Autor Wątek: Szarpie kiedy ciepły  (Przeczytany 608 razy)

Offline Majestic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
Szarpie kiedy ciepły
« dnia: Listopad 25, 2019, 01:34:52 am »
Dobry wieczór,
Mam problem ze swoim Jaguar X308 4.0 Daimler (2001) Zaraz po uruchomieniu i przez pierwsze kilometry jazdy samochód zachowuje się idealnie, może trochę za głośno tyka zegarek w konsoli. Ale kiedy samochód się rozgrzeje, (po kilkudziesięciu minutach jazdy), przy każdym ruszaniu jest bardzo silne szarpnięcie i stuk od strony tylnego zawieszenia. Można tego uniknąć bardzo wolno zwiększając obroty, wtedy samochód rusza płynnie. Kilku mechaników mówi, że to skrzynia biegów wymaga naprawy, inni mówią, że trzeba naprawić tylny most (dyferencjał). Czy ktoś zna ten problem i wie jak te szarpania usunąć ?
Pozdrawiam, Norbert
Norbert Senior

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 554
  • XJ x300 sovereign
Odp: Szarpie kiedy ciepły
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 26, 2019, 17:26:59 pm »
Nie masz błędów wypadania zapłonu?
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline Majestic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
Odp: Szarpie kiedy ciepły
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 26, 2019, 18:43:53 pm »
Dobry wieczór,
Jedyny błąd z silnika to P0174 - zły skład mieszanki i w związku z tym stale się świeci Restricted Performance. Z tym lewym powietrzem walczę od dość dawna, ale może to padnięta sonda a ja nie mam czasu się tym zająć. Poza tym ostatnio pojawia się regularnie P1571 - niesprawny switch pedału hamulca. Jak wyżej, nie mam czasu. Do warsztatu boje się wstawić bo zawsze im kilka części luzem zostaje.
Moim zdaniem silnik chodzi równiutko, cichutko i znakomicie, nawet z tym RP nauczyłem się jeździć i obroty powyżej 3K są mi zupełnie niepotrzebne.
Ktoś mi mówił, że drobne szarpnięcie po wrzuceniu D albo R wynika z konstrukcji klasycznej skrzyni automatycznej. Rzeczywiście coś takiego miałem w S-Type na 6HP27, ale nie miało to nic wspólnego z rozgrzaniem silnika czy skrzyni. Samochód czasem drgnął przy wrzucaniu D albo R i tyle.
Natomiast teraz to szarpnięcie nie jest przy wrzucaniu biegu ale przy ruszaniu z hamulca, np. na światłach. Po zdjęciu nogi z hamulca, ale jeszcze na wolnych obrotach samochód zaczyna wolniutko ruszać i jeżeli będę baaaardzo delikatnie dodawał gazu, to się wreszcie rozpędzi bez szarpania. Ale jeśli chcę normalnie ruszyć, czyli noga na gaz i obroty w pobliże 1000 to skacze jakby go ktoś w d... (w dyferencjał) kopnął.
Norbert Senior

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 554
  • XJ x300 sovereign
Odp: Szarpie kiedy ciepły
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 27, 2019, 15:19:22 pm »
Witaj.
No ale pod obciążeniem, lub podczas dodawania gazu w silniku może wyskoczyć zapłon i właśnie możesz odczuć to jako szarpnięcie.
No, chyba że szarpnięcie masz takie, że aż w zębach zadzwoni?

Na mój gust najpierw pozbądź się problemów z silnikiem. Ja wiem, że mechanicy najchętniej zrzucali by do remontu skrzynię (automat), choćby i tylko cewka zapłonowa kulała.
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline Majestic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
Odp: Szarpie kiedy ciepły
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 27, 2019, 15:33:44 pm »
Tak zrobię.
Mechanicy wymienili mi pół zawieszenia z tyłu, a to stukał tłumik, bo go nie powiesili na ostatnim haku...
Norbert Senior

Offline wentyl

  • JCPF Club Member
  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 77
  • Kocham to forum
Odp: Szarpie kiedy ciepły
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 27, 2019, 20:24:42 pm »
za to masz pół zawieszenia nowego
twój kot zyskał na wartości:)

Offline Majestic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
Odp: Szarpie kiedy ciepły
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 27, 2019, 22:36:07 pm »
Można spojrzeć na to od drugiej strony: połowa zawieszenia jest stara, kot traci na wartości :-cry
Cały numer w tym, że mam jeszcze do jeżdżenia synkowe stelvio (dosyć dynamiczna ciężarówka, ale po 200 km zaczynam jechać na stojąco, bo tyłek mi usypia) oraz volvo v90 drugiego synka (cholerny wół - wolvo, nie synek !). Trzeci synek poszedł w ojca i jeździ XJR (1999), ale oczywiście ojcu staruszkowi nie pożyczy ! To wszystko powoduje, że się nie bardzo sprężam do zrobienia swojego daimlera.
Ale teraz się wpisałem na zlot w Złotoryi, więc mam jakiegoś kopa
Norbert Senior

Offline wentyl

  • JCPF Club Member
  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 77
  • Kocham to forum
Odp: Szarpie kiedy ciepły
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 28, 2019, 21:26:41 pm »
no nie
połowa zawieszenia jest oryginalna - kot zyskuje:)
a co do zlotu, po pierwsze widzimy się, po drugie jak potrzebujesz kopa, to myślę że dobrze z forum trafiłeś:)
do zobaczenia

Offline Majestic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
Odp: Szarpie kiedy ciepły
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 04, 2020, 13:42:18 pm »
No i co najmniej połowa problemu rozwiązana - w firmie Maktrans postawili diagnozę po kilku minutach jazdy, naprawa trwała 6 godzin, koszty razem z wymianą oleju, filtru, uszczelek wyniosły 2K netto. Do przodu rusza płynnie, zarówno przy wrzucaniu D jak i przy ruszaniu spod świateł.
Pękła płyta sterownika Valve Body
Szef, diagnosta i przemiły człowiek, Jurij Ilczenko, powiedział, że to jest najczęstsza usterka skrzyni 5HP24. Nie usunięta prowadzi do uszkodzenia kosza (nie w odwrotnej kolejności, jak sugerują inni fachowcy). Element wymieniony, gwarancja 12 miesięcy, faktura, płatność kartą -jesteśmy w UE chyba jeszcze !  Chociaż firma z ukraińskim personelem
Skrzynia ma prawo szarpnąć po wrzucaniu R, bo przy tym jest wyższe ciśnienie. Skrzynia ma prawo szarpnąć przy przejściu z R na D z pominięciem chwili wyczekiwania na N (a nawet ma prawo się popsuć - nie wolno tak robić)
Mieli mi założyć amerykański zawór TransGo, ale wpadł im pod przednie siedzenie i zapomnieli. Może z tym zaworem szarpnięcia przy R by się zmniejszyły ?  Zobaczymy, jest rok gwarancji.
Norbert Senior