Autor Wątek: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.  (Przeczytany 2488 razy)

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 16, 2020, 15:56:32 pm »
Jest potrzebne ponieważ skrzynia ZF ma wgrane adaptacje fabryczne (o ile ktoś już tam nie grzebał) więc jeśli ich nie skasujesz to możesz wymienić wszystkie bebechy w skrzyni, a ona nadal będzie pracowała jak przed naprawą dopóki jej o tym nie powiesz. Każda mechaniczna ingerencja w skrzynię zmienia jej parametry pracy. Bez komputera nic nie poradzisz.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 16, 2020, 16:08:16 pm »
No dobrze, zgoda. I ale czy to że skrzynia teraz tobie szarpie to myślisz że program skrzyni tak robi czy wyekspluatowane części np płyta separacyjna. Być może nie połączy się z nowymi elementami bo są w jakiś sposób zakodowane? Ciekawe czy ktoś próbował podmiane tego zestawu naprawczego przy odpiętej klemie aku i wyciszeniu modułów tak żeby komp skrzyni nie widział że była podmiana. Jeśli te nowe części nie są kodowane to powinno hulać aż miło.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 16, 2020, 17:21:20 pm »
Części są wyeksploatowane, trzeba je wymienić i powiedzieć o tym komputerowi skrzyni, żeby na nowo się nauczył pracować w obecnych warunkach. Odpinanie akumulatora przy tych skrzyniach nawet na tydzień nic nie da bo to jest zapisane w nieulotnej pamięci - nawet błędów w ten sposób nie skasujesz. Tak jak wspomniałem adaptacje są stałe i jak raz zapisze to mimo zużywających się elementów skrzyni będzie pracowała na takich nastawach jak w dniu adaptacji - na tyle na ile pozwoli jej hardware. Gdzieś wyczytałem, że sam ZF chyba rekomenduje raz na 100tyś km wymienić te zawory, gumy itd. oraz robić adaptację.   
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 16, 2020, 17:27:49 pm »
Czyli że ten program zmienia się wraz ze zużywającymi częściami? Jeśli tak to czemu się nie zaprogramuje z nowymi?
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 16, 2020, 17:37:15 pm »
No właśnie nie - program jest stały, a zużywają się części. Bez sensu robić adaptację do zużytych części bo to ich nie naprawi - sterownik będzie chciał dobrze, hardware nie da rady i w efekcie tyłek. Wymieniasz części, programujesz skrzynię z nowymi i jeździsz aż się znowu rozwali :P
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 16, 2020, 17:45:34 pm »
No ale to nielogiczne. Skoro program się nie zmienia to na nowych powinno działać jakby auto wyjechało prosto z fabryki.
Jak ci to pomoże w czymś (nie wiem czy tak z zf będzie w s type) to w przed lifcie wystarczy wypiąć wiązkę z przewodami elektrycznymi w gnieździe w w skrzyni (tam gdzie elektrozawory) i włączyć kluczykiem zapłon. Czy odpalić silnik. I reset gotowy, komp skrzyni gubi zapis. Trzeba robić adaptacje bo bieg zapina po 3 sekundach.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 16, 2020, 18:09:30 pm »
Logiczne czy nie tak sobie to wymyślili i zapewne jak nie zrobisz tego jak instrukcja każe to nigdy nie dowiesz się czy naprawa była skuteczna czy nie. Części też kosztują sporo i eksperymenty jak dla mnie nie wchodzą w grę - w sumie prawie 3tyś z olejem. W ZF takie sztuczki z odpinaniem kabli chyba nie działają i wolę nie sprawdzać - ale to nie jest problem. Komputer do wyczyszczenia adaptacji się znajdzie. Jak skompletuję części to powalczymy z tym wynalazkiem - w sumie co może pójść nie tak ?  :-hehe
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 16, 2020, 19:09:41 pm »
Będzie dobrze daj znać jak poszło  :-super
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 16, 2020, 22:53:17 pm »
Wymieniałem płytę mechatroniki z tulejkami oraz inne uszczelnienia. Zawory zostały stare. Przez 200km skrzynia chodziła "tak se". Po tym coraz lepiej aż zaczęła chodzić mocno poprawnie. Do ideału ciut brakuje ale stawiam tu już na zawory

Nic nie kasowane i adaptowane. Nauczyła się sama
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 17, 2020, 21:04:23 pm »
A nie pomaga odłączenie klem z akumulatora ich zmostkowanie i włączenie zapłonu.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline edi_roza

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Kocham to forum
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 19, 2020, 20:41:56 pm »
Cześć. Podłączę się do tematu bo też dotyczy skrzyni biegów. U mnie w wersji R następuje bardzo mocne `uderzenie` (żeby nie używać brzydkiego słowa). Uderzenie to pojawia się jedynie przy gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia i występuje jedynie przy zmianie biegu z 1go na 2gi. Gdy jadę spokojnie skrzynia przełącza bieg płynnie. Innymi słowy: Stoję na światłach i na zielonym daje kopyto do oporu i przy zmianie jest to bardzo mocne uderzenie. Na początku wymieniłem poduszkę skrzyni biegów, bo myślałem, że to jest przyczyną (taki dźwięk). Stara poduszka co prawda była uszkodzona ale niczego to nie zmieniło. Druga sprawa jest taka, że zauważyłem lekkie `zastanowienie` po wbiciu wstecznego. Jak za szybko puszczę hamulec to dopiero po chwili auto pełza do tyłu. Większość moich aut było ze skrzynią automatyczną i wiem, że nie jest to zdrowe jak puszcza się hamulec zanim skrzynia wrzuci bieg i zawsze mam to na uwadze by się nie spieszyć po zmianach biegów ale powinna reagować szybciej.
Wyżej wymieniony problem nie występuje przy kick down'ie np przy 60km\h czy innej prędkości. Macie jakieś pomysły na to?