Autor Wątek: pasek klinowy, alternator  (Przeczytany 57061 razy)

Godan

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 17, 2010, 13:48:46 pm »
Po rozebraniu , przesuszeniu styków i panela suszarką - podłączeniu styków
ponownie  zagrało jak u dzidziusia :-A

robertth

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 17, 2010, 13:52:41 pm »
Po rozebraniu , przesuszeniu styków i panela suszarką - podłączeniu styków
ponownie  zagrało jak u dzidziusia :-A
Nietety instalacje elktryczne naszych kociaków nie są ich mocną stroną, po kilku latach trzeba się spodziewać niespodzianek  :-thumpdown
Ale ja swojemu wybaczam  :-tylko

Godan

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 17, 2010, 20:20:24 pm »
Wiesz , my Polacy w takich sytuacjach stajemy się bardzo zaradni i pomysłowi :-gwizd

robertth

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 17, 2010, 20:23:16 pm »
Wiesz , my Polacy w takich sytuacjach stajemy się bardzo zaradni i pomysłowi :-gwizd

Bo Polak potrafi...  ;D
I nie lubimy być wykorzystywani.  :-super

D-Vision

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 04, 2014, 20:56:20 pm »
Panowie, podnoszę temat po 4 latach :)

Sytuacja jest następująca: po odpaleniu napięcie troszkę powyżej 15 v, po kilku minutach (jeśli w tym czasie zgaszę silnik, to już prawdopodobnie odpalał będę kablami) a potem spada do 13,4-13,6 v. Czyli najpierw zapewniam baterii gotowanie a potem ładowanie małym prądem. Bateria była jeszcze oryginalna, czyli miała lat 8, natomiast na nowej dzieje się dokładnie to samo. Nie chcę jej zajechać, więc wybieram się w najbliższym czasie do mechanika. Pytania:

- kolejność sprawdzania to najpierw regulator potem alternator?
- regulator nie jest wbudowany w alternator?
- prawidłowe wartości ładowania powinny mieścić się chyba w granicach 13.8-14.4 v?

Nawet bym nie zauważył, że coś jest nie tak, gdyby nie pierwsza bardzo krótka trasa na stację i z powrotem (~ 2 km). W jedną stronę jechałem z pracy, natomiast w drugą tylko do domu, więc możliwe, że to 15 v nawet nie zdążyło opaść i skończyło się następnego dnia zdziwieniem i strzelającym przekaźnikiem. Rozumiem, że po założeniu nowego aku nie trzeba najeżdźać iluśtam km w celu "uregulowania" się spraw w instalacji?

Kolego Godan, jak zakończyła się ta historia w wątku regulatorowo-alternatorowym? Czy to wina tych pasków?

Offline Kotletor

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 201
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #80 dnia: Grudzień 04, 2014, 10:03:19 am »
Mam taką samą sytuację , przez 10 minut ładuje 15 a potem 13 . Alternator wymieniłem , chociaż po sprawdzeniu okazało się że jest sprawny . Prądem steruje komputer i podobno w instalacji musi być akumulator wapniowy , puki co mam zwykły i ciągle muszę doładowywać ale wymienie i może się poprawi.
S-Type V6 3 l. po lifcie  Paweł Warszawa

D-Vision

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #81 dnia: Grudzień 10, 2014, 12:11:02 pm »
U mnie finalnie pomogła zmiana alternatora. Od tego czasu, w komplecie z nowym akumulatorem, wszystko śmiga bezproblemowo.

Offline milun

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
  • X type sport 3.0 awd aut.
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 08, 2016, 18:07:08 pm »
Witam, mam podobny problem na początku jak odpale to mam ładowanie 14,3V ale
 po 10-15 minutach mam 12,3V-12,6V :( Jak zgasze i odpale na nowo to znowu mam 14,3V.
Prawdopodobnie alternator do wymiany tak??
Czy od kazdego rocznika i modelu pasuje??

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 09, 2016, 15:34:51 pm »
Alternator albo regulator. Niestety bez wyjecia na stół nic sie nie powie dokładniej :/
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline milun

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
  • X type sport 3.0 awd aut.
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #84 dnia: Luty 13, 2016, 15:56:29 pm »
Panowie czy da sie wstawic alternator ze sprzeglem gdy go nie bylo, bo u mnie jest chyba bez sprzegla, a kupilem taki ze sprzeglem, po co one jest i do czego słuzy??
Moze da sie wymienic tylko rolke???

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #85 dnia: Luty 13, 2016, 18:20:07 pm »
Jak sie da to teoretycznie nie zaszkodzi.Sprzęgło jest jednokierunkowe i służy zniwelowaniu reakcji bezwładności masy wirnika alternatora na drgania/szarpania napędu paska (wału) w silnikach o małej masie bezwładnej koła zamachowego.Przy okazji montowane są tam dwumasy (z tego samego powodu),a całość jest efektem ciągłęj pracy konstruktorów silników nad polepszeniem dynamiki napędu bez podnoszenia pojemności i zużycia paliwa(czyt.emisji CO2).W automacie jest rolka sztywna a w manualu sprzęgiełko.
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2016, 20:03:43 pm wysłana przez maron »

Offline milun

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
  • X type sport 3.0 awd aut.
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #86 dnia: Luty 14, 2016, 08:30:24 am »
Czyli zamienic rolke czy wstawic ze sprzegielkiem??  :-thank

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #87 dnia: Luty 15, 2016, 17:16:40 pm »
Wstawiaj ze sprzęgiełkiem. Napinacz i koło pasowe (mały dwumas) wytrzymają o wiele dłużej przy sprzęgiełku. Ja specjalnie je u siebie zakładałem. Alternatory z mondeo mkIII benzyny pasowały bez żadnych przeróbek i były ze sprzęgiełkiem.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Biała

Offline milun

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
  • X type sport 3.0 awd aut.
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #88 dnia: Luty 19, 2016, 21:58:54 pm »
Hmmyy Alernator zmieniony na używke ze sprzegiełkiem i jest dalej to samo...
Po odpaleniu ok 15V a po jakimś czasie spada do ok 13V...Jak zgasze i odpale na nowo to tez mam ok 15V przez jakiś czas... O co chodzi??

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #89 dnia: Luty 20, 2016, 00:13:22 am »
Przekladales regulator czy komplet przelozyles? Sprawdzales napiecie przy samym altku i akumulatorze czy samym aku? Jak samym aku to zmierz przy altku. Jak wyjdzie poprawnie to gdzies prund ucieka po drodze (najczęściej pomaga czyszczenie mas)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8