Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
nieszczelność amortyzatora tylnego - NIVOMAT
Chris:
Witam.----w jaki sposób uzupełnia się ten płyn w NIVO i gdzie go się nalewa---u mnie też tak mi się wydaje,że od pewnego czasu jest coś nie tak z zawieszeniem z tyłu?!?! Pozdrawiam Chris.
jannaf:
Chris - zależy który masz rocznik auta. Roczniki '90 do '92 mają zbiornik (taka czarna trumna) na prawym przednim nadkolu (wspólny ze wspomaganiem kierownicy) , a od '93 trochę mniejszy zbiornik (oddzielny niż od uładu wspomagania kiery) z zielonym dekielkiem, umiejscowiony w podobnym miejscu. Lejesz oczywiście tylko płyn hudrauliczny CASTROL HSMO.
Jeżeli masz model sprzed modernizacji '90 (z płaskimi kluczykami od drzwi i stacyjki) to zbiorniczek jest chyba też wspólny z wspomaganiem ale nieco mniejszy niż w modelach '90-'92.
;D To jest moja 200 wiadomość ;D
Chris:
Jannaf-dzięki za info.Mam Daimlera XJ40 z 1989r.---pierwsza rejestracja w 1990r. ma już kluczyk Forda okrągły.Mam najprawdopodobniej jeden zbiornik(czarny)na prawym nadkolu i rzeczywiście dolewam do niego czasami po trochu płynu,ale wydawało mi się do tej pory,że jest to zbiornik od wspomagania kierownicy,bo dla odmiany cieknie mi trochę pompa,ale teraz muszę zwrócić też uwagę na NIVO.Jutro zobaczę co i jak i dam znać.Pozdrawiam Chris.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej