Autor Wątek: problem z tylnymi amorami  (Przeczytany 1343 razy)

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 284
  • wszystkie kotki są fajne
problem z tylnymi amorami
« dnia: Kwiecień 15, 2020, 00:36:38 am »
Mam problem z tylnymi amorami. Kolejny raz rozwala mi poliuretanowe tuleje prowadzące tzw. "kapelusz" oraz niszczy górne miski. Wszystko składane zgodnie ze sztuką na nowych manelach. Dzieje się tak po przebiegu ok 1000-2000km. Pierwszym razem wyżłobiło sobie rowek w misce prawie 1cm w głąb, niszcząc kołnierz. Czyżby przyczyna była gdzieś w wózku mostu? Na pewno do wymiany mam te 2 tuleje ramy (naderwane). Zaobserwowałem, że uszkadza stronę miski i tulei w kierunku tyłu samochodu, w osi koła, tak jakby góra tłoczyska amora napierała do tyłu lub dół amora przemieszczał się do przodu auta. Na zdjęciu ułożyłem miski tak jak siedzą w aucie.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2020, 00:51:54 am wysłana przez wtom »

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 275
  • Kocham to forum
Odp: problem z tylnymi amorami
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 15, 2020, 09:49:55 am »
Czy w srodku tej miski to jest jakis wkladany metalowy kołnierz?
Niech mnie koledzy poprawia, ale nie kojarze takiego elementu - powinna wchodzić chyba tylko odrazu prowadnica amortyzatora CBC2933.

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 284
  • wszystkie kotki są fajne
Odp: problem z tylnymi amorami
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 15, 2020, 12:05:26 pm »
CBC2933 (nr14) wchodzi do gniazda miski, w otwór CBC2933 wchodzi metalowa tuleja CBC2255 (nr12) amortyzatora a do środka tulei wchodzi tłoczysko amora. jak rozwali CBC2933, wtedy stalowa tuleja CBC2255 trze w gnieździe o kołnierz miski niszcząc siebie i miskę.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2020, 12:12:05 pm wysłana przez wtom »

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 275
  • Kocham to forum
Odp: problem z tylnymi amorami
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 15, 2020, 13:16:50 pm »
Rozumiem. Mi chodzi o ten kołnierz w srodku miski, który zostaje uszkadzony przez ta tuleja.
Nie kojarze misek z takim kołnierzem, wszystkie były w tym miejscu po prostu płaskie.

Przyklad zdjecia:
http://www.jcsovejag.com/jaguarxj/xj40_slsdepose.php

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 284
  • wszystkie kotki są fajne
Odp: problem z tylnymi amorami
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 15, 2020, 15:20:16 pm »
Miski bez kołnierza to miski od zawieszenia SLS i one nie podchodzą do zwykłej zawiechy. Przy konwersji zawieszenia oraz w autach z fabrycznym zwykłym zawiasem są inne miski, właśnie z tym kołnierzem. Mają też inną mniejszą średnicę otworu.

Gość z tej stronki zrobił konwersję na starych miskach z SLS, dlatego dorabiał tuleje, bo nie ma takowych do tych misek. Swoją drogą tuleje z teflonu raczej nie są dobrym pomysłem, bo tłoczysko amora pracuje u góry, taki patent grozi większą rozrubą  ;D

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 275
  • Kocham to forum
Odp: problem z tylnymi amorami
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 15, 2020, 16:14:03 pm »
Rzeczywiście, sprawdzilem i wg katalogu bez SLS jest miska z kołnierzem, a w wersji z SLS zamiennikiem jest miska bez kołnierza - identyczna jak w X300 i XK8.
Zastanawiam sie czy ten kołnierz nie jest problemem, skoro na zagranicznych forach ludzie go wycinają ale patrzac na konstrukcję nie sądzę.

Przy    tulejkach CBC2933  jest rzeczywiście adnotacja że pasują tylko do miski bez SLS.

Mocno to pomieszali....

W Twoim przypadku wyglada to jakby tworzyl sie jakis kąt, albo był niewłaściwy, amortyzator lub szybciej sprezyna naciskaja niszcząc tuleje.
Nie jestem pewien czy zużyte tuleje ramy az to takich zniszczeń by doprowadziły.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2020, 16:34:17 pm wysłana przez piorek »

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 284
  • wszystkie kotki są fajne
Odp: problem z tylnymi amorami
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 15, 2020, 16:39:44 pm »
sprężyna i amor w linii pracy pracują prawidłowo, w tej linii pracy nie niszczy tulei. Niszczy prostopadle do linii pracy co (tak sądzę) jest przyczyną ruchów wózka/zawieszenia przód/tył auta. Przesunięcie ramy o 1cm powoduje co najmniej uchylenie góry tłoczyska również o 1cm co może rozwalać ściankę tulei z pliuretanu (ma ok 5mm). Geometria jest idealna, opon nie niszczy, tył auta stoi równo.