Autor Wątek: Śruby głowicy 3.0  (Przeczytany 1525 razy)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Śruby głowicy 3.0
« dnia: Luty 19, 2020, 23:41:36 pm »
Witam. Czy macie jakieś informacje dotyczące zamienników lub pasujących z innych aut śrub głowicy AJ-V6 3.0? Bo jak zobaczyłem cenę 70zł za sztukę to za głowę się złapałem.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Śruby głowicy 3.0
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 19, 2020, 23:46:47 pm »
A pisałeś do Krzyśka z v12 ?

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Śruby głowicy 3.0
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 20, 2020, 00:02:49 am »
Od Krzysia będę brał 3/4 części do silnika. O śruby nie pytałem, bo ceny oryginałów znam, a zamiennik to już raczej nie w V12.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Śruby głowicy 3.0
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 21, 2020, 22:38:08 pm »
Patrzyłeś po Fordzie?
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Śruby głowicy 3.0
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 22, 2020, 12:08:46 pm »
Po Mondeo Mk3 V6 ? Póki co nie mogę znaleźć odpowiednich wymiarów, żeby stwierdzic na 100%, że to to samo. Choć teoretycznie blok ten sam...
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Śruby głowicy 3.0
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 23, 2020, 00:14:02 am »
Ewentualnie jeśli nie znajdziesz a cena zaporowa to ujmij od ostatniego kroku dokręcania ok. 20-30%.

Ja tak robie jeśli klient stwierdza że śruby za drogie. U brata w mercu AMG to samo robiliśmy bo jedna sruba dostępna tylko w ASO 120 zł/szt a trzeba było 12 z czego 10 dostępnych od ręki 😂
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.278
Odp: Śruby głowicy 3.0
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 23, 2020, 01:45:19 am »
Przy takiej robocie dawać stare śruby głowicy? Dziwna koncepcja.

Przecież są zestawy za ok. 150-200 zł za komplet - generalnie do 3.0 Duratec.

Wydaje mi się, że te aftermarketowe będą lepsze niż używane. Ileż to razy ukręciła się używana śruba przy dokręcaniu.

PS. Jaka jest procedura dokręcania w AJ-V6?
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline peter1801

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • X-type V6 3.0 2008
Odp: Śruby głowicy 3.0
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 23, 2020, 07:59:07 am »
w sklepie v12 mają po 50 zł za sztuke ... na zamówienie. Ja niestety złożyłem na starych  :( ...

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Śruby głowicy 3.0
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 23, 2020, 09:38:54 am »
Ktoś mi potwierdzi, że nowe śruby z 3.0 Duratec będą pasować? Kij wie czy Jaguar czegoś tam nie zmienił.  A jak nie to kupuję nowe ori. Wkręcać na stare nie chcę.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.278
Odp: Śruby głowicy 3.0
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 23, 2020, 12:17:38 pm »
Masz już rozmontowany silnik?

Wtedy wystarczy zmierzyć śruby. To nie jest żadna filozofia. I wtedy sobie porównujesz ze śrubami do Forda, Lincolna, Mazdy itd.

Nigdy nie używam ponownie śrub głowicy. W nielicznych przypadkach masz informację, że można użyć śruby 2 razy. Większość producentów wyraźnie wskazuje - not reusable.

Poza tym nawet jak mam dobrane śruby to i tak zawsze wkręcam je w blok bez głowicy i mierzę wystającą część. 2 razy mi się zdarzyło, że śruby były np. o 2 mm za długie. A gwinty były dokładnie wyczyszczone.

A nawet jeśli trzeba kupić te po 50 zł/sztukę - chce Ci się ryzykować ponowną robotę? Rozciągnięta śruba będzie trzymać, ale kilka cykli nagrzania i schłodzenia silnika może spowodować awarię uszczelki.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Śruby głowicy 3.0
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 23, 2020, 12:40:03 pm »
Jeszcze nie. Póki co zbieram info i kompletuję części. Na oryginalne trzeba czekać prawie 2 tygodnie, więc trochę słabo mierzyć je po rozkręceniu a potem jak się okaże, że nic się nie dobierze, to zamawiać i na nie czekać. Dlatego pytałem z nadzieją, że ktoś mi potwierdzi, że pasuje z tego i tego modelu. A tak jak pisałem wcześniej, nie mam zamiaru wrzucać starych śrub, bo remont takiej fałki jest zbyt pracochłonny i zbyt drogi, żeby wkręcać stare i mieć nadzieję, że nic nie puści. No i auto robię dla siebie na lata.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.278
Odp: Śruby głowicy 3.0
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 23, 2020, 13:27:05 pm »
To wyklikaj w necie wymiary śrub do Jaguara i porównaj.

Zapewne Reinz ARP czy inny producent dostarcza takie śruby. Nie muszą być przecież do Jaguara.

Wystarczy łeb, podkładka, średnica i długość.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Śruby głowicy 3.0
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 23, 2020, 17:38:24 pm »
Jedyne co znalazłem to na EBayu komplet Mahle ze stanów w cenie trochę ponad 100 $. Reinza jakieś numery znalazłem, które niby pasują do tego auta ale produkt niedostępny. Cóż ... 400zł wygląda dużo lepiej niż 900.  Poza tym Reinz i Mahle to chyba to samo.
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2020, 17:47:23 pm wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline peter1801

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • X-type V6 3.0 2008
Odp: Śruby głowicy 3.0
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 23, 2020, 18:11:53 pm »
" Większość producentów wyraźnie wskazuje - not reusable. "
Większość producentów wolałaby aby co wymianę oleju wymieniać też silnik a najlepiej całe auto - tak to teraz działa. Przynajmniej takie jest moje zdanie. Wiem że różne elementy się zużywają i trzeba je wymieniać ale to co teraz się dzieje to już lekka przesada. Robiłem wtryski w Kia (diesel) i producent nakazuje każdorazowo po zdjęciu przewodów wysokiego ciśnienia ich wymianę. ściągane były chyba z pięć razy i przejechały 150 000 ... a komplet kosztuje 600 pln. Jakoś kiedyś nikt nie wymiał śrub od głowicy przy wymianie uszczelki - zawsze stare wracały na swoje miejsce  ;D... ale co ja tam wiem  ;)

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.278
Odp: Śruby głowicy 3.0
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 25, 2020, 16:27:33 pm »
Ależ oczywiście. Każdy zrobi jak woli.

Kiedyś nikt nie wymieniał śrub? Ciekawe.

Równie dobrze mogę powiedzieć, że kiedyś remont wału i panewek polegał na przeleceniu ich papierem ściernym 1000 i później 2000.

Po mojemu wszystko zależy od procedury dokręcania. Bez względu na wiek auta - śruby, które się rozciągają nie nadają się do ponownego użycia.

Ale to na szczęście nie mój problem - jak kto woli. Przy remoncie całego silnika oszczędzania kilkuset złotych na śrubach to fajna praktyka.

Szczególnie jak jedna śruba pęknie przy dokręcaniu :)
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.