Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?

<< < (4/6) > >>

hubertus:
 :-gwizd w polówce lałem lotosa do silnika co 10 tysi regularna wymiana przebiegla 250 tysi km i silnik oki
skrzynia co 70 tysi wymiana  :-A wymieniać

donjaguar:
nie sluchajcie glupot olej zmienia sie zawsze nawet w starych sztruclach ,,obecnie sa juz takie oleje z odpowiednimi uszlachetniaczami i uszczelniaczami iz problemu nie be dzie z cieknaca skrzynia ,,,dobra wymiana kosztuje aby byla dobrze zrobiona czasami nalezy zalac skrzynie 12 i wiecej litrami oleju zalezy jaki stan jest starego oleju jak dobrze sie przeplucze to potem ma sie spokoj na nastepne 80tys nalezy odkrecac tez chlodniczke i ja tez przeplukac  aby auto dobrze chodzilo i skrzynia wytrzymala jeszcze dobre pare set tys km,,,dla dobra skrzyni  nalezy zamontowac jeszcze jedna dodatkowa chlodniczke co powoduje iz skrzynia odpoczywa znacznie temperatura w niej jest nizsza co wplywa na jej zywotnosc oleje nalezy stosowac te z najwyzszej polki z podwyzszona temperatura grzania ,,,a teraz zasada urzytkowania skrzyni automatycznej po miescie w korkach jezdzimy na przelozeniu biegow do 4 na drajw wlaczamy tylko wtedy kiedy po miescie osiagamy wiecej niz 80 na godz no i oczywiscie na trasie ,,,powoduje to iz 5 bieg jest oszczedzany a skrzynie te w jagach najczesciej padaja na przelozeniu z 4 na 5 bieg ....tego nikt wam nie powie zaden warsztat bo z was ma potem pieniadze i to duze bo koszt naprawy to od 3 do 7 tys zl ....jak dbasz tak jezdzisz...i mniej placisz ...

zadek07:
A ja zawsze po miescie 70km/h na 5 biegu na niskich obrotach, ciekawe jakbym jezdzil na 4 jakby to sie przenioslo na zuzycie LPG

przemeq:
Hej,

sorry, że długo nie dawałem znać.

Obecnie sytuacja wygląda zatem tak, że oddałem go do warsztatu w Sopocie (który również specjalizuje się w LPG) i na sam początek stwierdzono u mnie bardzo kiepski  stan przewodów od instalacji LPG (podobno po pięciu latach od założenia kable były już mocno zdeformowane i była nawet możliwość przebić), wymieniono mi komplet świec i przeczyszczono cewki. Powiedziano mi, że to może jeszcze nie spowodować ustania tego szarpania, ale żebym pojeździł nim przez tydzień i zobaczył.

Auto chodzi trochę lepiej, na benzynie w tym przedziale 1500-2000 obr/min szarpie już minimalnie, na gazie trochę mocniej. Niestety, ciągle od czasu do czasu miga check engine i cruise control not available; czasem się wyłącza. Niestety jak mruga i robię 'kick down' nadal okrutnie szarpie i wtedy lepiej nie wyprzedzać.

Z drugiej strony, kiedy nie miga to przyspiesza ładnie (tak na gazie jak i na benzie) i skrzynia podrzuca biega bez problemu.

Mechanik/gazownik powiedział mi, że ciągle jest problem z czujnikiem ciśnienia, a ten stary emulator najwyraźniej nie działa, bo ciśnienie na benzynie wynosi 300 a na gazie podaje 400, zatem przy następnej wizycie, jeśli szarpanie nie zniknie (a nie zniknęło), trzeba się będzie tym zająć.... może pomoże, mam nadzieję


zanim go jednak oddam, proszę o jakieś merytoryczne opinie  is sugestie tych, którzy borykali się z podobnym problem


 Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI !!!


zadek07:
W X nie jest potrzebny emulator paliwa, trzeba zrobic przelew z listwy wtryskowej do zbiornika, zalozyc taki elekttozawor ktory podlacza sie pod czujnik cisnienia. I dziala to mniej wiecej tak ze jak jedziemy na gazie to elektrozawor sie otwiera i pompa pompuje non stop paliwo do zbiornika, a jak jedziemy na benzynie to elektrozawor sie zamyka i nie ma przelewu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej