Autor Wątek: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.  (Przeczytany 2399 razy)

Offline Lary

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Kocham to forum
ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« dnia: Grudzień 28, 2019, 14:52:28 pm »
Zaczynam przegrywać walkę. Najnormalniej w świecie mówiąc odjebało mu coś. Zaczęło się od tego iż nie chciałem aby ręczny zaciągnął się po wyjęciu kluczyka i wypiąłem wtyczkę w modułu w bagażniku. Tak auto zostawiłem na ok 5 tyg. Później był cyrk bo po wpięciu wtyczki i wielu kombinacjach nie dało się zaadaptować hamulca, ciągle wyskakiwał PARKBREAK FAULT. Później okazało się że to nie koniec. Wyskakuje cały czas ENGINE SYSTEM FAULT, I nie ma nic, ręcznego nie ma kontroli trakcji ABS itd itp. Błąd był wykasowany przez komputer ale po odpięciu aku powróciło wszystko od nowa. Z tego co pamiętam pokazywał błąd coś w stylu THROTTLE BODY bo numeru już nie pamietam.
Czyściłem MAF, throttle body, wtyczkę pod filtrem fabinowym. Nic nie pomaga. Po nowym roku jedzie na kompa jeszcze raz. Może ktoś z Was ma jakieś sugestie co go może boleć? Zastanawiam się nad EGR.
Jedna uwaga. Po wpięciu aku a później po przekręceniu kluczyka ale nie opalaniu auta błąd sam z siebie wyskakuje.

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 28, 2019, 17:55:53 pm »
W poniedziałek miałem ENGINE SYSTEM FAULT bo lało jak złe przez dwa dni - efekt taki oprócz tego błędu, to brak ABS, DSC i Parkbrake Fault, obroty szalały, większość cylindrów nie działała . Przyczyna woda we wtyczce TPS - sprawdzałeś tam ?. U mnie klasycznie zalało (nawet jest TSB do tego) przez podszybie i centralnie kap, kap na wtyczkę :P Usterka usunięta w 10 minut. Poszła nowa łatka z taśmy (swoją drogą mistrzostwo inżynierii :P ) i dodatkowo mały tuning pod podszybiem na przyszłość.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Lary

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Kocham to forum
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 28, 2019, 17:57:54 pm »
Gdzie ta wtyczka jest?

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 28, 2019, 18:10:03 pm »
TPS jest przykręcony do przepustnicy z boku na dwie śruby- powinien być napis Denso na nim. W wersji R przepustnica z tyłu więc tam jest narażona właśnie na zalanie warto sprawdzić bo może być tam mokro skoro błąd cały czas świeci albo zwyczajnie TPS padł - nie wiem dokładnie gdzie jest przepustnica w wolnossącym 4.2 bo to się chyba zmieniało na przestrzeni lat ale mogę się mylić. Ja miałem kod P0121 więc to mnie naprowadziło na trop ale jak nie pamiętasz swojego kodu to może być jeszcze kilka innych przyczyn.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Lary

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Kocham to forum
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 28, 2019, 18:13:19 pm »
No dobra. Ale skąd by się pid maską i to w takim miejscu wzięła woda?

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 28, 2019, 18:28:47 pm »
Tak jak pisałem przez podszybie - w moim przypadku jeśli przepustnicę masz od strony grodzi i woda dostaje się pod podszybie i ścieka na mocowanie tej metalowej belki do której jest przymocowane podszybie. Tam przez jeden otwór centralnie leje się na wtyczkę od TPS i jest wydany do tego przez Jaguara TSB gdzie jest instrukcja gdzie należy nakleić łatkę z taśmy samoprzylepnej i problem solved  :-tylko. Objawy miałem podobne bo wysiada ABS, DSC, ręczny i większość cylindrów bo przepustnica jest w trybie awaryjnym, jest uchylona i chyba ustawia się na ok 1200obr. przez co świruje dawkowanie mieszanki i co podłączyłem komputer to inne cylindry nie działały. Błedy raz udało się skasować ale zaraz wróciły bo woda stała we wtyczce i zwarcie robiła. Nie wiem dokładnie w którym miejscu jest przepustnica u Ciebie ale piszę po objawach, a jeśli nie sprawdzałeś TPS-a to warto zajrzeć bo może tam się już kiedyś jakaś woda dostała i jest już zielono na stykach. Tylko go nie odkręcaj bo on jest ustawiany (jest regulacja na śrubach) - zaglądnij do wtyczki. Być może sam TPS jest uszkodzony bo to się też ponoć zdarza - podobno oryginalnego Denso nie idzie kupić (kosztował majątek) ale na ebay są dostępne zamienniki za ok 200zł.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 28, 2019, 18:34:35 pm wysłana przez Adt81 »
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Lary

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Kocham to forum
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 28, 2019, 18:34:32 pm »
Dziś już mi się nie chce ale sprawdzę.
Swoją drogą znalazłem też ciekawy film. Warto obejrzeć i zapamiętać bo kiedyś może się przydać
https://youtu.be/ZDii-uyA3eA

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 28, 2019, 18:40:00 pm »
Dobrze by było abyś odczytał kod błędu bo to już determinuje kierunek poszukiwań. Przyczyn może być mnóstwo, a bez kodu to wróżenie - ja sam nie raz przekonałem się jak te wszystkie systemy są połączone i byle pierdoła potrafi narobić niezłego zamieszania. Nie wiem czy znasz stronę ale podsyłam link tam znajdziesz całą masę przydatnych informacji - http://www.jagrepair.com/JaguarSTypeElectricalOBDIIcodes.htm
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Lary

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Kocham to forum
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 30, 2019, 14:47:18 pm »
Wszystko kręci się w koło przepustnicy. Cały czas pokazuje jej błędy które się nie dają wykasować. Są gdzieś schematy jak pomierzyć oporność czy napięcia na przepustnicy?
Wyświetla błędy P2135 throtlle position sensor A voltage correlation , P1582 flight recorder data is stored, P1755 CAN engine  control module/parking brake control module cirrut malfunction

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 31, 2019, 08:14:50 am »
Ten błąd P2135 jest też opisywany jako APP sensor (czujnik położenia pedału gazu), P1582 jest połączony z poprzednim błędem bo on się odzywa jeśli są spełnione określone warunki - między innymi błędy TPS, P1755 zapewne też zniknie jak usuniesz problem z P2135 aczkolwiek może być zupełnie niezależny od poprzednich. Najpierw najważniejsze to usunąć przyczynę błędu TPS. Na stronie co Ci podałem wcześniej link masz schematy elektryczne i opisy kodów OBD więc odszukaj sobie do swojego silnika. Jeśli nie ma tam wody to albo przewody albo sam TPS padł (ewentualnie sprawdź jeszcze czujnik położenia gazu czy przy pedale wtyczka siedzi). TPS można kupić nowy jak wspomniałem, ewentualnie poszukać używanego - zdaje się, że w większości modeli Jaga był stosowany ten sam. Sprawdź przewody miedzy TPS-em, a wtyką do komputera tak samo z APP. Jeśli kable są ok to pozostają czujniki do wymiany.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Lary

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Kocham to forum
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 31, 2019, 08:38:58 am »
Wielkie dzięki za podpowiedź. Dziś będę szukać jakiegoś info jak sprawdzić TPS za pomocą miernika, bo znalazłem tylko jak go sprawdzić za pomocą oscyloskopu którego nie mam.
Wczoraj zauważyłem też że gdy podniosłem maskę do góry woda ze śniegu spłonęła na szybę po czym popłynęla POD tym całym plastikowym podszybiem i zaczęła kąpać w jednym miejscu na silnik prosto na wiazkę kabli. Muszę zamontować tam coś w rodzaju rynny która odprowadzi mi wodę na boki a tym samym da mi jakaś pewność że nie będzie dochodziło do zwarcia. Wg mnie jest też duże prawdopodobieństwo że woda dostała się na cewki zapłonowe zarówno z lewej jak i prawej str patrząc od grodzi w aucie. (V8) Aż strach pomyśleć co się tam działo podczas opadu deszczu.

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 31, 2019, 10:48:20 am »
Do cewek jest jeszcze daleko tam i raczej trudno by było je zalać - są pod kątem i mają uszczelki. Mokre cewki nie dawałyby takich objawów tylko wypadanie zapłonów. Skup się raczej na TPS i APP - żeby sprawdzić same przewody chociaż to wystarczy zwykły miernik, patrzysz w schemat które piny są od TPS-a przy wtyczce kompa, wyciągasz filtr kabinowy i jego obudowę, odpinasz wtykę od komputera i "dzwonisz" kable miedzy pinem, a wtyczką czy jest przejście. Jak kable są ok to trzeba sprawdzić czy sam TPS jest sprawny - tutaj masz opis do XJ350 tam jest taki sam TPS tylko inne numery pinów w komputerze: http://www.jaghelp.com/2012/09/p2135-on-2004-jaguar-xj.html
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Lary

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Kocham to forum
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 02, 2020, 14:29:03 pm »
Sprawdziłem. Więc tak, TPS ma 4 przewody, trzy z nich mają przejście do wtyczki do ECM. Czwarty ten pomarańczowy to jakaś masakra bo jest niby podłączony pod inny czujnik. Po włączeniu zapłonu i uziemieniu czarnego końca z miernika do masy samochodu sprawdzałem napięcie na TPS. Jest 5V. Ruszając przepustnicą na trzech pinach zmienia się wartość napięcia. Omami nie sprawdzałem bo i tak nie znam wartości. Napięcie zmienia się w zakresie ok bodajże 0,75 V do nie całych 3V.

Offline Lary

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Kocham to forum
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 07, 2020, 15:52:35 pm »
Kolejny martwy punkt. Ponieważ błąd ma niby powiązanie z czujnikiem w pedale gazu kupiłem nowy pedał I nic. Wymieniłem TPS na używkę ale o takich samych numerach i dalej nic.
Zastanawia mnie jedno. Odpinasz klemy, zapinasz, przekręcasz kluczyk na pozycjię pierwszą i na wyświetlaczu już się pokazuje komunikat. Auto po odpaleniu dziwnie pracuje, jakby nie na wszystkie cylindry a obroty falują.

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT ciag dalszy.
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 07, 2020, 17:42:07 pm »
Dokładnie taki sam objaw miałem jak wtyczka była zalana. Przepustnica w trybie awaryjnym, uchylona i podnosi wolne chyba do 1200 obr - chodzi nierówno i nie na wszystkie cylindry bo mieszanka jest wtedy z dupy więc sterownik odcina. Błąd się pojawia natychmiast bo gdzieś musi mieć zwarcie lub za niskie napięcie. Na zasilaniu TPS-a jak masz 5V to jest w porządku - modulacja nie wiem w jakim zakresie dokładnie ma być ale coś w okolicy 0.5V do zdaje się 4V. A sprawdzałeś czy po drugiej stronie przepustnicy wtyczka od napędu jest ok - może tam coś nie łączy ?

Znalazłem info, że oryginalny TPS od DENSO ma napięcia w zakresie 0.82V to 4.26V - pisałeś, że zmierzyłeś do 3V. Może jest przestawiony bo generalnie TPS to jest potencjometr i na tych dwóch śrubach należy go odpowiednio ustawić. https://www.jaguarforums.com/forum/x-type-x400-14/throttle-position-sensor-86984/page2/  - post nr 25 (to akurat dotyczy X-type ale zasada jest ta sama, a chyba i czujnik ten sam) i https://www.jaguarforums.com/forum/xk8-xkr-x100-17/tps-replacement-77560/page3/ - post 44. Może to coś Ci pomoże.

Jeszcze jedno - była akcja serwisowa w XJ odnośnie tego błędu P2135 i jako rozwiązanie podali reflash ECM. I jeszcze jedno może głupie pytanie, a powinno paść na początku - czy akumulator jest ok ? Jak powszechnie wiadomo w przypadku kotów większość problemów z elektroniką/elektryką spowodowane jest słabym akumulatorem - przynajmniej w większości przypadków takie pytania pojawia się na początku ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2020, 18:55:11 pm wysłana przez Adt81 »
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001