Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Uszczelka kolektorów wydechowych

<< < (2/3) > >>

jannaf:
Wykrakałeś  :'(
Czytam już po różnych forach jak sprawie zaradzić i nie jest tak tragicznie. Szpilka urwała się nie przy głowicy tylko przy kolektorze, więc jak go całkiem zdejmę to będzie około 7mm wystawać z głowicy. Należy na nię nakręcić nakretkę, przyspawać ją migomatem do szpilki i wykręcić całość z głowicy. Problem w tym, że wszyscy którzy przeżyli tę operację zdecydowanie polecają wymianę wszystkich szpilek na nowe. Przychylam sie do tej opinii bo widzę, że to nie żarty. Masz może Krzysztof takie szpileczki z nakręteczkami w ofercie ???

V12:
to są zwykłe szpilki metryczne, kupisz podobne w każdym dobrze zaopatrzonym sklepie motoryzacyjnym. Ja niestety mogę pomóc dopiero po urlopie :( a uszczelki poszły dziś.

jannaf:
OK ! Będę sobie radził. Właśnie polazłem do garażu i w godzinę odkręciłem wszystkie pozostałe śruby z obydwu kolektorów, uprzednio spryskawszy je obficie preparatami penetrującymi (polecam LIQUI MOLY). Kolektorki zlazły bez oporów ze szpilek i mogłem wyjąć stare uszczelki. Są aluminiowe 3 warstwowe (chyba oryginalne) i wygladają wcale dobrze. Oczywiście są okopcone w miejscach przedmuchu, ale innych uszkodzeń brak. Urwana szpilka sterczy z głowicy na prawie 1cm więc spróbuję jutro systemu nakrętka + kontra i mnóstwo penetratora. Liczę, że uda mi się ją wykręcić z głowicy.
Tak na marginesie... łatwiej byłoby przeprowadzić t operacje przy całkowicie zdemontowanych kolektorach, ale wygląd połączeń ich z puszkami "katów" zdecydowanie zniechęca mnie do rozbiórki tego połączenia. Może ktoś z kole-gów(-żanek) ma jakieś doświadczenia w totalnym demontażu kolektorów ???? Niecierpliwie czekam na porady :)

jannaf:
No i częściowo po kłopocie  ;D. Kikut szpilki wykręcony z głowicy, pomimo że siedział cholernik jak przyspawany. Wszystko odbyło się wg planu opisanego powyżej. Obeszło się bez żadnych nieplanowanych uszkodzeń dodatkowych. Pozostał niestety problem zamiennika ułamanej szpilki. W Gnieźnie albo nie ma "dobrze zaopatrzonych sklepów  motoryzacyjnych", albo o nowe szpilki wcale nie jest tak łatwo. Cały dzień poszukiwań a efekt żaden. Może KTOŚ DYSPONUJE niepotrzebną szpilką lub ma dostęp do nowych części, albo ewentualnie wie gdzie cóś takiego można zanabyć???

XJRfan:
a w super-hiper typu castoram czy praktiker kolega był? Bo w małych sklepach raczej nie będzie, ewentualnie do pierwszego lepszego "obrabiacza metali" i po kłopocie :-V


Używane w ostateczności zastosuja. Pewnie na pierwszym lepszym auto szrocie znajdziesz takowe szpilki.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej