Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

XJ6 4.0 1991r. - skrzynia

(1/3) > >>

Justyna:
Witam,
Mam pytanie odnośnie skrzyni, jest trzeci bieg oraz wsteczny. Czy to tryb awaryjny czy problemy ze skrzynią?

jarek-jerryjag:
 to jest inne auto niż ser !,2 czy 3 Ale to moderatorzy przeniosą ten post  .
 Twój model to xj40 . I jesli z roku 1991 to ma światło awaryjne skrzyni. Wtedy już w tych modelach zainstalowali OBD1 . Jenak jak nie ma wstecznego to masz problem ze skrzynią . Czy był wymieniony  filtr i olej w skrzyni jeśli nie to jaki  kolor ma ten olej ? Ciemny czerwony , buraczany czy jasno czerwony przezroczysty?
  Te auta miały problem ze złym zamocowaniem sterownika od  skrzyni  ale nawet jak taki sterownik był zamoczony przez wodę to i tak był wsteczny .
 

Justyna:
Dopiero zaczynam grzebać w tym temacie więc stąd ten błąd, przy czym jeszcze do wczoraj byłam pewna, że to xj40 a w dowodzie zobaczyłam zapis xj6.
Jeżeli chodzi o skrzynie to wsteczny jest, może nie doczytałeś. Filtr był wymieniany, ale nie z tej przyczyny i dużo wcześniej.
Sprawa wygląda tak, że autko w bdb stanie stoi już kilka lat w garażu z tą skrzynią na 2 biegach i coś z rozrusznikiem ale to ponoć drobna sprawa. Chciałabym się mniej więcej zorientować czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją (czytałam już coś o linkach zmiany biegu oraz koszach sprzęgłowych) bo autko jest piękne i aż szkoda by dalej stało.

Jaguar XJ6:
Jaguar o którym mowa , to XJ40 ( w serii III nie było silnika 4.0L)  ale model to XJ6 , a skoro ma silnik R6 4.0L , to ma skrzynie 4HP 24 z płytą sterującą . Trzeba się przyjrzeć dokładnie skrzyni i wiązkom które do niej biegną (to stare auto , więc problem może być z zaśniedziałymi stykami ). No i podstawa , na włączonym zapłonie wcisnąć VCM na klawiaturce od komputera pokładowego i zobaczyć co wypluje ( jaki kod błędu ).

wtom:
Jeżeli skrzynia ma tylko 3 bieg i wsteczny, oznacza to, że sterownik skrzyni przeszedł w tryb awaryjny. To jest prawidłowy objaw jak komp zdiagnozuje jakiś problem ze skrzynią. Wcale nie musi to oznaczać uszkodzenia samej skrzyni.

na początek sprawdź te rzeczy:
- odkręć i wypnij złącze okrągłe ze skrzyni i przekonserwuj styki odpowiednim sprayem
- skontroluj przepust i stan wiązki elektrycznej pod akumulatorem ciśnienia (pod baterią)
- sprawdź stan kompa czy nie zalany (pod deską od strony pasażera)
- stan i kolor i zapach oleju
- błędy w VCM
Czy świeci pomarańczowa kontrolka skrzyni po odpaleniu?
Czy świecą się wszystkie kontrolki na wybieraku? Awarię skrzyni sygnalizuje też brak świecenia P
Często padały też modulatory (mała skrzyneczka przykręcona z boku pod wybierakiem) - jego uszkodzenie-> brak biegów

p.s.
jak auto fajne, to skrzynia nie jest problemem, remont generalny z gwarancją to ok. 2500zł lub używka ok 600zł

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej