Autor Wątek: 3.0 nie równa praca, brak mocy  (Przeczytany 1257 razy)

Offline Jasomit

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Kocham to forum
3.0 nie równa praca, brak mocy
« dnia: Grudzień 04, 2020, 21:36:29 pm »
Witam, z tego co widzę to temat stary jak świat, ale myślę że warto go powtórzyć.
Postanowiłem to też zrobić, bo mimo przeczytania wielu tematów nie doszukałem się w nich rozwiązania.
Moje auto to Jaguar S Type z00r 3.0Lpg ręczna skrzynia.
Auto po uruchomieniu pracuje prawidłowo, ale po kilkunastu sekundach zaczyna nie równo pracować, typowe drobne wypadanie zapłonu.
Im cieplejszy silnik tym gorzej, po chwili jakby dwa cylindry nie pracowały.
Brak mocy, olbrzymie spalanie, wcześniej auto słychać niż widać.
Czytałem o takich objawach już tu, ale temat nie doczekał się rozwiązania.
Co zrobiłem?
Wszystkie świece nowe, Ngk, trzy cewki pod kolektorem nowe Ngk, kolejne trzy zamieniałem z innymi, mam sześć, brak rezultatów.
Psikałem po silniku i brak zmiany pracy, więc raczej to nie, nieszczelność.
Na chwilę obecną mam bunt maszyn w domu i komputer nie widzi samochodu.
Do mechanika nie pojadę bo byłem z poprzednimi autami u wszystkich w okolicy i wiem czym to pachnie.
Może jakieś porady?
Jest nie spalone paliwo, w ogóle prócz, raczej losowego wypadania zapłonów, jest olbrzymie dawkowanie paliwa.
Na szybkiego, spróbuję jutro się połaczyć z LPG, tylko też przewód muszę przerobić, bo akurat takiego nie mam.
Może jakieś pomysły?
czekam na sugestie.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: 3.0 nie równa praca, brak mocy
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2020, 15:21:20 pm »
odłącz aku na 15 min i zobacz jak się zachowuje - wg mnie możesz mieć rozjechane mapy paliwowe

Offline Jasomit

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 nie równa praca, brak mocy
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2020, 20:32:07 pm »
Robiłem tak, odłączony przez trzy dni, przy ostatnim remoncie, bez zmian.
Wybitnie wypadanie zapłonów, miałem w niektórych autach dziesięcioletnie świece, oraz spękane przewody.
Tu nowe świece, połowa cewek nowa, połowa podmieniana i dalej to samo, może głębiej elektryka szwankuje.
Z doświadczenia wiem że jak jest problem z iskrą, to raczej problem jest z uruchomieniem i na wolnych obrotach, a przy butowaniu jakoś idzie, a tu odwrotnie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2020, 21:24:11 pm wysłana przez Jasomit »

Offline nick0000

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • S-type V8 4.2 2002 (LPG)
Odp: 3.0 nie równa praca, brak mocy
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2020, 22:46:22 pm »
No na dzień dobry to wypadałoby odczytać błędy bo w przeciwnym razie to zgadywanka.
A jeśli zgadywać to bym widział LPG jako pierwszego podejrzanego.

Offline Jasomit

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 nie równa praca, brak mocy
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 06, 2020, 13:12:26 pm »
Na chwilę obecną LPG odłączony.

Offline nick0000

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • S-type V8 4.2 2002 (LPG)
Odp: 3.0 nie równa praca, brak mocy
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 06, 2020, 17:54:33 pm »
Ale całkowicie fizycznie odłączony?
W innej marce miałem instalację Landi, walnięty był jeden wtryskiwacz i mimo jazdy tylko na Pb sterownik gazu siał po systemie i było szarpanie, check engine i wypadający zapłon. Stąd moja sugestia.
Tak czy inaczej, odczytaj błędy.

Offline Jasomit

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 nie równa praca, brak mocy
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 06, 2020, 18:58:27 pm »
Fizycznie, akurat LPG ogarniam, co prawda tu mam KME i z tymi centralami nie miałem styczności ale myślę że nie stworzy ona problemów.
Mam wtryski, czerwone valteki, czyli coś czego nie trawie.
Więc na chwilę obecną są zdemontowane, a przewody zaślepione.
Właśnie nie wiem o co kaman z komputerem.
Mam drugi samochód, BMW E46 więc miałem kabel i inny niego program, do tego mam stary ELM324.
I właśnie po podłączeniu tego drugiego zaczęły się problemy, jak pobrało sterowniki to teraz ani jeden, ani drugi nie chodzi, już nie wiem co jest.
Wziąłem drugi laptop i też nic.

Offline ZAIC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 189
  • XF SV8
Odp: 3.0 nie równa praca, brak mocy
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2020, 07:49:17 am »
Miałem bardzo podobną sytuację w BMW E46, czasami auto chodziło prawidłowo a czasami trzęsło budą we wszystkie strony. Wywalało błąd sondy, przepływki, przepustnicy. Po pierwsze - miałem pękniętą rurę dolotu do przepustnicy. Po wymianie silnik zaczął idealnie równo pracować. Po pewnym czasie znowu problem powrócił - te same błędy i zachowanie auta. Wymieniliśmy przepustnicę i po problemie. Okazało się, że chwilę pracowała prawidłowo a po chwili "zawieszała się".

Offline Jasomit

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 nie równa praca, brak mocy
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 07, 2020, 13:27:09 pm »
Praca silnika to drganie, szarpanie, nie duszenie.
Ale przejrzeć przepustnicę nie zaszkodzi.
Dolot, raczej ok, to nie turbo, więc i wpływ dziur mniejszy, a za przepływomierzem, mamy już tylko kawałek rury i kolektor.
Na podcisnieniach nie widzę nieszczelności

Offline Jasomit

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 nie równa praca, brak mocy
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 08, 2020, 18:41:31 pm »
Od czego jest czujnik na prawej głowicy, między drugą a trzecią świecą (nie mylić z numerem cylindra)
Dzisiaj zauważyłem że zupełnie się rozlazł, może położenia walka rozrządu?.
Nie umiem w necie znaleźć, a nie chce specjalnie zrywać dekla.

Offline Jasomit

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 nie równa praca, brak mocy
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 13, 2020, 18:59:15 pm »
Dziwna sprawa, nie mogę edytować wpisu, tylko muszę tworzyć nową wiadomość.
Ale do rzeczy, chyba wiem o co chodzi, ile powinna wynosić przerwa na elektrodach świecy?
Jakoś nie mogę znaleźć.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: 3.0 nie równa praca, brak mocy
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 16, 2020, 14:26:17 pm »
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.