Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
SCHEMAT UKŁADÓW ELEKTRYCZNYCH XJ12 III 1980r
Fabik993:
WITAM SERDECZNIE
ZAKPIŁEM JAGUARA XJ12 III 1980r (5.3 211kW)
Mam problem gdyż ktoś namieszał trochę w kablach, dużo wisi luzem oraz zamienił cewkę zapłonową na jakąś nie od tego modelu
Potrzebowałbym schematy elektryczne z komory silnika, głównie z układu zapłonowego ale jeżeli ma ktoś w posiadaniu to chętnie przygarnę także resztę.
Tak samo potrzebuje schemat instalacji z pod kierownicy bo tam też jest kipisz.
Zabieram się za odpalenie jednostki i muszę się uporać z paroma tematami. Bardzo przydały by się fotki komory silnika najlepiej z tego samego rocznika bo mam dziwne wrażenie że czegoś tam brakuje
Bardzo dziękuję za pomoc
jarek-jerryjag:
Modele z 1980 to zupełnie inne niż wczesne i późniejsze. Czy to xj12 czy xjs to w zależności od miesiaca były juz z systemem P dowodzenia silnikiem . chyba ze masz jeszcze stary system D . To jest dość ważne bo inaczej nikt się nie połapie . Sprawdź kiedy auto było wyprodukowane i w jakim kraju go pierwszy raz sprzedali . Jeśli to auto z Europy i systemem P to prawdopodobnie ma kompresje 10:1 czyli ma około 300 kM . Ja aktualnie próbuje od paru lat wskrzesić V12 xjs z 1980 . Mój jest USA czyli tylko ma kompresje 9:1 czyli m ao 25 koni mniej . Jeśli masz problem jaki masz system zobacz # sterownika.
Fabik993:
Witam. Mój Jaguar to XJ12 z 1980, pierwsza rejstracja w Niemczech. Mówisz o sprawdzenie numeru ze sterownika ? Mogę prosić o podpowiedź, którego i gdzie się znajduje ?
jarek-jerryjag:
Jest w bagazniku .
Ty powineneś kupić ksiązkę albo CD :
https://www.ebay.co.uk/itm/Jaguar-XJ12-Series-III-Workshop-Parts-and-Service-Manual-on-CD-ROM-Used/274235431774?hash=item3fd9b49b5e:g:RfEAAOSwXeJYH1mY
Akurat ten sprzedawca nie wysyła do Polski . zresztą aktualnie wysyłać z USA to 2 miesiace czekania nie latają samoloty tak często .
Spróbuj poszukać na ebay engielskim albo niemieckim . Tez jest książka do twojego auta :
https://www.amazon.com/Jaguar-Service-Manual-Official-Workshop/dp/1855204010
Najwazniejsze mić info pod reka inaczej marne szanse reperowania auta przez internet . Te auta są dość skomplikowane .Tych modeli z silnikiem z płaskimi głowicami i systemem dowodzenia P było bardzo mało .
jarek-jerryjag:
Przeczytaj co pisze Roger Bywater na temat tego systemu :
"The Lucas 6CU control unit was introduced in 1980 as the key component of the Lucas Digital P EFI system applied to the short lived 10:1 compression V12 engine in the XJS and a small number of XJ12 saloons. "
Do stanów tylko przychodziły XJS ale one miały niższą kompresje 9:1 . Ja od prawie 5 lat zbieram wszystkie informacje na temat tych XJS . I prawie nic nie mam .
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej