Samochód został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2002 roku. Bazą była Wołga Gaz 21, która zadebiutowała w 1957 roku.
Auto ma zębatą atrapę chłodnicy oraz małe skrzydła z tyłu nadwozia. Nadwozie zostało wydłużone i osadzone na podwoziu BMW 850. Zmieniono również kabinę zarówno pod względem typu, jak i wyposażenia. Oryginalna Wołga miała kabinę z czterema drzwiami. W Wołdze V12 kabina jest dwudrzwiowa.
Niemal całe wnętrze przeniesiono z BMW 850. Taka jest deska rozdzielcza, centralna konsola, fotele i tylna kanapa. Poeksperymentowano jedynie z materiałami użytymi do wykończenia wnętrza. Dominuje ekskluzywna skóra i to prawie w całej kabinie, z deską rozdzielczą włącznie.
Do napędu zastosowano dwunastocylindrowy silnik z BMW 850. Jednostka o pojemności 5,6 l generuje moc 380 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 559 Nm. Napęd na tylne koła jest przekazywany za pośrednictwem sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Cabrio stylizowane na lata 60. zmontowane zostało na podzespołach BMW 650i. Pod maską pracuje silnik V8, a układ jezdny pozostał niezmieniony.
Wołga V12 Coupe kosztuje 500 000 USD.