Autor Wątek: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d  (Przeczytany 2975 razy)

Offline Cybreman

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« dnia: Czerwiec 03, 2020, 19:16:35 pm »
Witam Szanowne Forumowiczki oraz Szanownych Forumowiczów.
Zamierzam kupić swojego pierwszego w życiu Jaguara. Wybór padł na XFa 3.0 (Mr 2009-2010) z uwagi na to jaki zapewnia komfort oraz właściwości jezdne. Czy w kwocie 40-45 tyś zł da się kupić rozsądny egzemplarz? Na co powinienem zwrócić uwagę przy oględzinach? Czy na prawdę powinienem szerokim łukiem omijać wersję 2.7? Będę wdzięczny za każda podpowiedź.

Offline Maretti

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
Odp: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 04, 2020, 10:49:48 am »
Witaj Cybreman,
Bylem posiadaczem XF z 2009 z 2.7 silnikiem i w salonie sprzedawca zapewnial ze to sa dobre silniki jak sie o nie dba, dodam ze mieszkam w Szwecji i tutaj moze inaczej tez sie jezdzi niz w Europie.
Po przebiegu 220 tys km wymienilem na 3.0DS, ale wracajac do 2.7 to nie byla zla jednostka, moc miala troszke zwiekszona do 240 km wiec byla dosc zrywna, klopotow z samym silnikiem nie mialem, choc czyta sie ze panewki sie obracaja dosc czesto i jeszcze inne przypadki, pewnie cos w tym jest skoro dosc wielu uzytkownikow o tym samym pisze.
Moj stary 2.7 jest w uzytkowaniau w salonie jako samochod zastepczy i nawet go dostalem przy serwisie mojego i przebieg ma juz 250 tys i nadal jezdzi.
Co do 3.0 DS 275HK to jestem bardzo mile zaskoczony przede wszystkim spalaniem, bo przy predkosciach 130 km na autostradzie ponizej 6 litrow, cykl mieszany to okolo 7,5-8 a mocy wystarczajaco by poczuc jak w siedzenie wgniata, mam przebieg 144 tys i zadnych problemow, olej co 10 tys km wymieniam, chociaz za kazdym razem w serwisie Jaguara mowia ze nie potrzebnie, ale nasz klient nasz pan :), uzytkownicy tych jaguarow z tym silnikiem, sa bardzo zadowoleni, oczywiscie pisze o tych co znam, moze nawet nie osobiscie, ale poprzez klub Jaguara w Szwecji.
ten sam silnik jest tez z 240km, ale kolektory sa juz inne i jeszcze czyms sie rozni, moze inni forumowicze cos napisza na ten temat.
Na pewno polece ten silnik kazdemu co bedzie chcial sie zdecydowac na zakup Jaguara, oczywiscie trzeba sprawdzic historie, kim byli wlasciciele, moze historie w Carfax.
No i mam nadzieje ze inni forumowicze bede tez chcieli podzielic sie swoimi doznaniami i uwagami.
Zycze powodzenia w zakupie.
 :-za

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 432
Odp: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 04, 2020, 12:32:14 pm »
Bardzo dobry silnik jeśli chodzi o spalanie, kultura pracy i przyjemność jazdy/użytkowania. Olej zmieniam co 8tkm ten JAG jeździ tylko po autostradach w de. Chyba największym zabójcą tych silników jest dpf i związane z nim problemy. Mój ma 120tkm

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 04, 2020, 12:47:40 pm »
2.7/3.0 TDV6 - jak dla mnie bardzo dobry silnik, do żadnego innego nie sprzedałem tylu panewek, uszczelek, korbowodów, tłoków, kolektorów, itd. ;)
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline Eugene

  • Aspirant
  • Wiadomości: 9
  • XF 2.7D
Odp: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 04, 2020, 17:38:07 pm »
Mój 2.7 ma już ponad 220tys i zero problemów z czymkolwiek. Powiem wiecej, to nie tylko najmniej awaryjny Kot jakiego miałem, ale nawet plasuje się w czołówce samochodów wszytkich marek którymi jeździłem. Niezależnie od silnika to kwestia jak poprzedni włascicel dbał o auto.

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 04, 2020, 20:54:44 pm »
Mam stype 2,7 i 3.0D 241 KM 2012 oraz 3.0 sc 381 KM 2017, nigdy z żadnym nie miałem problemów ale najbardziej pasuje mi 3.0D szbki, zrywny i oszczędny ale tego chce sprzedać, jeden właściciel stan idealny

Offline ZAIC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 189
  • XF SV8
Odp: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 05, 2020, 07:20:14 am »
2.7/3.0 TDV6 - jak dla mnie bardzo dobry silnik, do żadnego innego nie sprzedałem tylu panewek, uszczelek, korbowodów, tłoków, kolektorów, itd. ;)
Hahaha dobre :-hehe

Offline cyberda

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 123
Odp: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 05, 2020, 12:37:03 pm »
Jak widać każdy ma swój punkt widzenia
Jest: Jaguar XF /2013/ 2.2 d 200KM 
Były: Vauxhall Insignia 2.0 2009
Toyota Avensis 1.8 2007
Jaguar X-type 2.1 2003
Renault Laguna II 1.8 2001, Laguna I 3.0 1998
DODGE GrandCaravan 3.3 2001
Hyundai Elantra 2.0 2001
Citroen Picasso 1.8 2001
Hyundai Accent 2000

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 06, 2020, 16:34:43 pm »
Jako od 5 lat właściciel XF-a z silnikiem 3,0D (wersja S, 275KM) mam dużo historii do opowiadania.

1. Silnik sam w sobie jest świetny - rakieta na kołach, niemalże. Ok, Porsche są poza zasięgiem, poza tym jednak - jazda z dowolną prędkością, wyprzedzanie w dowolnym momencie, wszystko to przychodzi samochodowi z łatwością. Zużycie paliwa jest niskie. Nie, 6 l/100 km to na autostradzie się nie da uzyskać, jak mówi kolega Maretti (chyba, że w Szwecji gładsze drogi ;-). Wielokrotnie robiłem testy na A8 pod Wrocławiem i wyszło mi:
- 7,3 l/100 km @ 140 km/h
- 7,8 l/100 km @ 150 km/h
- 8,3 l/100 km @ 160 km/h
Spalanie 6 l/100 km da się uzyskać przy przepisowej jeździe 50/90 km/h. Raz się zawziąłem i nie przekraczając 80 km/h zszedłem poniżej 6 l/100 km.

2. Awaryjność silnika.
No cóż, miałem pecha - mój się zatarł przy 140 kkm. Zapchany DPF, uszkodzony czujnik tegoż DPF-a i w efekcie wymiana silnika. Piszę o tym, bo jak się okazuje - nawet dbanie o silnik (regularne przeglądy, paliwo renomowane etc.) NIE DAJE GWARANCJI braku awarii. I to trzeba mieć na uwadze.

3. Koszt napraw.
Kupując Jaga pamiętaj, że to Jag... Samochód rzadki. Co za tym idzie - części drogie a mechanicy unikają. Znajdź sobie takiego, który będzie się umiał Twoim zająć. W moim miałem następujące naprawy:
- w 6. roku życia - wiązka elektryczna przy tylnej klapie, notorycznie się przeciera
- w 7. roku życia - wspomniany już silnik + DPF
- w 8. roku życia - akumulator
- w 9. roku życia - kolektory dolotowe
- w 10. roku życia - wszystkie wahacze
Do tego co 1,5 roku hamulce (tarcze + klocki, trzeba używać oryginalnych - zamienniki słabo się sprawdzają, patrz liczne wątki na forum). Koło 2000 PLN. Oczywiście jeśli będziesz jeździł mniej dynamicznie, starczą na dłużej ;-)
Co 3 lata - zestaw opon. Porządne 3000 PLN + zimowe tyle samo. Jazdy na letnich po śniegu zdecydowanie nie polecam - chyba, że ktoś lub drift...
I do tego przy 160 kkm w zasadzie należałoby już wymienić olej w skrzyni biegów (pewnie za rok mnie czeka)

Podsumowując:
Moim zdaniem za 40-45K PLN 10-letniego XF-a 3.0D w dobrym stanie i z dobrym wyposażeniem raczej nie kupisz. Będzie albo słabo wyposażony, albo po przejściach, albo niedoinwestowany. Więc albo szukaj droższego egzemplarza z porządną historią serwisową, albo szykuj oszczędności na naprawy, które Cię nie ominą. Patrząc na wyposażenie miej świadomość, że w zasadzie NICZEGO nie da się dołożyć później. Ewentualnie da się zamienić podstawowy zestaw audio (który podobno jest bardzo kiepski) na lepszy - reszta wymaga samozaparcia w szukaniu części i fachowca, który to ogarnie.

Za to przyjemność jazdy - ogromna. Wnętrze też jest NIEZWYKLE eleganckie, co podkreślają wszyscy moi pasażerowie. I wysokiej jakości - po 10 latach mam tylko drobne przetarcia w jednym miejscu kierownicy oraz oczywiście lekko spękaną skórę fotela kierowcy. Podkreślam to, bo rzeczywisty przebieg samochodu najłatwiej chyba poznać właśnie po stanie wnętrza. 10-letni Jag powinien mieć wnętrze wciąż prawie idealne.

Offline Paki_GD

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 96
Odp: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 07, 2020, 22:09:00 pm »
Osobiście poradził bym ci przeznaczyć na zakup 50 - 60 tys i poszukać wersji po 2012 , po lifcie. Według mnie nieco ładniej wygląda i wyeliminowano kilka irytujących mankamentów z pierwszej wersji. Jeśli nie w Polsce to w Niemczech, czy Holandii znajdziesz coś z dobrą wiarygodną historią.

Mój XF 3.0 z 2013r ma już 208tys km na liczniku i z silnikiem nigdy nie miałem problemów. Wymieniłem za to DPF, alternator 2 krotnie, czujnik parkowania z tyłu, pękniętą rurkę od klimatyzacji, klamkę z tylnich drzwi, oba paski rozrządu, olej w skrzyni biegów. Ja jeżdżę spokojnie , wymieniłem komplet tarczy i klocków 2 lata temu i z pewnością na kolejne 2 lata mi wystarczą. Tarcze oryginalne nie są konieczne, oryginalne klocki strasznie pylą ja zastąpiłem je ceramicznymi.

Poszukaj wersji doposażonej. Tak jak pisał kolega wyżej później jest dużo gimnastyki żeby coś ulepszyć.
był
X-Type 2.0 D SE 2004
Jest
X-Type 2.0 D SE 2005
XF 3.0  D 2013 Premium Luxury

Offline Eugene

  • Aspirant
  • Wiadomości: 9
  • XF 2.7D
Odp: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 08, 2020, 11:30:52 am »
Dodam jeszcze, że do 3.0 nie ma łączników katalizatora i trzeba kombinować a do 2.7 można kupić oryginały i zamienniki. To częsta przypadłość tych kotów, więc raczej kwestia czasu jak trzeba będzie się z tym zmierzyć.

Offline JaguarGieremek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 58
  • Kocham to forum
Odp: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 08, 2020, 12:06:28 pm »
jakby co zapraszamy mamy 2.7,3.0 D i nawet 5.0 supercharged się znajdzie :)

arek@jaguargieremek.pl

880 400 483

Pozdrawiam
Arek

Offline Cybreman

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 29, 2020, 19:46:10 pm »
No i temat można zamknąć. Zakupiłem dzisiaj XFa 3.0 275km z 2009 roku. Auto z podgrzewaną przednią szybą i czujnikiem martwego pola. Brakuje mi właściwie tylko wentylowanych foteli oraz szyberdachu (ale akurat na tym mi nie zależało). System audio gra cudownie (jest dłubany, dołożony wzmacniacz i zmienione głośniki). Fenomenalna jakość. Przejechane 175000 w pełni udokumentowane (ostatnio przegląd w ASO Jaguar przy 160000). Tarcze i klocki wymienione, zawieszenie zrobione. Amortyzatory wymienione w 2016 i są teraz na 70% więc tu nic nie będę musiał robić. Oglądałem go pod spodem i oprócz naderwanej osłony silnika jest super (osłonę już przymocowano poprawnie więc nie ma strachu że coś się będzie działo). Silnik i skrzynia pracuje aksamitnie. Spalanie to jakaś bajka jest. Przy takiej dynamice 8l to szok. Auto ma drugą warstwę lakieru na błotniku i drzwiach z jednej strony a oprócz tego oryginalna powłoka. Jedyne co nie działa to system martwego pola. Niby w lusterkach jest oznaczenie ale nie daje znaku życia w żadnym z nich. Po prostu nic się nie świeci. Poza tym, jest cudownie.

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 432
Odp: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 29, 2020, 21:13:02 pm »
Gratulacje i inicjatywy często olej a się odwdzięczyć

Offline Maretti

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
Odp: Szukam XF rok 2009-2010 z silnikiem 3.0d
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 30, 2020, 07:49:26 am »
Szerokosci i wielu tysiecy kilometrow bez problemu :-tylko