Autor Wątek: Rurka drugiej turbiny TDV6  (Przeczytany 388 razy)

Offline zielins

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Rurka drugiej turbiny TDV6
« dnia: Czerwiec 18, 2020, 19:21:06 pm »
Uprzejmie proszę posiadaczy silnika 3.0 TDV6 o informacje czy u nich w miejscu wskazanym na zdjęciu strzałką znajduje się jakiś oring uszczelniający? Jest to rurka od drugiej turbiny, wchodząca do puszki dolotu. U mnie takiego nie ma, a wydaje mi się, że z tego miejsca bryzga olej który dostaje się do ukłądu dolotowego.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.304
Odp: Rurka drugiej turbiny TDV6
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 18, 2020, 22:32:58 pm »
Owszem powinien byc. Pewnie tez słychać syczenie jak się mocniej gaz wciśnie
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - 2006 Passerati 3.2 4Motion DSG
Był - 2003 Jaguar S-Type 3.0

Offline zielins

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Rurka drugiej turbiny TDV6
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 19, 2020, 09:52:38 am »
Dziękuję za szybką odpowiedź. Czy kolega orientuje się czy figuruje on jako cześć zamienna? Czy jest to zwykły o-ring czy ma jakiś specyficzny kształt - może udałoby mi się coś dopasować. Byłbym bardzo wdzięczny za zdjęcie.  :-thank
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2020, 20:18:30 pm wysłana przez MicGin »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.304
Odp: Rurka drugiej turbiny TDV6
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 19, 2020, 21:38:52 pm »
Dopasujesz, tylko żeby byl olejoodporny
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - 2006 Passerati 3.2 4Motion DSG
Był - 2003 Jaguar S-Type 3.0

Offline zielins

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Rurka drugiej turbiny TDV6
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 17, 2020, 21:29:22 pm »
Udało mi się uszczelnić to połączenie i rzeczywiście oleju już nie widać. Dręczy mnie jednak pytanie - czemu służy owa rurka? Wydaje mi się, że prowadzi ona w miejsce środka wałka drugiej turbiny.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.304
Odp: Rurka drugiej turbiny TDV6
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 17, 2020, 22:21:50 pm »
Odpowietrzenie silnika i tyle zadania.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - 2006 Passerati 3.2 4Motion DSG
Był - 2003 Jaguar S-Type 3.0

Offline zielins

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Rurka drugiej turbiny TDV6
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2020, 22:44:17 pm »
Rozumiem, że chodzi o odpowietrzenie układu olejowego. Czy smarowanie turbiny wymaga odpowietrzenia? Jeśli tak dlaczego pierwsza takowego nie posiada (jak z resztą większość turbin)? Z tego co przeczytałem główne odpowietrzenie skrzyni korbowej (tzw. odma) znajduje się pomiędzy głowicami - czy ono nie wystarcza do tego celu?