Autor Wątek: Problem z DPF  (Przeczytany 19544 razy)

Offline xbeyond

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • E-Pace S P200 MY20
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 24, 2020, 08:23:06 am »
Grubo. Można wiedzieć gdzie jest taki profesjonalny serwis ?

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 24, 2020, 10:11:44 am »
Mógł zostać do filtra wlany również środek do czyszczenia filtrów dpf - rozpuszczoną sadzę wypluło wydechem

Offline JCPF7777

  • Administrator
  • Forumowicz Executive
  • *****
  • Wiadomości: 252
  • Jaguar Club Poland Foundation
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 24, 2020, 10:24:10 am »
Miałem podobny problem z DPF-em 3 tygodnie temu w silniku 4,4 L - Range Rover.
Po wyjechaniu z serwisu (regeneracja sprężarek), przejechaniu ok. 300 km, zapaliła się ikona silnika, a następnie "DPF FULL".
Byłem na trasie Warszawa - Wenecja - Piła - Warszawa. Po drodze DPF był czyszczony, następnie regenerowany i po przejechaniu 150-250 km znowu czerwony napis "DPF FULL" i ikona silnika zapalona.
Auto sprawdzone w drodze w Rybniku, Wenecji, Raciborzu i ... w serwisie w Łomiankach stwierdzono, że przy montażu silnika podczas poprzedniej wizyty, mechanik nieumiejętnie wkładał gumy na doloty i zapewne sobie pomógł śrubokrętem, co spowodowało przebicie gumy.
Jak wiadomo, przebita guma może powodować problemy i koszty  ;D
Nie zauważył tego, albo ukrył przed szefem szkodę i wydał mi auto.
Dziura w gumie nie była widoczna gołym okiem.
Dopiero po zdjęciu gum i naciśnięciu gumy ujawniała się usterka.
Problem do usunięcia za kilka złotych, a kosztów po drodze zrobiło się na kilka tysięcy.

Nie znam się na silnikach, więc nie wiem, czy podobna usterka może występować w silniku opisywanym w tym wątku, ale opisuję mój przykład, bo może się komuś przydać.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 26, 2020, 22:21:45 pm »
Wsadź kogoś za kierownicę i na postoju posłuchaj wydechu na wolnych obrotach i po przygazowce. Jeśli słychać taki metaliczny podźwięk to wywalili wkład.
Aczkolwiek kwestia kolejna - jeśli auto tak kopci to albo jest jakaś nieszczelność w dolocie albo leja wtryskiwacze.
Nie oszukujemy się, jezdzi gro aut z wywalonym filtrem i nie kopca lub dymią dość subtelnie. Tutaj ewidentnie wali na grubo
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline leedab

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • E-Pace nigdy więcej
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 29, 2020, 08:30:29 am »
Witam,
Rzeczoznawca już się tym zajął. Ktoś pytał gdzie serwisowany - Waszyngtona 50 Warszawa. Kupiłem go do reprezentowania firmy. Dałem numery imienne i miały być napisy reklamujące firmę. Dodatkowo miałem nim wozić pary młode do ślubu.  Samochód został umyty by nie dostać mandatu. Następnego dnia wyglądał tak samo. Dodatkowo sadza przebarwia lakier i zabarwiła rejestrację. Teraz wstydzę się nim jeździć. Ludzie z którymi rozmawiam są zaszokowani postępowaniem pracowników Jaguara. Jest to brak kompetencji i niszczenie marki. Sprawa poza sądem trafi do prokuratury i mediów. Przyjechał do mnie człowiek oddelegowany z Jaguara z Poznania do załatwienia tej sprawy. Jak to określił "w białych rękawiczkach". Miało to wyglądać tak, że samochód ten, choć niesprawny, miał pójść w ludzi, a ja miałem dostać o podobnym przebiegu w automacie i benzynie!!!!!!! Z rozmowy wynikało, że dyrekcja wie o wszystkim, bo chłopak za każdym razem gdy zadawałem mu pytania pogłębiające konsultował to z jakimś kierownikiem. Chcę dodać, że Mleasing (samochód wzięty w leasingu) jest informowany o wszystkim i jest gotowy odstąpić od umowy po przedłożeniu ekspertyzy rzeczoznawcy  :-clap

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 29, 2020, 08:52:15 am »
Daj znać condokladnie zrobili to zgłoszę to do naszego customer relations.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2020, 09:17:26 am wysłana przez rmazurek »
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline kajoj

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 29, 2020, 09:11:07 am »
Temat mega często poruszany na grupach FB E-Pace, czy na forach zagranicznych.
Załączam poniżej grafiki oficjalnej komunikacji producenta z dealerami, co tylko świadczy o pełnej świadomości wady samochodu i sprzedaży go z wadą ukrytą.
Swoją drogą też mam 150KM Manual i dotychczas problemów nie mam, jedynie dość często się wypala (2 razy na bak).

https://imgur.com/a/Y1gExF2

Offline mojomr

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 90
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 30, 2020, 16:07:02 pm »
Ktoś pytał gdzie serwisowany - Waszyngtona 50 Warszawa.
I wszystko jasne. Niestety, na Wawelskiej jest tak samo. A więcej serwisów w Warszawie nie ma :(

Offline brawet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 23, 2020, 18:59:35 pm »
I jak sytuacja? Coś się wyjaśniło ?

Offline leedab

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • E-Pace nigdy więcej
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 28, 2020, 13:26:46 pm »
Tak! Wyjaśniło się! Problem jest dobrze znany przez koncern JLC! Wada jest konstrukcyjna! Wszystkie Jaguary i Land Rovery wyposażone w płytę podłogową D8 w konfiguracji z manualną skrzynią biegów, pozostawia mało miejsca na umieszczenie filtra cząstek stałych w pobliżu początku układu wydechowego. DPF zamontowany pod podwoziem łączy rura długości 60-70cm z dala od silnika. To sprawia, że gazy ze spalania ochładzają się i nie dochodzi do spalania cząstek stałych. Dochodzi do przedwczesnego zapełnienia filtra i prób regeneracji i w wyniku tych nieudanych prób dochodzi do rozcieńczenia oleju silnikowego przez niespalone paliwo. Powstają błędy w pracy całego układu i przejście w tryb serwisowy. Rozcieńczany niespalonym paliwem olej traci swoje właściwości, przez co użytkownicy takich samochodów informowani byli przez komputer o konieczności wymiany oleju znacznie wcześniej niż to powinno mieć miejsce.. Opracowana przez JLR procedura naprawy to przeprogramowanie komputera i wymiana oleju w związku z jego przedwczesnym zużyciem, jednak wada producenta jest nienaprawialna! Dodatkowo aktywne wypalanie cząstek stałych związane jest z dodatkowym wtryskiem oleju napędowego w celu podniesienia temperatury układu wydechowego, co sprawia blisko dwukrotnie większe zużycie paliwa. Część oleju napędowego dostaje się do oleju silnikowego  i powoduje jego rozrzedzenie i podnosi jego poziom. Użytkownik sprawdzając bagnet myśli, że olej jest, kontrolka oleju nie zapala się bo jest wymazana systemowo przez serwis. By sprawdzić czy kontrolki nie będą się zapalać serwis przejechał 1000km. Podkreślam, że moja udokumentowana wymiana informacji z pracownikami JLR jednoznacznie wskazuje, że sprawa jest znana, a informacje są zatajane przed użytkownikami! W Anglii jest pozew zbiorowy dotyczący właśnie tej sprawy. Ja jestem zmuszony przekazać sprawę do prokuratury.

Offline brawet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 28, 2020, 21:40:21 pm »
Tak, więc we właściwym wątku, ponawiam pytanie na jakim etapie jest sprawa? Jeździsz autem, zwróciłeś, nie jeździsz, wycięli DPF?
Zamierzasz podejmować działania prawne ? 

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 777
  • JCPF Club Member
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 28, 2020, 21:50:34 pm »
@Brawet
Pan Leedab dostał tygodniowy urlop od publikacji postów. Musisz poczekać. Sorry.
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 28, 2020, 22:33:56 pm »
"No serwis mam co 30 tys km...wiec jak pojade to mi wymienia pewnie i olej..sam przeciez na gwarancji nie wymieniam..."



To wymieniaj sam, przecież miski i filtra nie plombują.... takie cosik: mam 2.0 TSI z 2009, czyli generalnie wysokie ryzyko, pomimo, że odebrałem z salonu auto zakodowane na loglife, sam wymieniłem oliwę po 3 tkm, a potem co 15 tkm lub częściej w mixie z tym longlifem póki gwarancja się nie skończyła. Efekt taki, że nigdy nie miałem problemu z nagarem, braniem oleju etc, do dzisiaj auto wciska w fotel aż miło i nic przy silniku nic nie zastrajkowało, nalot 180 tkm.
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2020, 22:38:12 pm wysłana przez PeterX »

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 30, 2020, 08:36:05 am »
Udalo mi sie znalezc troche info na temat rzekomej roznicy w budowie i wychodzi na to ze wszystkie uklady wydechowe sa takie same:

Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline brawet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 30, 2020, 16:52:19 pm »
Więc problem nie tkwi w budowie układu, znalazłem taki temat na forum UK.

"A potential concern has been identified on specific 2.0L diesel vehicles within the above Vehicle Identification Number (VIN) range.

2WD Diesel vehicles with low flow rate injectors have an error in the calibration settings. Where a vehicle is used under light load with a slow (urban type) journey, and there is no highway drive completed, the Diesel Particulate Filter (DPF) regeneration process is ineffective."

Źródło: https://www.epaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=785

Wiadomo coś na temat błędu w kalibracji wtryskiwaczy? Możliwe, że jakiś biuletyn, akcja serwisowa?