Autor Wątek: Wybierak selektor biegów zacięcie.  (Przeczytany 542 razy)

Offline rexmarek6

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Wybierak selektor biegów zacięcie.
« dnia: Czerwiec 16, 2020, 16:38:12 pm »
Witam, Mam problem z moim XE 2015. Mianowicie są momenty że wybierak lewarek blokuje sie w pozycji R lub D. Na początku myślałem że to może niedoładowany akumulator powoduje problemy. Często bywa tak że po odpaleniu trzeba chwile poczekać aby rygiel odblokował się i dało się przekręcic gałke. Przebieg znaczny bo 260tyś. Oczywiście silnik dotrwał tylko 230 tyś. Wymieniono na nowy jeszcze na gwarancji.

Offline Zyg zag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 171
    • Facebook
Odp: Wybierak selektor biegów zacięcie.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 19, 2020, 07:03:04 am »
Hej

niestety, ale potrzebowal bym auto ...,
zdalnie nic nie pomoge,

Pozdr
Jesli nie moge pomodz zdalnie wiecej info tutaj..
https://www.facebook.com/Pierun-Jaguar-Land-Rover-Range-Rover-107072637627373/
Diagnostyka, elektronika, konwersja usa/eu, naprawa, chiptuning ...

Offline rexmarek6

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: Wybierak selektor biegów zacięcie.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 21, 2020, 08:02:55 am »
Może rozbierał ktoś tunel w xe. Musze dobrać sie do selektora lewarka biegów.Szukałem ,nigdzie nieznalazlem w necie.Niechce czegoś połamać .

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • The White Cat
Odp: Wybierak selektor biegów zacięcie.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 21, 2020, 17:20:25 pm »
wersja I - powinno wystarczyć jak zdemontujesz ten element:
https://allegro.pl/oferta/ramka-oslona-wybieraka-tunelu-jaguar-xe-x760-15-19-8878954180

jest to tylko na wcisk, podważyć i ciągnąć do góry, uzyj czegoś plastikowego do podważania a jak nie masz to metalowego
oklejonego np plastrem opatrunkowym żeby nic nie porysować

tu podejrzyj jak jest montowany wybierak:
https://allegro.pl/oferta/jaguar-xe-tunel-srodkowy-podlokietnik-9264562235
https://allegro.pl/oferta/jaguar-xe-tunel-srodkowy-podlokietnik-9339661019


wersja II - gdyby dostęp do wybieraka był zbyt mały w opisanej wyżej wersji I - wtedy wersja II poniżej :


1 zdemontuj element ze zdjęcia 1 (jest on nad gumową wykładziną przed wybierakiem biegów nad częścią gumową)
dodatkowo link do alle żebyś widział mocowania (w wersji z zapalniczką wygląda trochę inaczej, tenjest z wersji dla niepalących)
https://allegro.pl/oferta/zaslepka-tunelu-srodkowego-jaguar-xe-xf-260-f-pace-8422385197

2 teraz boczne maskownice tunelu (są na wcisk) odciągaj od góry w kierunku drzwi (lewa do lewych prawa do prawych drzwi)
w ten sposób uwolnisz pokrywę górną tunelu (tą w czarnym połysku), to co masz odciągac od góry na boki link:
https://allegro.pl/oferta/jaguar-xe-x760-oslona-boczna-tunelu-srodkowego-8859224500

3 teraz otwórz podłokietnik i czymś cienkim podważ od strony schowka maskownicę z błyszczącego plastiku, jest tylko na wcisk
masz ją ciągnąć do góry
ten element :
https://allegro.pl/oferta/ramka-dekor-tunelu-jaguar-xe-2015-9097730963


Online rmazurek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 626
    • rmazurek.com
Odp: Wybierak selektor biegów zacięcie.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 22, 2020, 08:31:28 am »
Opis wymontowania konsoli i dodatkowo oddzielny dokument zwiozany z gear selectorem.
Jest:
2013 XJ 3.0D Portfolio -- E-Pace 2.0d AWD Auto R-Dynamic SE
Były:
2016 A1 S-Line 1.4 TFSI (vir)  -- 2010 XF 3.0D(vir) -- 2013 Fiesta Zetec -- 2005 Accord 2.2 ictdi -- 2000 Carisma 1.8 GDI -- 2001 Punto 1.2 -- 1990 323f 1.8 --- 1991 Corsa

Offline rexmarek6

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: Wybierak selektor biegów zacięcie.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 17, 2020, 22:42:33 pm »
Dziękuje za pomoc udało się pokonać problem. Mianowicie wymieniłem cały wybierak na inny chyba z młodszego modelu. Muj stary był cały aluminiowy Gałka. Ten nowy ma więcej plastiku. Od spodu jest trochę zmieniona puszka. Zauważyłem jedną różnice. Na starym wybieraku było słychać jak się odryglowuje i gałka miała jakiś większy luz. Ten nowy pracuje bezszelestnie. Co do rozbierania wystarczy kawałkiem plastiku podważyć czarny plastik po obwodzie przy samej gałce. Następnie podważamy dwie listwy aluminiowe z prawej i lewej tunelu i ściągamy cały plastik z góry (ten gdzie są przyciski do trybów jazdy). Następnie odkręcamy torxem 4 śruby wybieraka.  wszystko działa i nic się nie blokuje.  Dzięki. :-thank