Autor Wątek: Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej  (Przeczytany 879 razy)

Offline TIMON

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Mój pierwszy Kociak
Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej
« dnia: Czerwiec 10, 2020, 21:41:01 pm »
Witam jako nowy przedstawię się, jestem Timon i potrzebuję waszej pomocy drodzy forumowicze. Wcześniej w mojej stajni były tylko audice benzyniaki. Ostatnio urzekła mnie uroda Jaga xe 2,0 d rsport 2016 rok i skłoniła  do jego zakupu jakiś tydzień temu. Auto 100% bezwypadkowe, ma rzeczywisty przebieg 136kk potwierdzony w serwisie Jaguara i na bieżąco serwisowane. Dzisiaj jadąc przez miasto ślicznym Kociakiem nagle coś strzeliło jakby spod maski i z rury wydechowej zaczął wydobywać się gęsty śmierdzący siwy dym (to napewno nie jest wypalanie dpf). Na kokpicie zaświecił się ! w trójkącie na czerwono i wyskoczył komunikat "ostrzeżenie ograniczenie mocy" noni i zaczęły się dziwne stuki pod maską. Za mną wielka mgła, wrzucilem awarie, złapałem pobocze i natychmiast wyłączyłem zapłon. Dosłownie w chwilę wyparowało wydechem ok. 5 litrów oleju silnikowego. Co to może być, prosze o jakieś trafne sugestie.

Offline Robik

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 10, 2020, 22:38:52 pm »
Olej poszedl przez turbine, obstawiam dziure w tloku :(
Ciekawe czy poprzedni wlasciciel wymienial olej co 34tys km przebiegu...? Prawdopodobnie szykuje sie spory wydatek, remontu silnika nie polecam, raczej skupilbym sie na kupnie kompletnego drugiego silnika z dobrego zrodla.

Offline TIMON

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Mój pierwszy Kociak
Odp: Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 10, 2020, 23:34:17 pm »
Tak olej był wymieniany co 30kkm potwierdzają to zapisy w serwisie jaguara. Auto zakupione z przetargu komorniczego stało bez ruchu ok. pół roku. A jest taka możliwość że mogła się turbina okocić?

Offline Robik

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 11, 2020, 06:32:42 am »
Mechanik zapewne szybko znajdzie przyczyne. Proponuje rozpoczac od badania kompresji silnika. Powodzenia, daj oczywiscie znac na co kociak zachorowal.

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • The White Cat
Odp: Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 11, 2020, 09:52:32 am »
może tylko uszczelnienia turbiny... to by było to tańsze rozwiązanie
tak czy inaczej - jak auto wróci do żywych to olej co 10-12 tysięcy i nie serwisowy Castrol tylko odpowiedni Millers...

Offline TIMON

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Mój pierwszy Kociak
Odp: Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 11, 2020, 13:52:28 pm »
Mechanik pofatygował się dzisiaj do mnie i wstępnie ze słuchu zdiagnozował, że turbine szlak trafił. Ale na 100% będzie wiedział co go boli jak podłączy pod kompa i rozkręci co trzeba. Powiedział mi żebym modlił się żeby to tylko turbina była, bo to będzie jeden z tańszych wydatków. Gorzej jak dpf albo silnik, wówczas wydatki będą dużo większe. Kociak we wtorek na lawecie jedzie do niego na warsztat. Dam znaka po diagnozie.

A tak na marginesie to ile oleju wchodzi w ten motor, bo mechanik powiedział mi, że jak turbina będzie zregenerowana to trzeba wlać w silnik nowy olej i za 1000km obowiązkowo ponowna wymiana oleju.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2020, 23:49:25 pm wysłana przez MicGin »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.309
Odp: Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 11, 2020, 15:18:13 pm »
To nie remont silnika że trzeba po tysiącu znowu nowy olej. Już naciąga na koszty z tym. W turbo nic się nie dociera tak co by miało generować opiłki
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - 2006 Passerati 3.2 4Motion DSG
Był - 2003 Jaguar S-Type 3.0

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • The White Cat
Odp: Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 11, 2020, 16:34:36 pm »
2.0d Ingenium - 6,5 litra oleju
dpf jak i cała reszta układu wydechowego do czyszczenia
dpf radzę oddać od razu do wyspecjalizowanego zakładu zajmującego się czyszczeniem dpf

martwi mnie jedna rzecz - jak to wstępnie ze słuchu? mam nadzieję że nie uruchamiał silnika bez uzupełnienia stanu oleju...

Offline TIMON

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Mój pierwszy Kociak
Odp: Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 11, 2020, 18:24:28 pm »
Tak M737, olej był uzupełniony, osobiście to robiłem i dolałem nowego oleju do 3/4 stanu. Martwi mnie tylko to, że w moment wywaliło mi ok.5 l oleju i begnet był suchy, więc skoro wchodzi 6,5 l to jest nadzieja, że to pozostałe 1,5 l w silniku sprawiło iż pod głowicą nie doszło do jakiegoś poważnego przytarcia!!!

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • The White Cat
Odp: Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 12, 2020, 19:30:56 pm »
daj znać Timon jak sytuacja

Offline Robik

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 23, 2020, 19:30:53 pm »
Timon jakie wiadomosci ?

Offline TIMON

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Mój pierwszy Kociak
Odp: Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 06, 2020, 01:33:47 am »
Witam. Sorki za przestój w odpowiedzi. Człowiek zarobiony po same łokcie, że nie było czasu zajrzeć na forum. Otóż Kociak znów jeździ. Okazało się, że w turbinie odkręciła się nakrętka od trzpienia łopatek wirnika i narobiła niezłego spustoszenia w turbinie. Czyszczenie intercoolera, dpf i układu wydechowego oraz założona nowa turbina i kociak dalej mruczy. :-A

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • The White Cat
Odp: Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 06, 2020, 10:25:46 am »
czyli trochę się popsuło ale już jest OK - to dobrze
zastanawia mnie tylko jak producent montuje te samochody, niedawno czytałem o wykręcających się śrubach
na kole łańcucha rozrządu na jednym z wałków, teraz o turbinie... echh...

kupowałeś nowe nowe turbo z ASO JAG czy jakieś inne rozwiązanie?
jak wyczyściłeś DPF?

napisz, innym może się przydać na przyszłość

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.309
Odp: Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 06, 2020, 23:08:51 pm »
To nie nakrętka się odkręciła. One sie nigdy nie zluzuja same z siebie
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - 2006 Passerati 3.2 4Motion DSG
Był - 2003 Jaguar S-Type 3.0