Dział Techniczny > XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150)
"Myszkowanie" samochodu
jarek-jerryjag:
z ksiazki dla mechaników dane ciśnienia opon Jaguarów xk od 1998,3/4do 2000 na felgach 17i 18 calowych normalna jazda(160km/h i powyżej )2,2 bara(opony zimne tylne 2,3 bara
komfortowa jazda ( ponizej 160 km/h)1.8bara przod i 1,9 tyl
kolo zapasowe (chude )4,2 bara maksymalna szybkosc 80 km/h
opony z ciśnieniem komfortowym moga powodować tak zwane płaskie powierzchnie szczególnie Pirelli.
przy niskim ciśnieniu zalecam sprawdzanie ciśnienia częściej niz na wyższym; opony traca dosc szybko cisnienie .a nie radze jezdzic na oponach bez powietrza.
szczegolnie podczas rajdow.
Zwierzu:
Ostatnio w nocy pojechałem kotkiem na test szybkości. Rozpędziłem go do 220 km/h. Na koleinach :) Żebyście mnie nie zaczęli potępiać to powiem, że jechałem o pierwszej w nocy szeroką, dwupasmową drogą ekspresową z Warszawy w kierunku Gdańska. Pusto było. Wyprzedziłem tylko kilka ciężarówek. Zabić mogłem co najwyżej samego siebie.
Nie doszedłem do pełnych 250, bo właśnie około 220 włączyła mi się lekka wibracja - moim zdaniem od kół (opon?). Czy to może być efekt tych płaskich placków na oponach? Przejmować się tą (było nie było lekką) wibracją?
Pozdrówka,
jarek-jerryjag:
"Plaskie placki" wystepuja po dluzszym staniu auta na postoju. po przejechaniu 35-50 km opony zaczynają byc ok (rozgrzanie opon) Fabryka nieoficjalnie radziła napompować opony do Max. i przejechać 20 mil (około 32 km i sprawdzić czy wibruje)
plaskie placki po takim przebiegu znikały. odnosilo to sie do Pirelli które były dosc miękkie. nie mam żadnych informacji na temat innych opon.
Jak odczuawles wibracje na kierownicy czy cale auto wibrowało?
Zwierzu:
Bardziej słyszałem niż czułem. Przy jeździe ok 220 km/h koła kręcą się bardzo szybko, i miałem wrażenie że terkoczący dźwięk i słaba wibracja są właśnie w rytm szybko obracających się kół. Nic poważnego tak na serio, ale ponieważ szybkość była naprawdę wysoka, to wolałem nie sprawdzać co będzie dalej.
Do prędkości 220 nie odczuwałem nic (poza wgniatającym w fotel przyspieszeniem) ale właśnie około 220 zaczyna być słyszalny terkoczący dźwięk i lekka wibracja całego autka w rytm tego dźwięku. Cała wibracja jest słaba i nie ma żadnego wpływu na tor jazdy czy cokolwiek.
Może dzisiaj w nocy też zaszaleję i dokładniej przeanalizuję to terkotanie. Faktem jest, że mój samochód nie stoi dłużej w miejscu niż kilkanaście godzin - staram się ciągle nim jeździć. Myślę, że opony mi się raczej nie "splackowały". Ale jeśli nie opony to co?
Mam jeszcze jeden pomysł - goście z warsztatu w którym wymieniałem opony powiedzieli, że po przejechaniu około 1000 km należy ponownie wyważyć koła - bo opony wtedy ostatecznie dopasowują się do felg. Być może właśnie nadszedł czas na ponowne wyważenie tychże kół.
Pozdrówka,
jarek-jerryjag:
Duzo dilerow w USA chromowano felgi (sprzedając nowe auta ) . Jaguar zrobił to tylko w 1997 i sie wycofał bo gumy miały tendencje do przekręcania sie względem felgi podczas hamowania. czy ty masz kola pochromowane?
W wiekszosci fabryki gum robia male czerwone kropki (wielkości 1cm) na boku gumy
kropki te powinny się znajdować przy montowaniu na wysokości wentyla.
Jest pare sposobów na wykazanie opon . Najlepsze metody to wyważanie metoda dociskania walka na kolo (udawanie jazdy kola na drodze).
Możliwe ze przy dużej szybkości słyszysz sam dziwek z bieżnika opony.
Uważaj z nadmierna szybkoscia w Polsce lepiej sprawdzić w Niemczech bo tam sa przepisy i autostrady budowane dla Jaguarow. Maksymalna szybkosc Jaguara jest limitowana do 260 km/g . (wylaczaja sie wtryskiwacze).tylko Arden robi prze programowanie ECM aby pominac blokadę.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej