Autor Wątek: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka  (Przeczytany 20343 razy)

wiadereczko

  • Gość
Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« dnia: Styczeń 04, 2010, 13:55:25 pm »
Witam
Od pewnego czasu borykam sie z problemem kontrolki swiec zarowych. Jest to czesty przypadek w dislowskich xsach ale u mnie nie dotyczy on turbiny tylko zaworu EGR. (tak wyszlo po podlaczeniu pod kompa)
Po wlaczeniu i uruichomienia auta czesto wlacza sie sprezynka i uklad odcina turbine - standard :-[. Ostatnio wyskoczya kontrolka silniczka ale po paru razach zgasla. Teraz znowu sie zaswiecila.

Na razie nie mam kasy na kupno nowego EGR wiec wpadlem na pomysl odczepienia kabli sterujacych zaworem. Po odczepieniu (jezdze narazie pare dni) kontrolka swiec ( i wylaczanie turbiny) nie wystepuja choc kontrolka silniczka nadal swieci ale mysle ze po prostu wystarczy po prostu usunac blad po podlaczeniu do kompa i bedzie ok.

Moje pytanie czy myslicie e zadne skutki uboczne albo jakies niekozystne zmiany moga wystapic przy jezdzie z odlaczonym zaworem EGR??

Moze macie jakies doswiadczenia na ten temat.

Pozdrawiam
Marcin
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2010, 13:59:50 pm wysłana przez wiadereczko »

Huckleberry

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2010, 14:11:02 pm »
Problem z zaworem EGR polega na tym że się nieźle zapycha, szczególnie przy jeździe na taniej ropie, bez dodatków. Ja miałem podobne objawy (miganie świecy żarowej i wyłączanie silnika w trakcie jazdy) ale na szczęście skończyło się na wymianie czujnika rozrządu, który jest zwykłym magnesikiem na kabelku podczepionym przy wtrysku. Zawór EGR mam czyściutki bo zawsze jeżdżę na V Power Diesel z Shella. Nieco droższy jest niż zwykły ale ma swoje zalety. Pozdrawiam.

Innowierca

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 04, 2010, 14:42:51 pm »
Koledzy, powtarzam to każdemu niezależnie od marki. EGRu nie warto naprawiać, bo on jest odpowiedzialny za oczyszczanie spalin. Chodzi tu tylko o to, by auto spełniało normę spalin. Auto bez EGRu nie będzie dymić (o ile dymi) i wzrośnie jego żywotność (może nieznacznie, ale jednak). Żadnych negatywnych skutków ubocznych nie ma. W Volvo mam wypięty EGR już rok i wszystko jest cacy. A jak był uszkodzony, to wideorejestrator pewnie miałby problem z odczytaniem rejestracji :)

wiadereczko

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2010, 19:46:59 pm »
Dzieki za szybká odpowiedz i  dzieki Innowierca za uspokojenie moich obaw.
Na razie dam spokuj z EGR i zostawié jak jest. Moze dopiero jak bede sprzedawal Jaga to  cos z tym zrobie.

Caly zawor EGR lacznie z kolektorem dolotowym czyscilem jakies 5 miesiecy temu wiec zapchany nie jest

Huckeleberry ty zdaje sie jestes z UK i tak z czytej ciekawosci gdzie wymieniales ten czujnik rozrzadu i w jakiej to bylo cenie no i czy oczywiscie mozna to zrobic samemu??

Innowierca

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2010, 20:04:53 pm »
Moze dopiero jak bede sprzedawal Jaga to  cos z tym zrobie.


Wydaje mi się że klient nawet nie zauważy, że coś jest nie tak (bo jest lepiej niż z fabryki :D).

darcol

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2010, 00:15:09 am »
wiadereczko o ile kojarze to w twoim kociaku EGR jest sterowany elektronicznie i obawiam sie ze samo skasowanie bledu "silniczka" moze ci nic nie dac - blad znowu sie pojawi. Ja na szczescie w moim 2.0d  mam sterowanie na podcisnienie, wystarczylo zaslepic przewod podcisnienia i po sprawie. Czytalem u angoli ze dobrym wyjsciem przy sterowaniu elektroniczny jest zaslepienie powrotu z kolektora wydechowego - wystarczy dociac kawalek aluminium - wtedy mozesz wpiac sterowanie (nie ma bledu a EGR i tak jest wylaczone)
 :-tylko  :-A
Jednak nie do konca zgodzilbym sie z Innowierca - EGR to nie tylko oczyszczanie spalin - czytalem gdzies ze powrot spalin jest wykorzystywany do schladzania komor cylindrow kiedy silnik pracuje pod wiekszym obciazeniem - cokolwiek to znaczy. Czesc ciepla odbieraja spaliny a reszta chlodzona przez uklad chlodzenia - troche zakrecone no nie?
Teoretycznie przy normalnej eksploatacji nic nie powinno sie stac - no chyba ze bedziesz mial pecha. :-thank
Pozdro
Darek


wiadereczko

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 05, 2010, 13:48:14 pm »
No wlasnie wejscie do EGR od strony kolektora wydechowego mam zaslepione kawalkiem aluminium a w nim mala dziurke wywiercona (gdyz jakis czujnik musi miec choc odrobine spalin aby nie pokazywac bedu) i tak jezdze z ta blaszka juz jakis rok.

Ale gdy mi wyskoczy blad EGR (silniczek i sprezynki dosc czesto) to elektronik i mechasnik powiedzial mi ze EGR sa dosc czestymi przypadkami nie tylko w Jaguarach gdyz przechodzi prze nie dosc duzy prad i po prostu sie zacinaja z jakims tam czasem. :(

Ale gdy odlaczylem kable od EGR sprezynka nie pojawila sie ani razu ale silniczek dalej swieci ( pewno az sie go usunie choc kiedys sam sie pojawil i zniknol po paru dniach - ale to nie wiem od czego to bylo bo nie sprawdzalem kodu)

Allanos

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 12, 2012, 22:35:59 pm »
umie dziś pojawił się ten sam problem zaświeciła mi się kontrolka świec żarowych i mi zamuliło silnik zgasiłem auto  odpaliłem i normalnie jak mu depłem na gaz i około 80/90 km/h to znowu to samo  a jak potem auto postało z godzinę odpaliłem było oki ale jak przekroczyłem 90 km/h zaświeciła mi sie kontrolka świec  żarowych i silnika
jakie powinienem poczynić kroki (proszę napisać jak idiocie najlepiej żebym dobrze zrozumiał) bo z wypowiedzi przedmówców jak mówią skrótami itp to niewiele wywnioskowałem :-kogutki

i czy ewentualnie mogę jeździć autem przy takich objawach . auto staram sie tankować na dobrych stacjach ostatnio Pełen zbiornik na BP  ( może mieć na to wpływ ze na dworze jest - 18 aktualnie)

Pomocy Błagam

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 12, 2012, 22:45:12 pm »
Po pierwsze to podłącz samochód pod kompa i odczytaj błędy. Bez tego możemy wróżyć z fusów.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Allanos

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 13, 2012, 22:30:37 pm »
a wiec byłem dzis u mechanika pod komputerem i wyskoczył mi Błąd "pompowtryskiwaczy( czy coś takiego w każdym razie skomentował ze jak to jest faktycznie to to bardzo niebobrze "ale nie do końca go zrozumiałem bo potem powiedział ze komputer się chyba myli bo u mnie jest jakaś pompa ciśnieniowa a nie jakaś tam inna..
i powiedział z moze to to naprawić ale to zabawa na 2 .3 dni bo musi podpiąć komputer i pojeździć autem pozczytywać parametry i ....

próbowałem EGR dziś odpiąć a raczej zamakając mu przewody jak gdzieś wyczytałem ale nic nie pomaga

jego pracownik doradził mi wymianę filtru paliwa bo możliwe ze wytworzyła mi się tam parafina wiec juz go zamówiłem

jakie kroku mógłbym jeszcze poczynic


Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 13, 2012, 22:41:17 pm »
Mógł ci podac numer błędu wtedy byśmy wiedzieli co mu dolega. Po drugie to autko nie ma pompowtryskiwaczy (ma jedynie grup VW). U ciebie jest jedna pompa wysokiego cisnienia która podaje cisnienie na wtryskiwacze. Po trzecie czy jak nie masz kontrolki to jak go przegazujesz tak do 3500 obr to idzie z rury czarny dym??
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Allanos

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 13, 2012, 22:55:26 pm »
no nr błedu mi nie dał..;/ no on mówł ze ja mam ppompe wysokiego ciśnienia ale komputer mu całkiem co innego pokazał czego u mnie w aucie niema podobno..

no kontrolka silnika pali mi sia cały czas  a ta spiralka od świec żarowych włącza się jak daje mi gaz do dechy w okolicach 4,5 bied i prędkości 90km.h ale dymu nie ma  jedynie co to od czasu jak go kupiłem to fakt są cały czas mrozy ale po odpaleniu przez około 1, max 2min taki szaro niebieski bym zakopcone jak cholera ale po chwili przechodzi i jest dobrze

w ogóle nie wiem czy to ma jakie kolwiek znaczenie ale jak on mi skasował błąd to ojciec mi zaczął coś majsterkować i wyczyscił mi kompresorem filtr powietrza (i stwierdził ze muszę kupic nowy ale trochę oczyścił) i wypłukał  benzyna ekstrakcyjna coś tylko nie wiem co EGR?? musiał bym zapytać i jak wracałem od ojca z czestochowy to kontrolka mi się silnika świeciła ale "spiralka nie"czała fakt ze nie szalałem ale 120/130 jechałem i turbiny mi nie odłączyło

Innowierca

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 14, 2012, 00:41:54 am »
Mam podobny problem. Po odpaleniu siwy dym przez jakiś czas, a później przy około 80km/h na 5 biegu ( obroty około 1800) nagle się zachłyśnie i dymi. Poza tym powyżej 150km/h zapala mi się spirala. Jeden mechanior stwierdził uszkodzenie pompy A, czyli według niego pompy przy zbiorniku paliwa. Ale byłem ostatnio u speca od wtrysków i pomp wtryskowych z innym autem i powiedział mi że w tych pompach wypalają się jakieś tam zaworki czy inne g...., ewentualnie mam uszkodzony wtrysk. W każdym bądź razie jutro rano auto zostaje oddane do warsztatu i pewnie pojutrze będzie do odbioru. Wtedy napiszę co i jak...

Aha, czasem dym po odpaleniu przy tych temperaturach to uszkodzone świece żarowe, ale ja mam wszystkie nowe i dodatkowo sprawdzane na przekaźniku.

Allanos

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 22, 2012, 17:47:24 pm »
W walce z Świecącymi się kontrolkami  Silnika i świec żarowych jakie poczyniłem postępy:
A wiec Świeci mi się błąd o nr. 0251

Profilaktyczne wymiany :
-Wymiana filtru Powietrza i małego termostatu

W poszukiwaniu przyczyny świecenia się lampek:
-wymiana Filtru Paliwa
-rozebranie i czyszczenie zaworu ERG (był stosunkowo czysty )
-oraz czyszczenie górnej części kolektora ssącego (też był stosunkowo czysty)
i odpiołem po tych czynnościach akumulator i sobie podładowałem

i gdy rano odpaliłem  Kociaka :-A to kontrolka silnika się nie świeciła i standardowo wszystko działało do momentu  wciśnięcia pedału na maxa i 3,4 bieg i prędkość 90km/h wtedy znowu zapaliła mi sie kontrolka świec żarowych ...

Auto aktualne oddałem do mechanika bo juz sam nic więcej nie zrobie...
szanowny pan któremu oddałem autko pod opiekę , jeździł autem z podpiętym komputerem potem z jakimś innym komputerem i nic mu nie wykazało, podpioł inne czujniki i dalej nic stwierdził ze jeszcze sa 2 możliwości
 
1 - Wtryski
2 - Zawór INV (zawór regulacji ciśnienia w pompie )

jutro ma pożyczyć od kogoś  taki zawór i sprawdzić  jak mój będzie sprawny to bedzie brał sie za wtryski..

macie jakieś sugestie co jeszcze można  zrobic :-help

Innowierca

  • Gość
Odp: Problem z EGR, kontrolka swiec zarowych i silniczka
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 22, 2012, 18:18:20 pm »
No to mamy podobne objawy. Mi mechanik powiedział, że wtryski są do regeneracji ( wszystkie 4). Tylko jakim cudem jeżdżąc do 3000obr/min auto nie dymi i idzie jak burza, a tylko czasami pojawia się problem przechodzenia w tryb awaryjny? Rozumiem jeden uszkodzony, dwa. Ale wszystkie? To jak ten samochód niby jeździ?  Odebrałem od gostka samochód i mam zamiar jechać do innego, bo coś nie wierzę temu pierwszemu...