Autor Wątek: X-type, awaryjność, czy warto ?  (Przeczytany 18375 razy)

hubertus

  • Gość
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 03, 2011, 14:21:30 pm »
witajcie , jezdziłem vw do tej pory jednak przyszedł myslę że, taki czas przychodzi na kazdego z nas styl życia piorytety itp
kot doskonale uzupełnia moje życie > nabiera się dystansu , i takich innych rzeczy, więc bez nienawiśc do innych jag daje radość, o to że zamiast  0.5 wódki czy czteropaku piwa kupuje świece  i dobrze mi słuchając v 6  :-A

hubertus

  • Gość
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 03, 2011, 16:46:43 pm »
a wracają do tematuponizej 30 tysi ciężko zdobyć kota w stanie zadawalającym , poniżej tej cyfry musisz liczyć się z kilkoma naprawami , więć cena musi być odpowiednio niska bez osoby zaprzyjążnionej znającej charakter kota nie podchoć .
radości z łowów  ;D

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 03, 2011, 19:10:07 pm »
Ok, dzięki. To w takim razie na co zwracać szczególną uwagę podczas zakupu X-typa ?
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

robertth

  • Gość
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 04, 2011, 13:31:37 pm »
Ok, dzięki. To w takim razie na co zwracać szczególną uwagę podczas zakupu X-typa ?
1. Stan skrzyni automatycznej
2. Stan tylniego zawieszenia
3. Sprawdź kody błędów, nawet zwykłym skanerem OBDII
4. Przejedź się kotem na dystansie 50-60km (wiem, że to może być drażniące dla sprzedawcy, ale przecież zwrócisz za paliwo)
5. Sprawdź działanie napędów 4X4 (trzeba podnośnik, 4 koła powinny się kręcić)
6. Sprawdź czy nie ma wycieków przy: redyktorze, skrzyni biegów, tylnim moście
7. Stan reflektorów przednich (często są urwane mocowania i nie ma możliwości regulacji)
8. Stan nadkoli i osłon pod silnikiem

To tak z grubsza  ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2011, 13:37:27 pm wysłana przez robertth »

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 04, 2011, 19:15:05 pm »
A co powiecie o tej ofercie ?
http://moto.allegro.pl/cudny-x-type-sport-3-0-navi-skory-xenony-lpg-i1381626508.html

W ogóle to bardzo dziękuję robertth za wskazówki.

Na co jeszcze patrzeć w jagach z przebiegiem 100k km + ?
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

hubertus

  • Gość
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 05, 2011, 16:02:05 pm »
przebieg nie wydaje mi się podejrzany
sprawdz systemy czy działają esp
jaki gaz jedz do gazownika kiedy był zagazowany jak nie dawno to sprawa podejrzana
może nie trafili z gazem i chce sie pozbyć
spinki mocowania nadkoli
tarcze hamulcowe w jakim stanie - powinny być przy tym przebiegu drugie w połowie grubości
mocowania elementów z przodu ssilnika najlepiej zaprzyjażniony lakiernik rzut okiem :-W
zmieniarka w kufrze obsługuje :o
felgi opony stan dużo mówi o jeżdzie :-yipee
powinna już być przytarta kierownica normalna sprawa
normalne wypracowanie skóry też na miejscu
obejrzyj dwa razy

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 15, 2011, 19:51:38 pm »
Może mi ktoś jeszcze powiedzieć od jakiego roku są montowane nawigacje wraz z komputerem w jagach ?
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

zadek07

  • Gość
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 16, 2011, 10:13:20 am »
Od poczatku X czyli 2001r

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 20, 2011, 22:58:44 pm »
Czy jeżeli Jag nie jest 4 x 4 to ma napęd na przód czy tył ? Chodzi mi o wersje rok 2003+.
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

wichma

  • Gość
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 20, 2011, 23:21:52 pm »
Czy jeżeli Jag nie jest 4 x 4 to ma napęd na przód czy tył ? Chodzi mi o wersje rok 2003+.

Bez względu na rocznik napęd jest wtedy tylko na przód.

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 22, 2011, 15:02:22 pm »
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Mam ostatnie pytanie przed zakupem samochodu. Czy jest jakaś część tego modelu, która się szczególnie psuje ? Taka, z którą praktycznie każdy X-type ma problem ? Dla porównania w Passatach B5 siada (tylne )zawieszenie, w Fordach rdzewieje karoseria, w Renault siada elektronika. Z tego co udało mi się przeczytać na forum, to w Jagach są słabe hamulce.
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

zadek07

  • Gość
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 22, 2011, 16:19:37 pm »
hamulce wedlug mnie jeszcze ujda, ale swiatla to kompletna katastrofa. Wczoraj jechalem w takim polmroku i kompletnie nic nie widzialem, musze kupic jakies dobre zarowki co polecacie? Jezeli to nic nie pomoze to chyba zaloze zestaw HID bo nie widze innego wyjscia. Chcialem zaznaczyc ze swiatla mam dobrze wyregulowane

Offline muttley

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 227
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 22, 2011, 16:25:21 pm »
światła to standard...
a co do powszechnych usterek to możesz jeszcze mieć drobny problem z dolotem do turbiny. Zalatwienie sprawy ok. 400zl.

robertth

  • Gość
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 22, 2011, 17:33:59 pm »
Mam ostatnie pytanie przed zakupem samochodu. Czy jest jakaś część tego modelu, która się szczególnie psuje ? Taka, z którą praktycznie każdy X-type ma problem ? Dla porównania w Passatach B5 siada (tylne )zawieszenie, w Fordach rdzewieje karoseria, w Renault siada elektronika. Z tego co udało mi się przeczytać na forum, to w Jagach są słabe hamulce.
Słabe hamulce, to nie rzecz która się psuje, tylko tak jest. Chociaż w większej części przważa za tym odczucie i masa auta.
Rzeczy o których  pisałem wcześniej, są typowymi usterkami X-Type'a.
X też rdzewieje na dole przednich słupków, ale to jest nie widoczne. Zakrywa to błotnik i nadkole. To jest typowa przypadłość.

dedel

  • Gość
Odp: X-type, awaryjność, czy warto ?
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 22, 2011, 19:04:04 pm »
Słabe hamulce to w moim odczuciu mit. Kupiłem samochód faktycznie ze słabymi hamulcami, ale okazało się że tarcze są krzywe i za cienkie. Po wymianie na solidne (nawiercane) przejechałem już 10 tyś i jest lepiej niż dobrze.
Jeśli chodzi o lampy to firmowe rozwiązanie jest faktycznie beznadziejne, ale jest na to prosty sposób. Po pierwsze "szkła" (są plastikowe) bardzo łatwo rysują się i stają się matowe. W takim przypadku trzeba je polerować, koszt niewielki, około 50 zł, a efekt doskonały. Są jak nowe. Dodatkowo zamontowałem żarówki Philips Diamond Vision. W efekcie tych zabiegów światła są bdb.