Autor Wątek: Problem z DPF  (Przeczytany 19096 razy)

Offline leedab

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • E-Pace nigdy więcej
Problem z DPF
« dnia: Lipiec 03, 2020, 12:58:35 pm »
Witam, jestem właścicielem E-Pace 150D w manualu. Samochód nowy po 1700 ma zapchany filtr cząstek stałych. Naprawa trwała 2 i 0,5 miesiąca. Odebrałem z przebiegiem dodatkowym 1000 km. Po kolejnych kilkuset km problem ten sam. Wymiana filtra. żadne kontrolki czy komunikaty o zapychaniu filtra nie zapalały się, od razu lampka silnika. Ponownie serwis i znowu wymiana filtra. Nieoficjalnie usłyszałem, że usterka nienaprawialna. Dajcie znać kto jeszcze ma taki problem.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.070
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 03, 2020, 13:45:11 pm »
Nie ma rzeczy nie naprawialnych... Za sam fakt obnizenia wartosci pojazdu (poprzez nabicie dodatkwych KM juz bym sie z nimi walczyl...

A jak wyglada Twoja jazda (styl i dystanse)?

W moim ten sam silnik praktycznie i zandyn problemow nie ma puki co...
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline leedab

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • E-Pace nigdy więcej
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2020, 19:24:26 pm »
Użytkowałem wiele samochodów, głównie z dieslem. Nigdy nie miałem żadnych tego typu problemów. W Jaguarze powinna zapalać się pomarańczowa lampka z filtrem, oznaczająca zapełnianie się filtra i ewentualnie komunikat o konieczności jazdy z daną prędkością przez ok. 20min. Dodatkowo mimo, że takich komunikatów nie było, to i tak co weekend przeganiałem samochód na trasie. Jestem zawodowym kierowcą i nikt mi nie wmówi, że nie umiem jeździć dieslem. Samochód nie powinien mieć takich historii niezależnie czy jeździ się w mieście, czy poza oraz czy szybko, czy wolno. Styl jazdy nie wyeliminuje wady. Zainteresowanym mogę przytoczyć (przesłać) kilkadziesiąt postów, m.inn. anglojęzycznych o takich samych awariach w E-Pace o takich samych parametrach. Samochód ma wadę i wiem jaką. Salon wiedząc o usterce nie może sprzedawać takiego samochodu, gdyż jest to karalne. W sytuacji gdy jest wykryta wada nieusuwalna, co w tym przypadku ma miejsce, powinien on być wymieniony na wolny od wad.

Offline brawet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 03, 2020, 20:30:34 pm »
Jakiś czas temu zakładałem temat dot. DPF. http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,40806.0.html

Na Forum Uk, są osoby które mają ten problem. U mnie 20 000 km i brak. 2.0d 180 km.

W jakim serwisie naprawiali Ci samochód?

Offline leedab

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • E-Pace nigdy więcej
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 07, 2020, 13:57:00 pm »
Opisałem moją sytuację dotyczącą 150 koni z manualem. Tu jest problem! Masz 180 koni to masz automat!

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.070
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 07, 2020, 14:08:02 pm »
kolego leedab - podales minimum a raczej zero informacji osnosnie tych spraw o ktore pytalem i o co pytal kolega brawet.

Nastepnie pretensjonalnie zwracasz uwage ze problemem jest 150km manual - jak widac znasz juz odpowiedz wiec po co zakladasz temat na forum? Niestety zaden z nas nie posiada szklanej kuli i nie wie ile masz lat, jak jezdzisz, co sie dokladnie stalo itp...

proponuje troche wiecej pokory - Kazdy stara sie pomoc jak moze ale z "go**a bata nie ukrecisz"...
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline leedab

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • E-Pace nigdy więcej
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 09, 2020, 10:20:10 am »
rmazurek - jeszcze raz napiszę, że opisałem swoją sytuację dotyczącą 150 koni z manualną skrzynią biegów. Nie oczekuję pomocy od forumowiczów, bo serwis sam nie umie zniwelować skutecznie usterki. Wpisy typu ja mam 180 KM z automatem i nic mi się nie dzieje, nic nie wnoszą i kompletnie nie dotyczą mojej sytuacji. Gdzie jest logika w pytaniach o styl jazdy? Jeśli chcesz pomóc to jakich informacji potrzebujesz by problem został rozwiązany. Dziękuję za zwrócenie mi uwagi o brak pokory ;)! Pozdrawiam!

Offline brawet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 09, 2020, 11:16:50 am »
Leedab nie oczekujesz pomocy od Forumowiczów to po co tu piszesz? Wpisy oczywiście wnoszą, forum jest od wymiany doświadczeń, a Ty nawet nie chcesz napisać w jakim serwisie byłeś. Ponadto styl jazdy ma duże znaczenie jeżeli chodzi DPF.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2020, 11:37:21 am wysłana przez MicGin »

Offline leedab

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • E-Pace nigdy więcej
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 09, 2020, 14:18:36 pm »
Brawet :)
Forum głównie służy do opisania własnych doświadczeń, a  nie tylko szukania pomocy. W pierwszym wpisie, w ostatnim zdaniu napisałem, by ktoś kto ma też taką sytuację dał znać. Nic więcej! Jeśli czujecie się urażeni to jakoś sobie z tym podarcie, bo teraz są to tylko pretensjonalne wpisy nie na temat ;)
Pozdrawiam

Offline brawet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 09, 2020, 17:13:32 pm »
Czyli nie dowiemy się jaki serwis nie znalazł rozwiązania, zapewne był to pan Mietek :)

Offline mir

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • JAG e-pace
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 09, 2020, 18:17:35 pm »
Gdzieś na forum UK czytałem o problemach silnika 2.0D 150KM z DPF przy korzystaniu z jazdy po mieście.
Przypadek nie wydaje się być odosobniony.

Offline xbeyond

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • E-Pace S P200 MY20
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 10, 2020, 05:03:18 am »
Użytkowałem wiele samochodów, głównie z dieslem. Nigdy nie miałem żadnych tego typu problemów. W Jaguarze powinna zapalać się pomarańczowa lampka z filtrem, oznaczająca zapełnianie się filtra i ewentualnie komunikat o konieczności jazdy z daną prędkością przez ok. 20min. Dodatkowo mimo, że takich komunikatów nie było, to i tak co weekend przeganiałem samochód na trasie. Jestem zawodowym kierowcą i nikt mi nie wmówi, że nie umiem jeździć dieslem. Samochód nie powinien mieć takich historii niezależnie czy jeździ się w mieście, czy poza oraz czy szybko, czy wolno. Styl jazdy nie wyeliminuje wady. Zainteresowanym mogę przytoczyć (przesłać) kilkadziesiąt postów, m.inn. anglojęzycznych o takich samych awariach w E-Pace o takich samych parametrach. Samochód ma wadę i wiem jaką. Salon wiedząc o usterce nie może sprzedawać takiego samochodu, gdyż jest to karalne. W sytuacji gdy jest wykryta wada nieusuwalna, co w tym przypadku ma miejsce, powinien on być wymieniony na wolny od wad.

To już wiem dlaczego tak mi odradzano diesela. Sprzedawca lojalnie mówił o problemach podczas eksploatacji tego silnika na małych dystansach w mieście.

Offline Jaro

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 21, 2020, 14:35:34 pm »
Mi dopoki jezdzilem praktycznie wylacznie na trasach to nic sie nie dzialo...choc po kiulku tysiacach gdy auto stalo tydzien (wyjazd na urlop) to zapalila sie kontrolka silnika i uslyszalem ze do wymiany jest jakis czip...wymienili i gralo wszystko...Mam 150 KM i manualna skrzynie biegow...teraz przez covid19 tylko 2 razy w tyg wyjezdzam poza miasto (reszte po miescie) i wyswietlil sie komunikat o potrzebie przepalenia filtra - jazda 20 km z predkoscia min. 60 km/h...przejechalem sie i poszedl komunikat, ze filtr zostal przepalony i wszystko ok...natomiast zaczal sie wlaczac komunikat ze za 2.800 km mam zrobic przeglad (pomimo tego ze mam 21 tys przejechane, a przeglad diesla mial byc po 30 tys)...co ciekawe ta wartosc za ile mam zrobic przeglad skacze dosyc mocno...np..przejechalem 100 km i pokazalo ze przeglad mam zrobic za 2.900 km...potem po kolejnych 200 km zeszlo na 1800 km...po czym jak zrobilem z 300 km naraz to juz mam 2 tys km do przegladu...kompletnie tego nie rozumiem...jakies pomysly?

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 398
  • The White Cat
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 21, 2020, 15:05:09 pm »
co ile wymieniasz olej? co tyle ile serwis zaleca?

pomysł jest prosty - rozrzedzony olej, auto sygnalizuje wcześniejszą potrzebę wymiany

jak nie chcesz dość szybko wymieniać silnika to wymieniaj olej co 10 max 12kkm (oczywiście longlife ze stosowną dla tego
silnika normą)

Offline Jaro

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 21, 2020, 23:08:31 pm »
No serwis mam co 30 tys km...wiec jak pojade to mi wymienia pewnie i olej..sam przeciez na gwarancji nie wymieniam...