Autor Wątek: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka  (Przeczytany 20344 razy)

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 22, 2012, 18:26:05 pm »
P0251 - Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - usterka
P0251 - Injection Pump Fuel Metering Control A Malfunction
Masz problem z pompą lub wtryskami. Przy wysokich obrotach pompa się nie wyrabia i wtedy zgłasza błąd. Może sie to też zdażyć gdy wtryski leją. Twój mechanik idzie dobrą drogą.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Allanos

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 22, 2012, 18:42:42 pm »
no to tak samo jak mój do 90km/h idzie jak żyleta  a jak jezdze lelikatnie to normalnie 150km/h i tez jezdzi  dowiem sie jutro co powie jak do niego pojade

Innowierca

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 22, 2012, 18:44:18 pm »
Mój do 150km/h jedzie. Powyżej zapalają się kontrolki...

Allanos

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 24, 2012, 17:44:12 pm »
zgłupiałem totalnie każdy mówi mi coś innego nikt nie jest pewny a wszyscy chcą rozbierać,
jeden mechanik twierdzi ze pompowtryskiwacze , jeden ze pompa ciśnieniowa (jakas)
jeden twierdzi ze zawór INV a jeszcze jeden wysnuł teorie ze t tych silnikach to sam komputer się uszkodził;/ a reszta
sprawna

mam dosc;/ 1 jaguar a juz tyle problemów;/...

w poniedziałek mam jechać Do Jaworzyna na dokładną diagnozę komputerowa wtrysków i innych dupereli  koszt bagatela 200zl;/

 :-help :-help :-help :-help :-help :-help :-help

Innowierca

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 24, 2012, 20:12:55 pm »
Tam nie ma pompwtrysków.

A ja za diagnozę samych wtrysków zapłaciłem 250zł brutto.

Allanos

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 24, 2012, 21:14:41 pm »
no  :-bry pokręciłem z tymi pompo wtryskiwaczami z rozpędu i złości sorki za wtope

Allanos

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 28, 2012, 17:26:06 pm »
a wiec już wszystko jasne ...
gdy moja wytrzymałość dobiegła końca zabrałem auto od dotychczasowy " mechaników " i zawiozłem kotka do autoryzowanego serwisu  delphi i bosch (serwis diese) podpięli pod komputer wyskoczył błąd 251 jak u innych  po czym zrobili mi jeszcze tzw Próbę przelewową  i wyszło ze 1 wtrysk na 100% do regeneracji , a pozostałe 3 może uda się naprawić jakaś metoda biochemiczna czy coś, jakieś czyszczenie a  jak nie to tez regeneracja , ponadtto znalezi w paliwei jakiś brud  i będą czysli cały układ paliwowy oraz sprawdzali stan pompy  i ewentualnie czyscili lub regenerowali ... kazali zosawić auto na  tydzień i orientacyjny koszt naprawy w optymalnej wersji 3tys zł a w najgorszej 5 tys zł .... i potem powinno być wszystko ok  i powiedzieli ze jeszcze gwarancje dostane jak odbiorę auto napisze co i jak :) ...

Innowierca

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 28, 2012, 19:51:46 pm »
Kurde trochę grubo zapłacisz. Mi facet wycenił regenerację wtrysków na 2200zł netto ( 4szt). Ewentualne czyszczenie pompy wtryskowej zamknęłoby się pewnie w 1000zł ( sądząc po cenach za pompę VP37 od mojego Volviaka.  Ale to w końcu ASO - tam za duży termostat płaci się 360zł, a o istnieniu małego zazwyczaj nie wiedzą...

Allanos

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 25, 2012, 23:22:35 pm »
mój kotek odebrany został z serwisu wczoraj jezdzi jak talala
 
a drogi pan mechnik zroił mi tak
 4 wtryski -2600zł
całkowita regeneracja pompy 1900zł
komplet uszczelek (jakis bo były potrzebne)300zł
wczesniejsza pruba przelewowa i podpiecie pod kapa 200zł
czysz czenie układu i robocizna wymiana filtra paliwa i jakies tam inne 1200zł
100 paliwo bo mi wylali stare

w wiec razem 6300zł .... :-kogutki :-tylko

pedropolski

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 27, 2014, 23:41:52 pm »
witam,panowie mam ten sam problem.tz. kiedy aby agresywniej przyspiesze to zaraz sie wlacza sprezynka I rozpina turbine!dodam ze mam nowiutkie wtryski 504Z najdrozsze jakie moga wystepowac w jagu.(3 byly wadliwe,1 mial spalona koncowke),wszystkie nowe uszczelki,kolektor dolotowy czyszczony,turbina sprawdzona.kolega sprawdzal bledy na SNAP ON I pokazalo czujnik doladowania turbiny(boost sensor)wymienilem na oryginalny nowy!ale dalej to samo,jeszcze spruboje z tym zaworem EGR I dam znac jak I co.Ale jak ktos cos wie na ten temat to czekam na nowinki!dzieki

pedropolski

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 11, 2014, 21:49:40 pm »
A wiec dzis zmienilem nowy EGR I dalej to samo,zaczynam zalowac ze kupilem x type!na angielskim forum pisze ze glowna przyczyna utraty mocy I zapalenie sie kontrolki swiec zarowych odpowiada AKTUATOR czyli sterownik turbiny,regeneracja od 185-250£,juz nie wiem komu mam wierzyc,tyle czesci wymienionych i LIPA!,sprobuje cos z tym zrobic moze faktycznie ten sterownik?
P.S kod bledu P132B ale turbine to to nie jest na 100% za maly przebieg ma auto a pozatym wirnik nie ma luzow wzdluznych.

morhot

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 12, 2014, 10:38:02 am »
Błąd P132B: Uszkodzony moduł sterowania turbiną.
Czyli moduł, który zmienia grometrię łopatek w turbinie nie działa poprawnie, albo łopatki turbiny są zakleszczone w jednej pozycji (np z powodu nagarów, uszkodzenia mechanicznego) i moduł "nie ma tyle siły" żeby je poruszyć.
Często pada to w Mondeo, więc i w Jagu może zdechnąć, wszak to ten sam silnik. Poszukaj informacji na forach mondeowych, znajdziesz tam namiary na sensownych turbino-mechaników w Twojej okolicy.
A turbiny nie bądź taki pewny, bo nie jestes pierwszym właścicielem. Nie wiesz, czy jakis młody-gniewny nie katował auta pod nieobecnośc tatusia  :-trudno

pedropolski

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 12, 2014, 22:05:44 pm »
zgadzam sie z toba MORHOT moze tak byc z ta turbina,ale dzis wymienilem ten ACTUATOR(Sterownik turbiny-na zlomie 10£)i powiem ze herbaciarze mieli racje auto zapie....a i nic sie nie swieci.stary sterownik poprostu dam do polutowania i sprzedam na ebayu.takze jakby ktos mial ten sam problem to jest odpowiedz!

maattheew

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 25, 2015, 10:10:11 am »
Panowie pomocy!

Mam zawalony EGR jak piec węglowy i auto kopci jak stara lokomotywa! Zaślepiłem go blaszką kopcenie ustało no i niestety świeci mi się Check Engine :/ - błąd oczywiście dotyczy za niskiego ciśnienia spalin w układzie EGR. Co mogę zrobić aby EGR nadal był zaślepiony i żeby Check się nie świecił?  :-help

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 25, 2015, 10:30:50 am »
Skoro wsadziłeś blaszkę tam gdzie nie powinna być, to wyjmij żarówkę tam gdzie winna być.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996