Autor Wątek: X250 2013 problem z DRL  (Przeczytany 1371 razy)

Offline ESP

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Jak nie wiem, to pytam. Nie boli ;)
X250 2013 problem z DRL
« dnia: Lipiec 09, 2021, 11:29:27 am »
Czy ktoś miał ten problem, rozpoznawał temat?

W lewej lampie nie działa LED dzienny, wcześniej działał. W drugiej przestał po wypięciu i wpięciu wtyczki lampy. Sprawdzałem na innych lampach, w prawej wtyczce działało, w lewej nie czyli lampy OK.

Proszę o pomoc, względnie polecenie kogoś kto ogarnia na śląsku.
Był XK 5.0 2010
Jest XF 3.0 AWD 2013

Offline ajtotal

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: X250 2013 problem z DRL
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 09, 2021, 11:55:26 am »
W nowych Jaguarach bazujących na szynie CAN w wielu miejscach nie ma już bezpieczników tylko są układy scalone (mosfet) które odcinają zasilanie w wypadku przeciążenia. Odłączenie akumulatora resetuje system. Ten prawy powinien wrócić a lewy może wróci, może ma zwarcie albo brak zasilania - kostki trzeba sprawdzić. JEDNAK, z jakichś przyczyn moduł nadwozia BCM w tych x250  (jeżeli jest uszkodzony) czasami gubi kluczyki, wiec wolę ostrzec bo ostatnio było o tym na forum. Powodzenia
Był xj8 4.2L x350 2004 BRG- jedyny słuszny kolor i paski po bokach też miał.
Jest New XK R-Performance, pitch black, Full Fat Range Rover 4.4tdv8

Offline ESP

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Jak nie wiem, to pytam. Nie boli ;)
Odp: X250 2013 problem z DRL
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 09, 2021, 13:13:05 pm »
Czyli w najgorszym wypadku czeka mnie programowanie kluczyków, czy jak to wygląda?
Był XK 5.0 2010
Jest XF 3.0 AWD 2013

Offline ajtotal

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: X250 2013 problem z DRL
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 09, 2021, 18:03:45 pm »
To nie jest tak że z automatu giną kluczyki. To się nigdy nie powinno dziac po odłączeniu akumulatora. x250 mialy jakis problem z uszkadzającym się BCM i właściciele nawet za bardzo o tym nie wiedzieli - objawy to problemy ze spryskiwaczami, centralnym zamkiem itd.  Sprawny moduł nie zrobi niczego złego, samochod ma prawo stracić prąd i to nie powinno skutkować poważną awarią jaką jest utrata kluczyków. Pisze o tym bo akurat jakis tydzien temu nasz forumowicz miał ten problem i teraz ma cegłę zamiast samochodu (w sensie już to pewnie ogarnął ale stres był). Jeżeli centralny i spryskiwacze chodzą to .....odłącz akumulator....   
Był xj8 4.2L x350 2004 BRG- jedyny słuszny kolor i paski po bokach też miał.
Jest New XK R-Performance, pitch black, Full Fat Range Rover 4.4tdv8

Offline ESP

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Jak nie wiem, to pytam. Nie boli ;)
Odp: X250 2013 problem z DRL
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 12, 2021, 11:32:27 am »
Dziękuję za rozjaśnienie tematu. Będę próbował dalej, do skutku :)
Był XK 5.0 2010
Jest XF 3.0 AWD 2013