Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

XJ-Serie I-III Chassis Details, Dekoder VIN, lokalizacja numerow

<< < (3/4) > >>

Ciamek:
W zeszłym tygodniu pojechałem w Bydgoszczy do salonu Jaguara z numerem VIN mojego Dailmera i niestety Pan powiedział mi mniej z programu niż ja wyczytałem z Holenderskiego urzędu rejestracyjnego po numerze z rejestracji. Niestety z Range Rover classic było to samo. Stwierdzam więc, że jak zwykle lipa w serwisach. A tak poza tym numer VIN w daimler double six nie musi zaczynać się od SAD. Może być tylko DD.

Witek12345:
A może ktoś wie,dlaczego XJ z rynku amerykańskiego z 1985r. ma dwa VIN-y? Ten normalny,europejski(SAJJAV....),wybity jak we wszystkich innych, na podszybiu w komorze silnika i drugi VIN,na rynek amerykański(SAJAV1...) wybity na tabliczce znamionowej,słupek A,wewnętrzna strona i nalepka na drzwiach kierowcy?
Ostatnie osiem pól jest identycznych, Auto aktualnie zarejestrowane bez problemu w UE na podstawie tego pierwszego VIN-u. U nas to by nie przeszło bez procedury urzędniczej-opinia rzeczoznawcy,nowa tabliczka znamionowa etc.

KRISS:

Generalnie jest tak, że samochody amerykanskie maja amerykanskie VIN czyli inaczej są kodowane. Europejskie samochody mają nabite na nadwoziu europejskie vin niezależnie od tego co mają na tabliczce znamionowej tej amerykanskiej. To jest wynikiem amerykanskiego systemu vin i jest na pewno w Jagu do końca x300,w x308 może też bo tam jest jeszcze początek sajj ale nie jestem pewien, ćwiczyłem z x300
- to jest jak najbardziej poprawne i legalne - tak właśnie jest.
- numerem obowiązującym VIN w PL jest numer nabity na nadwoziu, pomimo, że tabliczka z US stanowi inaczej - TO BARDZO WAŻNE bo połowa samochodów które mają ten system ma nr z amerykanskiej tabliczki wbity w dowod a to niestety nie jest poprawne
- załatwia się to tak: jeżeli mamy taki problem u siebie, to wystarczy napisać do Jaguara - do importera - na szyszkową, albo zadzwonić, oni mają takie przygotowane już formatki do tego i wydają zaświadczenie. OSKP takie rzeczy respektuje jako podstawę do wpisania w DR albo w kartę przeglądu vin z nadwozia
- warto wozić  ten kwitek w samochodzie w razie upierdliwej kontroli rutynowej :) na drodze w środku nocy.
Tak wygląda cała procedura, alternatywnie Pan z OSKP sam pisze maila do aftersale'a Jaga na szyszkową i dostaje odpowiedź na maila.

Six:
Tabliczka to ta pod szybą, a nr na nadwoziu to ten nabity w bagażniku? (przynajmniej w X300)

KRISS:
Dokładnie tak. To co jest nabite na nadwoziu (np w bagażniku w x300) to jest nr nadwozia wg polskiego prawa.
Tabliczka w x300 jest na pasie przednim w amerykańcach gdzieś na drzwiach chyba.



to jest tabliczka znamionowa

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej