Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327

<< < (23/34) > >>

Niunia:

--- Cytat: eMWuGSM w Grudzień 02, 2015, 07:33:30 am ---JWDS ;D

Bo te wszystkie zabawki na ELM możecie sobie powrzucać w buty tylko. Ktoś, kto miał do czynienia z diagnostyką (a nie zabawą i udawaniem diagnostyki) powie, że do Jaga niestety ale nie ma taniego sprzętu.

--- Koniec cytatu ---

Z nowymi elementami wracam do dyskusji z Wami.
Kolega Cyberda, w pieknym miescie Bath na Wyspie urzedujacy polecil mi skaner ktory
pracuje dobrze z Jego kotem - 2,1 l. V6 A.A. 2002.  Mam takiego samego.
Zamowilem, zaplacilem i przez Niderlandy otrzymalem scaner pod wezwaniem :
Maxi Scan MS 309.
Podlaczylem go wczoraj do mego kota i wskazal mi P1111 - co mnie ucieszylo.
Ale ciekawosc moja popchnela mnie do sprawdzenia "zamrozonych ramek"
Oto ich odczyty:
DICFRZF           P1642
FUELSYS1               CL
FUELSYS2               CL
LOAD...PCT(%)     17,6
ETC (C)                  78
SHRTFTI (%)          5.5
LONGFTI (%)          4.7
SHRTFTI (%)           4.7
LONGFT2(%)           2.3
MAP ( kPa )              40
RPM (/min )            730
Vss ( km/h)                0
IAT (C )                     31
MAF (g/s )                 3.28
TP ( % )                     0.0

Wiem co oznaczaja RPM i Vss.  Pytam dlaczego ukazuje sie P1642 skoro najpierw bylo P1111.
Co oznaczaja pozostale skroty i co mozna Wg nich sadzic o stanie kota mojego.
Licze na kolegow Cyberde, grhr i eMWuGSM , ktorzy juz mi pomagali w przeszlosci.
Pragne nieskromnie zaznaczyc ze jestem pierwszym w tym temacie, ktory poruszyl
zagadnienie "zamrozonych ramek"- jesli sie nie myle...

I jeszcze jedno... Po odlaczeniu skanera, kiedy wracalem do domu nie dzialaly liczniki obrotow, szybkosci i temperatury. Palila sie kontrolka baterii - voltomierz wskazywal ladowanie na 15V.
Po kilku godzinach wszystko wrocilo do normy za wyjatkiem pomaranczowej kontrolki ktora wskazuje jakies nieprawidlawosci pracy silnika.
Kociak smiga bez zarzutu - jak moge wykasowac ta kontrolke? :-help i  :-tylko

Driv3rrrr:
Niunia - RPM to obroty a Vss to prędkość pojazdu. Śmiem twierdzić, że P1642 wysadziło Ci po podłączeniu właśnie tego diagnoskopu niestety. Oznacza on nieprawidłość w przesyle danych po CAN, a sam napisałeś, że wysadziło Ci chwilowo licznik oraz wywaliło kontrolkę silnika.

Jak chcesz to pokasować to wepnij jeszcze raz ten wynalazek i po prostu wykasuj ten błąd. Chyba, że nie masz opcji kasacji pojedynczych błędów to wykasuj wszystko. Wywali Ci P1000 ale po 10-20km zrobi się znowu P1111 jeśli jest wszystko OK.

Niunia:
Wielkie dzieki kolego Driv3rrr - tak zrobie jutro.
Chcialbym jeszcze tylko wiedziec co oznaczaja te skroty i wartosci ktore sa przy nich podane.
Z czystej ciekawosci - ten scaner jest prosty - ale dziala z jagiem i daje podstawowe informacje.

Jutro tez sprawdze czy dziala on rowniez z Nissan Primera mojej zony... :-thank

Jedrzej:
Niunia, z całym szacunkiem, masz auto w genialnym stanie, zostaw go w spokoju, poleruj, codziennie, czyść odkurzaj, woskuj, jeździj nim nawet bez sensu, tylko nie psuj go chcąc znaleźć usterki. my się użeramy z naszymi "poprzejściowymi" bo musimy...  Powinieneś czas i energię spożytkować na odrestaurowaniu jakiegoś auta, lub motocykla. Z taką dbałością o szczegóły i pietyzmem, owoc Twojej pracy był by na poziomie najwyższym, wręcz kolekcjonerskim, we właściwym tego słowa znaczeniu.

Driv3rrrr:
RPM - rotation per minute, a Vss....pewnie coś tam vehicle speed ale co drugie "s" oznacza to nie wiem

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej