Autor Wątek: Jaguar S-Type 3.0 V6 benzyna, dławiący się silnik powyżej 3 tys. obrotów  (Przeczytany 1434 razy)

Offline stepek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Drodzy forumowicze,

Mam ostatnio problem natury technicznej ze swoim Jaguarem s-typem z 2002 r. 3.0 V6 w benzynie, obecnie z założoną instalacją gazową.
Otóż, zarówno w trakcie jazdy na benzynie, jak i na gazie obroty silnika dochodzą do max 3 tys. i silnik zaczyna się dławić nie mogąc wejść na wyższe obroty.

Auto normalnie się uruchamia, normalnie pracuje na niskich obrotach i normalnie jeździ oraz przyśpiesza, ale tylko do tej granicy ok. 3 tys. obrotów. Później zaczyna się dławienie silnika.

Czy mieliście styczność z takim rodzajem usterki? Z czym może to być związane?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Jaguar S-Type 3.0 V6 benzyna, dławiący się silnik powyżej 3 tys. obrotów
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2020, 20:58:03 pm »
Bez kompa to wróżenie z fusów bo w tym silniku prawie każda jego usterka objawia się odcinką przy 3 tys
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline stepek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar S-Type 3.0 V6 benzyna, dławiący się silnik powyżej 3 tys. obrotów
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2020, 22:03:31 pm »
Dzięki za odpowiedź. Oczywiście nie podłączałem auta do diagnostyki komputerowej, ponieważ pomyślałem, że przed wizytą w warsztacie być może uda mi się samemu tę wadę naprawić, bo być może ktoś z Wam miał styczność z czymś podobnym.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Jaguar S-Type 3.0 V6 benzyna, dławiący się silnik powyżej 3 tys. obrotów
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 02, 2020, 22:41:33 pm »
Lewe powietrze. Od tego bym zaczął zwłaszcza jeśli LPG był niedawno zakładany.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar S-Type 3.0 V6 benzyna, dławiący się silnik powyżej 3 tys. obrotów
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2020, 12:29:53 pm »
przy lpg miałem to samo, co było winą instalacji, potem znów to samo i winne były cewki padnięte i raz znów to samo to było lewe powietrze

Offline stepek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar S-Type 3.0 V6 benzyna, dławiący się silnik powyżej 3 tys. obrotów
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 03, 2020, 18:39:04 pm »
Dzięki za pomoc i nakierowanie na źródło problemu;)

Offline stepek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar S-Type 3.0 V6 benzyna, dławiący się silnik powyżej 3 tys. obrotów
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 04, 2020, 14:37:29 pm »
Po podłączeniu do aplikacji przy analizie komputerowej wychodzi kod błędu P0171.

Z tego co wyczytałem na forach ten błąd jest związany ze zbyt ubogą wartością korekcji dawki paliwa blok cykl 1.

Czy wiecie może jak to zażegnać?

Offline Kavaa

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 72
  • S-type 2003 3.0 V6
Odp: Jaguar S-Type 3.0 V6 benzyna, dławiący się silnik powyżej 3 tys. obrotów
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 09, 2020, 12:04:05 pm »
Miałem to samo błędy z zbyt ubogą mieszanką paliwa Restricted Performance i silnik kręcił sie do 3 tys obrotów. U mnie problemem była instalacja gazowa po pierwsze miałem za slaby reduktor podawał za mało gazu przy wyżej ilości obrotów i do tego podpięty emulator, który tylko przeszkadzał. Wymieniłem reduktor na mocniejszy i znalazłem ogarnięty warsztat od LPG tam wyrzucili mi ten dodatkowy emulator i podpieli taki, który byl fabrycznie w instalacji gazowej. Do tego ustawili LPG i od tamtej pory mam spokój a minęło już kilka miesięcy.

Offline puki

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar S-Type 3.0 V6 benzyna, dławiący się silnik powyżej 3 tys. obrotów
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 09, 2020, 17:13:16 pm »
Miałem to samo wystarczyło założyć emulator ciśnienia paliwa i problem znikł koszt nie duży tylko chwila zabawy z miernikiem żeby ustawić prawidłowe wartości na emulatorze

Offline stepek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar S-Type 3.0 V6 benzyna, dławiący się silnik powyżej 3 tys. obrotów
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 11, 2020, 11:21:18 am »
Dzięki wielkie za cenne rady i odpowiedź:)

Offline stepek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar S-Type 3.0 V6 benzyna, dławiący się silnik powyżej 3 tys. obrotów
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 11, 2020, 11:24:27 am »
Kavaa, a czy mógłbyś mi polecić warsztat, w którym przeprowadziłeś opisywaną przez Ciebie naprawę?


Miałem to samo błędy z zbyt ubogą mieszanką paliwa Restricted Performance i silnik kręcił sie do 3 tys obrotów. U mnie problemem była instalacja gazowa po pierwsze miałem za slaby reduktor podawał za mało gazu przy wyżej ilości obrotów i do tego podpięty emulator, który tylko przeszkadzał. Wymieniłem reduktor na mocniejszy i znalazłem ogarnięty warsztat od LPG tam wyrzucili mi ten dodatkowy emulator i podpieli taki, który byl fabrycznie w instalacji gazowej. Do tego ustawili LPG i od tamtej pory mam spokój a minęło już kilka miesięcy.

Offline Kavaa

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 72
  • S-type 2003 3.0 V6
Odp: Jaguar S-Type 3.0 V6 benzyna, dławiący się silnik powyżej 3 tys. obrotów
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 11, 2020, 21:42:15 pm »
Reduktor wymieniłem u mechanika, który zakładał mi gaz a później wszystko ogarneli Macar w Częstochowie ulica Warszawska. Polecam podejście do klienta jak nigdzie indziej, nie naciagaja na kase i znają się na tym co robią.