Autor Wątek: Konwenter skrzyni biegów 4.2  (Przeczytany 1725 razy)

Offline boczek20

  • Aspirant
  • Wiadomości: 1
  • Kocham to forum
Konwenter skrzyni biegów 4.2
« dnia: Marzec 22, 2020, 17:05:12 pm »
witam koledzy mam pytanie posiadam xjr x350 2004 ,prawdopodobnie mam do zrobienia konwerter w skrzyni begów.mogę kupić całą skrzynie z niewielkim przebiegiem za dobre pieniądze ale od zwykłego 4,2 czy będzie pasować,Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2020, 13:41:43 pm wysłana przez Choina »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Konwenter skrzyni biegów 4.2
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2020, 17:13:00 pm »
Prawdopodobnie to samo. Tylko przełóż sam konwerter bo skrzynia nie wiadomo w jakim stanie
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Konwenter skrzyni biegów 4.2
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2020, 20:12:28 pm »
Inne skrzynie są nie znalazłem szczegółowych zaleceń ale niby wersja zwykla i CS różni się . Może środkiem albo mechatroniką.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Konwenter skrzyni biegów 4.2
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2020, 12:39:30 pm »
Skrzynie na 99% są identyczne - różnica może być faktycznie tylko w konwerterze. Mechatronika w ZF 6HP26 pojawiała się w 3 wariantach 1. E-Shift (jeden elektrozawór więcej) , 2. M-Shift - czyli koty z J-gate i jeszcze 3 ale tutaj z głowy nie palnę bo papier mam w domu. To jest pierwsza generacja 2000-2007 i chyba tylko te były montowane w kotach z tamtych lat- są jeszcze odmiany ZF 6HP19 i 32 ale one różniły się od naszych mniejszym i większym momentem obrotowym jaki mogą znieść (HP19 400Nm, HP26 600Nm, HP32 750Nm) . Ostatnio wymieniałem w swojej elektrozawory, tłoczki, płytę separacyjną i na etapie poszukiwań części nie znalazłem żadnych różnic pomiędzy tymi skrzyniami - nawet wymieniłem kilka maili z gościem z USA który na co dzień zajmuje się naprawą tych skrzyni i nie potrafił mi wskazać różnic pomiędzy tymi skrzyniami montowanymi w Jagach czy BMW. Jedyna różnica jaka może być to tylko konwerter który w wersji SC może być w stanie przenieść nieco większe obciążenia chociaż myślę, że do wersji NA też jest projektowany z jakimś zapasem. O konwerter można by zapytać czy rzeczywiście jest różnica w zakładzie który regeneruje - aczkolwiek mam dziwne wrażenie, że powiedzą tak różni się bo dlaczego by nie wyciągnąć więcej kasy skoro stać cię na R ;) - to takie tylko przypuszczenie i mogę się mylić oczywiście.     
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2020, 12:53:19 pm wysłana przez Adt81 »
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Konwenter skrzyni biegów 4.2
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2020, 18:37:50 pm »
A najłatwiej to wyjąć konwerter, odczytać na nim 6 cyfrowy kod od góry i z takim samym kupić
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline mbolo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 193
  • Kocham to forum
Odp: Konwenter skrzyni biegów 4.2
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 25, 2020, 17:21:55 pm »
jaka cena skrzyni ? gdzie znalazłeś. Te chyba mam ten sam problem :(