Autor Wątek: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie  (Przeczytany 23679 razy)

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 16, 2011, 16:38:54 pm »
Wszystkim Wam bardzo dziękuję i sam się cieszę:)

Został mi tylko jeden problem... ostatni błąd: P0191. Ale i z tym się w końcu uporam, bo chęci i wolę mam. Jest determinacja, więc Kot będzie niedługo zdrów.

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 12, 2011, 18:40:05 pm »
Niestety, wymiana czujnika położenia wałka rozrządu nic nie dała.

Następna diagnoza to była cewka na nr 6, która podobno powodowała wypadanie nie tylko 6, ale też 2 i 4. Wymieniłem cewkę (nowa w JLR kosztowała 250 zł). Też nie pomogło, bo mam błędy o wypadającym 2 i 6. Po weekendzie znowy jadę do warsztatu.

Walka z wypadającymi zapłonami trwa więc w najlepsze. Czy może być winna instalacja gazowa? Wiem, że to się dzieje na benzynie, zanim się przełączy na LPG, ale może to wina gazu?

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 15, 2011, 14:31:04 pm »
- P0300:
- P0302: Cylinder 2 Misfire Detected
- P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
- P0306: Cylinder 6 Misfire Detected
- P1314: Misfire Rate Catalyst Damage Fault - Bank 2
- P0191: to ciśnienie na listwie

Wymieniałem już czujnik położenia wałka, cewkę (na cyl. nr 6) i nic. Auto stoi teraz w warsztacie, nie mam pomysłu. Help...

moryc25

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 15, 2011, 14:38:22 pm »
P0300: Random Cylinder Misfire

Sprawdź dokładnie układ ssący oraz wszystkie wężyki podciśnienia nie koniecznie przy samym kolektorze.

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 15, 2011, 14:58:37 pm »
Mogę dodać, że nawet jak nie mam akurat wypadających zapłonów to wydaje się, że silnik często pracuje na biegu jałowym (P lub N) dosyć nierówno, jakby obroty czasem zafalowały.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 15, 2011, 14:59:31 pm »
no nie, a juz myslalem ze po klopocie. ty to nie masz latwy z kotem ktr.

ja widze 3 mozliwosci:

1. to co pisal moryc i co byly spekulowany juz wczesniej: uklad podcisnienia
2. za wysokie cisnienie paliwo moze byc odpowiedzialny za niewypale. w JTIS pod bledem P0300 jest to podany
jako mozliwa przyczyna (cisnienie za niskie/za wysokie)
3. uszczelka pod glowica


ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 15, 2011, 15:16:02 pm »
Jeśli punkt 2 byłby powodem (ciśnienie paliwa) to co jest w takim razie powodem punktu 2? Co sprawia, że jest złe ciśnienie (P0191)? Mam emulator ciśnienia paliwa, który jak widać nie zdaje egzaminu. Trzeba postawić dobrą diagnozę odnośnie źródła problemu, ale jeszcze nikomu się to nie udało.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 15, 2011, 15:32:25 pm »
z jakiego powodu powstaje niewypal? - 3 mozliwosci:

1. problem z iskra (cewka, swieca) - to chyba sprawdziles
2. zla mieszanka benzyny (a tu wchodzi w gre za wysokie cisnienie, sprawdz/wymien pompe oraz uklad podcisniena)
3. brak kompressji (uszczelka pod glowica) - sprawdz kompresje

jak rozumiem ten "emulatorek" dziala wylacznie jak wlaczysz gaz, a ty masz problemu na benzynie, tak?
za nieodpowiednie cisnienie jest odpowiedzialna pompa, nie ma jak regulowac cisnienie.

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 20, 2011, 00:18:15 am »
O 7 rano daję auto do warsztatu na wymianę pompy paliwa - zobaczymy... Pompę kupiłem już jakiś czas temu, używaną, z auta, w którym nie było gazu. Kto wie, może w końcu to będzie to. A jeśli nie to walka będzie trwała dalej, aż do zwycięstwa.

jaco

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 20, 2011, 20:33:38 pm »
ktr, trzymam kciuki za Twoją walke bo u mnie sa praktycznie identyczne obiawy... jeszcze do tematu nie podchodzilem bo czasu nie mam i narazie zagryzam zeby i do przodu....

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 21, 2011, 13:29:00 pm »
Nie wiem jak walka z wymianą pompy, ale dzwonili z warsztatu, że mam zepsuty... alternator. Dali do naprawy, może dziś będzie. Facet powiedział, że miałem ładowanie między 8 a 20. Być może to jest źródło moich problemów.

Swoją drogą, czasem się zdarzało, że jak odpaliłem auto, miałem te wypadające zapłony i światła (reflektory) raz przygasały a raz świeciły mocniej, tak przez chwilę. Kto wie, może to się ze sobą łączy? Poza tym ostatnio zawiódł mnie akumulator, musiałem odpalać z kabli a później go ładowałem prostownikiem.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 21, 2011, 13:55:33 pm »
nie wykluczony ze to jest przyczyna - jezeli zaplon odtrzyma za maly prad, cewki nie w stanie generowac
odpowiedni prad na iskre. a jezeli jest wieksze napiecie, to i pompa paliwowa pracuje "mocniej" niz powinna.

miejmy nadzeje ze nic w elektronike sie nie zepsol przez 8-20 voltow w systemie.

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 22, 2011, 21:55:54 pm »
Porcja nowych ciekawych informacji. Byłem w warsztacie, zastanawiałem się czy wymienić pompę paliwa, ale w końcu tego nie zrobiłem. Za to... wyszło, że miałem zepsuty alternator (ładował między 8 a 20v) i zepsuty akumulator (zwarcie na jednej celi).

Teraz mam naprawiony (regenerowany) alternator i nowy akumulator. Zrobiłem dziś 40 km wyłącznie na benzynie i o dziwo nie zaświecił się check, nie ma żadnych błędów, nawet tego P0191 (ciśnienie na listwie). Dziwne tylko, że cały czas jest to P1000 pomimo przejechania około 40 km (myślałem, że zniknie lub zmieni się w coś innego).

Jutro pojeżdżę na gazie - zobaczymy. Jestem ciekawy, czy wyskoczą jakieś błędy...

W każdym razie mechanik (to nie jest zakład gazowniczy) powiedział, że teraz na benzynie jest OK, ale abym podjechał do gazownika bo wg niego na gazie ładowanie trochę faluje i silnik nie chodzi tak równo jak na benzynie. Na benzynie ładowanie nie faluje i silnik pracuje dobrze. Mechanik powiedział też coś, że pod 6 wtryskiwaczem jest podpięta "elektryka" od gazu, jakaś wiązka i jemu się to trochę nie podoba - nie wiem o co chodzi.

Wg warsztatu zepsuty alternator mógł zepsuć także akumulator. Wg nich te sprawy mogły powodować moje wypadanie zapłonów - zobaczymy, czy teraz już się nie pojawią. Wg nich te problemy mogły też powodować błąd o złym ciśnieniu na listwie. Ja się nie znam, mogę tylko powiedzieć, że gdy miałem te wypadanie zapłonów to faktycznie oświetlenie czasem przygasało i po chwili świeciło mocniej, poza tym ostatnio akumulator mnie zawiódł i musiałem odpalać z kabli i później ładować go prostownikiem.

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 23, 2011, 12:44:20 pm »
Dziś przejechałem 2 km na gazie i zapalił się check oraz wyskoczył błąd P0191 (ciśnienie na listwie). Nie było wypadających zapłonów. Wydaje mi się, że silnik na gazie nie pracuje tak idealnie równo jak na benzynie. Przełączyłem więc na benzynę i skkasowałem błędy, na razie będę jeździł na benzynie. Mam nadzieję, że tak jak podczas wczorajszego benzynowego testu błędy nie będą się pojawiać, ani check się nie zaświeci.

Muszę podjechać do gazownika.

Czy macie jakieś pomysły, o co może chodzić?

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 23, 2011, 17:25:53 pm »
Po skasowaniu błędów, przełączeniu na benzynę i zrobieniu ponad 20 km nie zaświecił się check ani nie pokazały żadne błędy. Czyli ewidentnie coś jest źle wyłącznie na gazie bo na gazie:
- wyskakuje P0191
- silnik nie pracuje tak idealnie równo
- podobno faluje ładowanie (tego nie miałem jak sam sprawdzić więc wierzę mechanikowi na słowo)

W przyszłym tygodniu podjadę do gazownika, ale chętnie poznałbym Wasze zdanie i pomysły.