Dział Techniczny > XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150)

Jakie opony do XKR

(1/4) > >>

Zwierzu:
Samochód zarejestrowany :) Wrażenia z urzędu komunikacji zupełnie odwrotne niż z urzędu celnego. Przemiły Pan podbiegł do okienka i pytał się w czym pomóc. Przejrzał moje papiery, pomógł krok po kroku wypełnić formularz. Wyszukał tablice z fajowym numerem (WZ 77877!!!). Całą sprawę załatwiłem dosłownie w pięć minut, jeśli nie liczyć 20 minutowej przerwy na wycieczkę do domu, żeby zapłacić przez internet konieczne opłaty.

Polskie tablice rejestracyjne ładnie komponują się z kotkiem. Idę teraz pojeździć - chcę popalić kapcie, bo zamierzam zainwestować w nowe opony. Stare trzeba trochę zużyć w zwiazku z tym faktem.

Boli tylko cena tych nowych opon... Pirelli to droga firma :( Ale dla kotka wszystko musi być w najlepszym wydaniu, a instrukcja samochodu wyraźnie precyzuje typy opon do zastosowania przy felgach, które mam (tzw double-five 18") Pirelli P-Zero Direzionale na przód, Pirelli P-Zero Assimetrico na tył. Indeks prędkości Y (do 300 km/h). Szerokie i cienkie. Inne niezalecane - stosować na własne ryzyko.

Pozdrawiam Was i życzę miłych wrażeń z palenia kapci w Waszych kotach,

artleks:
to milego palenia  :-R dobrze ze wszystko masz juz zalatwione. Co do palenia to ja sie nie przylacze - nie zmienilem jeszcze zimowych na letnie (teraz juz sie nie oplaca)  ;D

kogutki:
:-happy :-happy :-happy
no to tylko gratulowac. co do opony - wiem wiem to w tym dzial off-topic i pewnie
od moderatora artleksa zaraz dostane bana hehe - jaguar mial i ma z pirelli umowke
o wzjajemnie reklamowanie wiec owszem pirelki dobrze ale nie jedyny na swiecie
i dzial homologacji dopusca takze innych. w niemczach do roku 2000 byl tak ze
nawet producent opon (wiec pirelli) byl zapisane w dowodu a jazdy na innych
markach bez pisemny zgody tuev-u byl nielegalnie. to sie zmienil po processu
przeciwko jaguar deutschland ktory toczyl sie na zlecenie contintental.

Zwierzu:
No właśnie trochę się zdziwiłem tym, co jest w instrukcji - dokładnie opisane typy opon do każdego rodzaju felgi, jakie produkuje Jaguar. Z drugiej strony jest to samo (od strony Pirelli) - tam opony mają fabryczne oznaczenie TL Jaguar!!!!

Czyli są to opony specjalnie do Jaguarów. Teraz zaczynam rozumieć sytuację. Jest to rodzaj zmowy dwóch producentów na wspólne popieranie swoich produktów.

Problem tylko w tym, że:
- instrukcja podaje dokładne typy opon, inne na przód, inne na tył tylko w przypadku pirelli
- instrukcja podaje dokładne ciśnienia dla tych opon (inne na przód inne na tył) tylko dla pirelli
- wszystkie inne opony trzeba (wg instrukcji) napompować do 3.0 P, czyli bardzo mocno

Czy gdzieś w internecie są jakiekolwiek wskazówki co do używania opon innych niż Pirelli producentów? No bo analogiczne opony można kupić po 500 zeta, a pirelli kosztują co najmniej 1100.

Pozdrówka

artleks:

--- Cytat: Zwierzu w Sierpień 22, 2008, 07:41:39 am ---No właśnie trochę się zdziwiłem tym, co jest w instrukcji - dokładnie opisane typy opon do każdego rodzaju felgi, jakie produkuje Jaguar. Z drugiej strony jest to samo (od strony Pirelli) - tam opony mają fabryczne oznaczenie TL Jaguar!!!!

Czyli są to opony specjalnie do Jaguarów. Teraz zaczynam rozumieć sytuację. Jest to rodzaj zmowy dwóch producentów na wspólne popieranie swoich produktów.

Problem tylko w tym, że:
- instrukcja podaje dokładne typy opon, inne na przód, inne na tył tylko w przypadku pirelli
- instrukcja podaje dokładne ciśnienia dla tych opon (inne na przód inne na tył) tylko dla pirelli
- wszystkie inne opony trzeba (wg instrukcji) napompować do 3.0 P, czyli bardzo mocno

Czy gdzieś w internecie są jakiekolwiek wskazówki co do używania opon innych niż Pirelli producentów? No bo analogiczne opony można kupić po 500 zeta, a pirelli kosztują co najmniej 1100.

Pozdrówka

--- Koniec cytatu ---
ale to tylko chwilowa zmowa, bo np. przy teraz do nowych x-type i s-type sa montowane continental

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej