Autor Wątek: szarpanie przy zmianie biegów x300  (Przeczytany 11433 razy)

Offline Zapek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 742
  • DAIMLER LONG 4.0 1996
szarpanie przy zmianie biegów x300
« dnia: Styczeń 14, 2010, 17:59:03 pm »
Koledzy w moim x300 przy ostrzejszej jeździe szarpie przy wrzucaniu nadbiegu jak jadę w miarę spokojnie i się załącza przy 82 km tak jak książka pisze to jest prawie nie wyczuwalna zmiana przełożenia i moje pytanie jest czy jest to już coś niepokojącego i trzeba zacząć się martwić a czy jest to może naturalne........

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 156
Odp: szarpanie przy zmianie biegów x300
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 15, 2010, 10:37:58 am »
Zacznij od sprawdzenia łącznika gumowego pomiędzy wałem napędowym, a dyferencjałem - często pęka i rozwarstwia się, potem zobacz jak zachowuje się podwieszenie wału. Najlepiej obserwować to w kanale , a kolega przełącza D i R.
Potem zobacz czy nie są luźne  4 śruby łączące wał napędowy z flanszą skrzyni  biegów.
Warto też sprawdzić czy otwory w wale i flanszy nie wyrobiły się i są teraz w kształcie fasolek. Możesz jeszcze sprawdzić krzyżaki na wale i półosiach łączących dyfer z kołami.
Jeśli nie znalazłeś usterek, to zaczynamy zabawę ze skrzynią: na początek wielowypust łączący wałek z flanszą. Jeżeli objawy o których piszesz są tylko pomiędzy 3 i 4 biegiem, należy przeczyścić elektrozawór. Jak to zrobić pisałem już na forum.
XJ40, XJSC , XJR

Luqasek

  • Gość
Odp: szarpanie przy zmianie biegów x300
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2010, 11:29:07 am »
Hej! Podłączę się pod temat. Zauważyłem, że czasami szarpnie skrzynią podczas zmiany z 3 na 4 bieg. Jest to zjawisko nowe. Skrzynia 4hp22. Szukam i szukam na forum gdzie pisałeś o tym elektrozaworze, ale nie znajduję. Możesz napisać jeszcze raz gdzie jest ten elektrozawór, jak się do niego dostać i jak go przeczyścić? Pozdrawiam  :-tylko

Offline Zapek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 742
  • DAIMLER LONG 4.0 1996
Odp: szarpanie przy zmianie biegów x300
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2010, 12:19:34 pm »
XJSC przy zmianie 3 na 4 jest takie uderzenie które czuć na kierownicy jak możesz to wklej link do tego co opisałeś odnośnie elektrozaworu

Offline Zapek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 742
  • DAIMLER LONG 4.0 1996
Odp: szarpanie przy zmianie biegów x300
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 23, 2010, 08:00:27 am »
wracam do tematu szarpania bo zauważyłem że nie jest to nadbieg tylko 4-ka i jak jest zimny to zmiana jest taka że się jej w ogóle nie wyczuwa a jak się olej trochę rozrzedzi to przy wolnej jeździe jest takie uderzenie na kierownica a już przy jeździe szybkiej jest jednym słowem źle więc moje pytanie jest czy można to jakoś wyregulować we własnym zakresie czy kłania się specjalistyczny serwis

nowicjusz

  • Gość
Odp: szarpanie przy zmianie biegów x300
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 23, 2010, 14:28:57 pm »
a jaki masz olej wlany i kiedy był on zmieniany razem z filtrem ??

Offline Zapek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 742
  • DAIMLER LONG 4.0 1996
Odp: szarpanie przy zmianie biegów x300
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2010, 15:16:25 pm »
olej mam bardzo świeży zmieniany był w lublinie u speców od skrzyni , nie wiem jak filtr ale podejrzewam że też jest nowy , wydaje mi się że stan oleju jest stanowczo za duży bo sprawdzałem go dzisiaj rano na zimno a pokazywał  mi bagnet na ful tam gdzie jest hot ale czy to by miało jakieś znaczenie to nie wiem

optre

  • Gość
Odp: szarpanie przy zmianie biegów x300
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2010, 15:27:46 pm »
olej mam bardzo świeży zmieniany był w lublinie u speców od skrzyni , nie wiem jak filtr ale podejrzewam że też jest nowy , wydaje mi się że stan oleju jest stanowczo za duży bo sprawdzałem go dzisiaj rano na zimno a pokazywał  mi bagnet na ful tam gdzie jest hot ale czy to by miało jakieś znaczenie to nie wiem

Sprawdzałeś na pracującym czy na zgaszonym silniku?

Olej w skrzyni biegów sprawdza się na pracującym silniku.

nowicjusz

  • Gość
Odp: szarpanie przy zmianie biegów x300
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2010, 15:38:41 pm »
objawy wskazują na to ze masz jakis wyrob olejopodobny ktory po nagrzaniu sie traci swoje właściwości i robi sie jak woda ,albo twoja skrzynia ma przbieg gdzies koło 500 tys kilometrów jesli była wczesniej nalezycie obsługiwania na dobrym oleju.

Offline Zapek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 742
  • DAIMLER LONG 4.0 1996
Odp: szarpanie przy zmianie biegów x300
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2010, 17:59:19 pm »
na pracującym silniku, a czy przyczyną może być to że jest nad stan oleju ??????
Nowicjusz weź mnie nie strasz

nowicjusz

  • Gość
Odp: szarpanie przy zmianie biegów x300
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 23, 2010, 18:39:58 pm »
nawet jeśli jest za wiele oleju to skrzynie 4hp22 i 24 mają to do siebie ze nadmiar jego i tak wyleci poprzez odpowietrznik.
no ale przeciez skoro zmieniali go spece od automatów to watpie aby przelali olej i to tak bardzo ,no chyba ze to takie własnie spece

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: szarpanie przy zmianie biegów x300
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 20, 2014, 08:37:45 am »
no i co z tym szarpnieciem ? bo mam chyba ten sam problem :-zly no i napewno nie jest temu winien zawysoki stan bo ja zmienialem olej juz dawno , a problem sie pojawil teraz

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 260
Odp: szarpanie przy zmianie biegów x300
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 21, 2014, 21:29:07 pm »
Podpinam się pod temat: nie mogę nigdzie znaleźć tego opisu XJSC jak ów elektrozawór wyczyścić...

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: szarpanie przy zmianie biegów x300
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 22, 2014, 18:44:54 pm »
 jaki elektrozawór ? gdzie on jest ?? :-K

Offline patryk_x-type

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 150
Odp: szarpanie przy zmianie biegów x300
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 22, 2017, 23:04:12 pm »
Koledzy a ja mam taka przypadłosc ze jak jade bardzo powoli na pierwszym biegu i ma zmienic na drugi bieg to jest szarpniecie ,natomiast jak jade normalnie a nawet żwawo to zmienia cud malina. Dzieje sie tak na zimnym jak i na rozgrzanym oczywiscie miedzy 3 a 4 tez podobnie.Tak mysle czy to faktycznie nie ma zwiazku z jakims luzem .
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2017, 23:11:22 pm wysłana przez patryk_x-type »