Autor Wątek: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.  (Przeczytany 2494 razy)

Offline Kavaa

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 72
  • S-type 2003 3.0 V6
Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« dnia: Styczeń 14, 2020, 20:37:06 pm »
Witam, w Jagu 3.0 V6 2003 rok automat ostatnio zauważyłem podczas jazdy gdy dojeżdżam do świateł i skrzynia redukuje bieg z 3 na 2 i 2 na 1 czuć lekkie szarpnięcie i uderzenie skrzyni. Olej był wymieniany przejechane okolo 25 tys km, wcześniej wszystko bylo okej lekkie szarpnięcie byly odczuwalne tylko przy zmiane z R lub N na D. Podczas przyspieszania zmiany biegów prawie nie są odczuwalne. Co może być przyczyną takiej pracy skrzyni?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2020, 22:38:51 pm »
Tulejki płyty separacyjnej w mechatronice. Sama płyta, bądź elektrozawory. Ewentualnie wszystko po trochu
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Kavaa

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 72
  • S-type 2003 3.0 V6
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 14, 2020, 22:42:57 pm »
A jest możliwość samodzielnie cokolwiek sprawdzić?

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 14, 2020, 22:45:47 pm »
Specjalista od zf po objawach wskaże co jest grane. Możesz na kompie sprawdzić ,możliwe że pojawi się jakiś błąd

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Kavaa

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 72
  • S-type 2003 3.0 V6
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 14, 2020, 22:49:09 pm »
Znacie może kogoś w okolicy Częstochowy godnego polecenia?

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2020, 11:13:26 am »
W ostatnim filmie Profesora Chrisa jest o tym szarpaniu czyli to co pisze Driv3rrrr
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 15, 2020, 12:45:37 pm »
Do tych plyt są specjalne zawory poprawiające ciśnienie na układzie.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 15, 2020, 13:13:20 pm »
Ja powoli przymierzam się do takiej roboty- wymiana zaworów, mostka pod mechatroniką, kołnierz mechatroniki, tulejek,płyta separatora i jeszcze wewnątrz są takie małe tłoczki (zdaje się 6 sztuk) bo na nich zgniatają się gumki. Do tego oczywiście olej i miska. Trzeba tylko odczytać nr skrzyni bo są różne zestawy zaworów i płyty separacyjnej - w zależności od konfiguracji skrzyni.
Generalnie wymiana niezbyt skomplikowana tylko, że do kompletu trzeba skasować adaptacje skrzyni biegów i tutaj nie mam pewności bo może uda mi się dorwać do interfejsu którym skasuję ale nie wiem dokładnie co dalej. Z tego co się doczytałem to jest albo metoda z komputerem i w drogę albo wystarczy skasować adaptację i jeździć delikatnie przez kilkaset kilometrów żeby skrzynia się nauczyła. Dobrze by było mieć dobry komputer bo może konieczny być jakiś relfash TCM z aktualizacją ? - tutaj nie mam pewności jak to wygląda. Póki co rozglądam się za częściami i może w lutym się za to zabiorę. Nie wiem czy to jest specyficzne dla marki ale w BMW z tego co widziałem to podpięcie przez INPA, skasowanie adaptacji i w drogę - tutaj powinno być tak samo bo skrzynie są te same. Sam już nie wiem, im więcej czytam na ten temat tym bardziej mam rozbieżne opinie - wszyscy piszą o kasowaniu adaptacji i to ok ale później jest adaptacja i tutaj już konkretnie jak to ma wyglądać nie mogę się doszukać. Wiem, że jest fabryczna procedura adaptacji ale jakoś nikt gdzie szukałem nie napisał, że ją stosował - ktoś może wie jak to ma wyglądać w rzeczywistości ??
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2020, 14:50:45 pm wysłana przez Adt81 »
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 15, 2020, 17:38:45 pm »
Jak dobrze mieć skrzynie Forda która sama się adoptuje  :)
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 16, 2020, 08:16:23 am »
Nic nie trzeba adaptować. Oczywiście najlepiej byłoby przejechać się z kompem i ją wykonać ale sprawa wygląda tak.
Przez 20-30 km skrzynia może nie pracować za pięknie po czym powoli zacznie się praca wygładzać. Poniekąd sama się zaadaptuje
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 16, 2020, 08:37:00 am »
Wybrać obwodnice lub inną drogę gdzie będzie można swobodnie się poruszać. Rozpedzasz spokojnie auto do ok 80 km/h tak aby automat biegi sam zmienił ,następnie robisz ręczna redukcję do 4 biegu. Zatrzymujesz się trzymając chyba przez 15 sekund hamulec. Procedurę się powtarza kilka razy.Cała jest opisana w pdf od skrzyń biegów do znalezienia na znanej stronie .

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Kavaa

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 72
  • S-type 2003 3.0 V6
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 16, 2020, 09:33:14 am »
Pojezdzilem trochę po mieście i zauważyłem, że stuk i szarpnięcie występuje tylko przy redukcji z 2 na 1 reszta biegów wchodzi ładnie i płynnie zarówno przy redukcji jak i zmianie na wyższy bieg. Użytkowanie teraz auta może znacząco pogorszyc stan skrzyni i najlepiej byłoby nie użytkować do czasu wizyty w warsztacie?

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 16, 2020, 10:08:26 am »
Jak nie szkoda ci tarczek w koszach to nie. Pewnie stąd szarpanie że różnica ciśnień bądź też inny czas otwarcia zaworu powoduje za wczesne lub za późne zasprzeglenie któregoś z koszy (sprzęgła 1 lub 2 biegu). Tak mi się wydaje.
Nic nie trzeba adaptować. Oczywiście najlepiej byłoby przejechać się z kompem i ją wykonać ale sprawa wygląda tak.
Przez 20-30 km skrzynia może nie pracować za pięknie po czym powoli zacznie się praca wygładzać. Poniekąd sama się zaadaptuje
Podobnie jest w przedliftowej skrzyni do ok 100-200km (po remoncie) jest powiedzmy „niespokojna”. Musi się poustawiać sama do każdego trybu jazdy (od spokojnej po agresywny bardzo dynamiczny). Moja potrafiła jeszcze przy 500km od odbudowy gdzieś tam się „zagubić” na chwilę. Już ma nalatane ok 10tys km i pracuje aksamitnie wręcz, żadnych szarpnieć czy czegoś takiego.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 16, 2020, 14:43:47 pm »
Boodzio2 tak znalazłem procedurę adaptacji - teraz pozostaje kwestia skasowania adaptacji i jej ponownego uruchomienia więc muszę zorganizować jakiś komp co to ogarnie. Kolega ma jakiś uniwersalny już nim robiliśmy kilka rzeczy w kocie - do TCM się dostaje bo usuwaliśmy błąd który się mi pojawił jesienią więc może będzie w stanie skasować adaptację. Zacznę kompletować graty i może w lutym ogarniemy temat - pozostaje jeszcze zagadka co do płyty separatora bo jej numer jest nadrukowany w środku więc to wydłuży nieco naprawę ze względu na wcześniejszą konieczność jej wymontowania z obudowy zaworów i zamówienia. W tej generacji skrzyni było ich ponoć 4 rodzaje, a nie wiem czy będą w stanie dobrać po numerach samej skrzyni.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Szarpnięcie skrzy przy redukcji do 1 biegu.
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 16, 2020, 15:16:50 pm »
A to wam potrzebne tak naprawdę? Format komputera skrzyni można zrobić bez programów żadnych bynajmniej w przedlifcie. Ale wtedy rzeczywiście potrzebna jest tak zwana adaptacja żeby bieg wchodził odrazu a nie po 2-3 sekundach. Nie wiem jak w tym polifcie ale myślę że podobnie będzie. Chociaż przy tym zf są pewnie inne objawy.
:)

s-type 4.0 2000r