Autor Wątek: "Autocar" przedstawia przyszłość Jaguara  (Przeczytany 6269 razy)

micky

  • Gość
"Autocar" przedstawia przyszłość Jaguara
« dnia: Luty 15, 2011, 16:46:15 pm »
Brytyjski magazyn "Autocar" przedstawia przyszłość Jaguara. Twierdzi, że zarząd firmy po przejściach z Ford na
Tata skończył już kluczowe zmiany i ma gotowy plan na następne lata.

A tak wgl. "Autocar" wygląda harmonogram:

2011 XK facelift
2012 XF kombi (estate) oraz facelift
2012 XE sports car
2013 XJ facelift
2013 New XK
2014 Następca X-Type
2014 Crossover
2015 New XF
2017 XJ coupé
2018 Nowy XJ
2020 Nowy XE
2023 Nowy XK

O ile można wierzyć w teorie magazynu, to plany na XF coupe raczej nie będą zrealizowane, za to może się pojawić
wersja 2-drzwiowa XJ-a jako alternatywa do dużych coupetow z domów BMW i Mercedes. W artykule nie ma mowy
o modelu kompaktowym, o którym ostatnio było głośno w „Auto Express”. Ale i tak jesteśmy przekonani, ze Jaguar
ma dla nas jeszcze wiele niespodzianek w następnych latach.

http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/255446/






khamsin

  • Gość
Odp: "Autocar" przedstawia przyszłość Jaguara
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 15, 2011, 22:00:09 pm »
No i tak to właśnie wygląda... jedne dobrze poinformowane źródła donoszą o planowaniu kompaktowego Jaguara i to jak się okazało przednionapędowego jednak a inne dobrze poinformowane nie ujmują go nawet na swojej "rozpisce".  Faktem jest jednak, że kompakt to kwestia nierozstrzygnięta i chyba bardziej chodzi o przymiarki.
Dziwi mnie jedynie późna data crossovera bo to ma być jak rozumiem ten zapowiadany terenowy Jaguar. Dziwi mnie bo skoro cała technika plus płyta podwoziowa będzie z Range Rovera to ja bym się go spodziewał  w drugiej połowie 2012 a nie dopiero w 2014. Podobnie XJ Coupe powinien się pojawić dużo wcześniej, powiedzmy w 2013/2014 czyli przed połową 8 letniego cyklu sedana. Nie bardzo widzę sens premiery XJ Coupe na rok przed premierą nowej generacji XJ-ta. Chyba że... to miałoby być Coupe już na na podstawie przyszłej generacji XJ, która pojawiłaby się rok później -to miałoby sens. "XJ-C" byłby wówczas takim "vorlaeufer" nowej generacji XJ-ta.

Ogólnie "rozpiska" zgadza się ze wcześniejszymi doniesieniami. Uważam, że XF Coupe jest o tyle zbędny, że ma się pojawić XE. Samochód o innym co prawda charakterze, bardziej sportowy (nowe wcielenie E-Type Serii1) niż Coupe będące odmianą sedana ale jednak podobnej klasy i z podobnej półki cenowej. Biorąc pod uwagę konkurencję niemiecką jest jak najbardziej i miejsce na takiego XF-a coupe ale... to kosztuje.