Autor Wątek: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(  (Przeczytany 3264 razy)

Offline nowyzielony

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Nowy, już mniej zielony
    • Entropy State
Witajcie,

Mam okazje kupić Jaguara XJ X350 4.2 pochodzącego z USA z 2005 roku z dosyć niskim "podejrzanym" przebiegiem. Auto zostało sprowadzone 11 lat temu i było w rękach jednego właściciela. Ostatni rok prawie nie używane. Po sprowadzeniu do Polski założona instalacja gazowa na której niby zostało zrobione około 80tys km. W pierwszej kolejności myślę o tzw. usłudze sprawdzenia samochodu przed zakupem przy pomocy kogoś kto się na tym zna. Czy znacie kogoś w okolicach Poznania, kto mógłby pomóc lub świadczy takie usługi?

Wiem, że dobra instalacja gazowa oraz jej systematyczne serwisowanie nie wpływa negatywnie na stan silnika - lub przynajmniej tak mówią niektórzy. Mam jednak obawy, że w ciągu ostatnich kilku lat auto, nie zrobiło co prawda zbyt wielu kilometrów, ale mogło nie być odpowiednio serwisowane.
Pytanie więc czy da się jakoś ustrzec lub wykryć najważniejsze problemy, które jak wiadomo mogą się pojawić np. po pierwszej dłuższej trasie, czy dokładniejszemu sprawdzeniu u mechanika.
Na co w pierwszej kolejności zwrócić uwagę, zwłaszcza w przypadku instalacji gazowych w tych silnikach.
Czy sam komputer jest w stanie pokazać problemy z wtryskiwaczami, nierówną kompresję?

z góry dziękuje za wszelkie informacje
Jeżeli jest już podobny temat, to oczywiście proszę o przekierowanie.
pozdrawiam
Było kilka S-typów, X-Type, jest X350 4.2

Offline Bulldose

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
Odp: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2020, 11:56:15 am »
Czesc

Ja niedawno sam zastanawialem sie nad tym pytaniem pare rzeczy ktore mi przychodza na mysl to miesiacu z XJ tem :)

Napewno musisz miec odlozona jakas rezerwe i to nie 500 zl na nieprzewidziane rzeczy ktore niekoniecznie zostaly zatajone przez wlasciciela

Przede wszystkim zobacz czy auto bylo bardzo rozbite (sa rozne strony oferujace histore auta, czasem wpisanie VINu w google grafice da od razu rezultat)

Przebieg moze byc realny, tych aut raczej nikt nie tyral i nie traktowal jak wozy robocze ani nie jezdzili nimi przedstawiciele handlowi

Gazu bym sie nie bal, silnik jak silnik podjechac ew do jakiegos gazownika co sprawdzi mapy czy maja sens czy np auto nie jezdzi na ubogiej mieszance itp.

A tak to standard przy zakupie, podpiac kompa, sprawdzic zawias wycieki itp.


Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2020, 16:55:40 pm »
Stary XJ z USA. Stara instalacja LPG, którą właściciel zainstalował "bo mało jeździł".

Co może pójść nie tak?  ;D
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 763
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 10, 2020, 18:00:12 pm »
Wszystko :D

Offline nowyzielony

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Nowy, już mniej zielony
    • Entropy State
Odp: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 10, 2020, 19:36:09 pm »
:D dokładnie tak - wszystko może pójść źle

Dlatego pytam ludzi którzy się znają, od czego w ogóle zacząć sprawdzanie. Sama regeneracja amortyzatorów to 2x1200zł przód i 2x900zł tył :)
Czy da się w ogóle sprawdzić ich stan?
Bity nie był i to jest już ustalone.
Stara instalacja - oto jest pytanie, co montowali 8 lat temu? i czy mogło być to coś sensownego - dodam jedynie, że właściciel na pewno nie oszczędzał na aucie w większości czasu użytkowania.

Co byście więc typowali jako najbardziej kosztowne, a nie dające się sprawdzić podczas rutynowej kontroli u mechanika. Może rozwiąże to inaczej i dogadam się, aby pojechać autem jakiegoś konkretnego specjalisty od Jaguarów w pobliżu Poznania, tak aby zostawić go na kilka dni. Czy takie rozwiązanie ma sens, czy też raczej czas pokaże przy użytkowaniu?

dzięki jeszcze raz za pomoc
Było kilka S-typów, X-Type, jest X350 4.2

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 10, 2020, 19:54:48 pm »
Przecież to auto jest warte czapkę gruszek.

Nie szkoda czasu i pieniędzy na oględziny? I co po tych oględzinach? Spece obejrzą a i tak po miesiącu klęknie np. skrzynia albo miechy albo kompresor.

LPG jeśli ma 8 lat to wszystko jest do wymiany. Zostaną właściwie przewody i wiązka. Nawet zbiornik zaraz trzeba wymienić.

Jeśli nie był bity to bym kupił po upewnieniu się, że jedzie do przodu i do tyłu w lewo i prawo.

Ile toto ma kosztować? 20k zł? Chcesz mieć Jaga, zaryzykuj.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline nowyzielony

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Nowy, już mniej zielony
    • Entropy State
Odp: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2020, 20:13:58 pm »
Wszyskie uwagi słuszne - i wszystko byłoby ok, gdyby nie cena. Co byś powiedział jeżeli kosztowałby 10k? Czy nie lepiej do takiego dołożyć dodatkowe 10k i wszystko ponaprawiać? Ma to jakiś sens?
Było kilka S-typów, X-Type, jest X350 4.2

Offline huberts1977

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
  • X type 3.0 awd ŁÓDŹ
Odp: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2020, 20:51:29 pm »
Oczywiście że kupuj i nie słuchaj innych. Cena jest ok. Fajne auto, duże i wygodne. Całego anglika kupisz sobie za 5 tysięcy złotych jak by coś nawaliło. Jeśli silnik nie kopci, skrzynia nie przeciąga i po pół godzinie jazdy nie wyskoczy błąd zawieszenia to tylko brać. Ja anglika z gazem kupiłem za 650 funtów ma nakręcone 280 tyś mil i ciągle śmiaga a ja mam 3.0 to silnik o wiele gorszy od 4,2 v8.
Były X-typy, XJ-ty, był XF 2,7d jest XF 3.0 b

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2020, 20:53:29 pm »
Tzn. gdyby przyszło zapłacić 10tys :)

Za 10k wziąłbym bez jazdy próbnej.

Chyba, ze byłby czarny z czarnym środkiem. To wtedy nie ;D
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline nowyzielony

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Nowy, już mniej zielony
    • Entropy State
Odp: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2020, 22:45:26 pm »
Oczywiście że kupuj i nie słuchaj innych. Cena jest ok. Fajne auto, duże i wygodne. Całego anglika kupisz sobie za 5 tysięcy złotych jak by coś nawaliło. Jeśli silnik nie kopci, skrzynia nie przeciąga i po pół godzinie jazdy nie wyskoczy błąd zawieszenia to tylko brać. Ja anglika z gazem kupiłem za 650 funtów ma nakręcone 280 tyś mil i ciągle śmiaga a ja mam 3.0 to silnik o wiele gorszy od 4,2 v8.

Dzięki za słowa otuchy :)

A jak z mechaniką, czy blacharką? Trzeba ze wszystkim jeździć do kogoś kto zna się na Jaguarach, czy bez przesady?
Było kilka S-typów, X-Type, jest X350 4.2

Offline huberts1977

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
  • X type 3.0 awd ŁÓDŹ
Odp: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 10, 2020, 23:40:47 pm »
Spokojnie to nie Mazda Rx8. W tym silniku masz do wymiany olej, świece i cewki. Silnik na łańcuchu, nie ma co przy nim robić. Skrzynia ZF czyli żaden wynalazek. Karoseria w całości z aluminium, chociaż mówią że amelinium nie pomalujesz... Nie twierdzę też że Jaguary to auta idealne bo do tego im daleko. Ja lubię w nich orginalność. Może nie lubię być w klubie, który uważa że X350 musi się zaczynać od 50 tyś. złotych bo za 20 to złom ale z tego powodu do Toyoty się nie przesiądę.
Były X-typy, XJ-ty, był XF 2,7d jest XF 3.0 b

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 11, 2020, 09:37:27 am »
Co do blachy do sprawdzenia doły drzwi i tylne poszybie. czeste miejsca pojawiania się bąbli. Mechanika jak w każdym aucie ,elektryka troszke inna lubi płatać figle .ale wiekszość to wina słabego akumulatora. Taki urok kota rano drzwi się z pilota nie otwierają wieczorem jest ok  :). Części podobna półka cenowa jak inne marki tej klasy ,jeśli nie znajdziesz w sklepach sieciowych zawsze nasze sklepu forumowo-klubowe słuzą pomocą.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline nowyzielony

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Nowy, już mniej zielony
    • Entropy State
Odp: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 11, 2020, 16:09:25 pm »
Lub czy są jakieś znane miejsca gdzie takie części używane można kupić.
Dla przykładu: pada zawieszenie tył lub przód. Czy zazwyczaj psuje się po obu stronach, czy różnie to bywa. Wymieniać oba? regenerować czy kupować używane?
Jak czytam, że uszczelka pod głowicą może kosztować 6k to delikatnie się odechciewa. Czy to częsty problem i jak to wykryć, bo różnie piszą.
Było kilka S-typów, X-Type, jest X350 4.2

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 11, 2020, 16:32:55 pm »
W tym segmencie aut wypadałoby mieć te 6k zawsze pod ręką.

Naprawa zawieszenia w tym aucie kosztuje dość dużo, wymiana miechów zawieszenia również.

Także przemyśl sobie, czy raz w roku jesteś gotów na większy serwis w razie W.

PS. Na ile chciałbyś wycenić zrzucenie dwóch głowic, weryfikację, planowanie, wymianę przynajmniej uszczelniaczy zaworowych i złożenie tego do kupy?

To są naprawdę fajne auta, rzadko się psują. Na pewno przyjemniejsze cenowo w użytkowaniu od E65/e66 czy W221 albo D3. Tyle, że to jednak nieco inna liga/segment.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline nowyzielony

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Nowy, już mniej zielony
    • Entropy State
Odp: XJ 350 4.2 2005 - 125.000 + GAZ od 9 lat - czy to może mieć sens? :(
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 11, 2020, 22:32:20 pm »
Ok, a jak z mechanikami. Czy większość z nich poradzi sobie z podstawowymi naprawami, czy trzeba jechać do kogoś kto zna Jaguara. Jeżeli tak, to jest jakaś baza na forum z warsztatami z poszczególnych województw?
Było kilka S-typów, X-Type, jest X350 4.2