Autor Wątek: Zakup Jaguara z automatem i 4x4  (Przeczytany 1747 razy)

Offline tomek_n

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Zakup Jaguara z automatem i 4x4
« dnia: Październik 15, 2019, 12:31:48 pm »
Witam, przybieram się do zakupu X-typa, pierwszą myślą był diesel 2.2, ze względu na spalanie. Ale przeglądając dostępne modele zaczął mnie kusić napęd 4x4, tutaj w grę wchodzą tylko dwa silniki benzynowe 2.5 i 3.0.
Tutaj zaczynają się pytania, jakie spalanie realnie ma motir 2.5? Jak spisuje się napęd 4x4 jeśli chodzi o awaryjność i prowadzenie?
Interesuje mnie również automatyczna skrzynia biegów, ale obawiam się że ze względu na wiek projektowania auta będzie nieco ospała. Czy ktoś może się wypowiadziec na temat jej działania i awaryjności?
Z góry dziękuję za wszystkie informacje  :-thank

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Zakup Jaguara z automatem i 4x4
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 15, 2019, 14:03:38 pm »
Mam wersję 3.0 w manualnej skrzyni biegów, model poliftowy w ostatniej budzie z tymi nowymi zderzakami i grilem w wersji sport. Spalanie jakie mam w jeździe 50/50 trasa/miasto to 11,6 l/100 km. Co do awaryjności na ten moment nic złego się nie dzieje, jedynie wymieniłem podporę na ogólno dostępną z allegro to wibrował od 90-140 km/h. Zregenerowałem swoją oryginalną podpore i problem zniknął. Poza tym jestem zadowolony z auta. Skrzynie mam celowo manualną, bo automat jest już przestarzały i jak dla mnie zbyt ospały.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Zakup Jaguara z automatem i 4x4
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 15, 2019, 16:58:06 pm »
Ekonomią 2.5 jest bardzo zbliżony do 3.0.  Moje 3.0 w dużym zakorkowanym mieście pali 15-16 litrów, natomiast na autostradzie przy prędkościach 140-160km/h w okolicach 10 litrów.
 
Skrzynia Jatco nie jest może szczególnie awaryjna i odpowiednio serwisowana wytrzyma trochę. Natomiast lekką ospałość przy zmianach biegów zauważysz, tak samo jak problem ze średnio dynamiczną jazdą, bo skrzynia tak czasem ma, że przy lekkim operowaniu pedałem gazu jeździ bardzo spokojnie, na troszkę większe wciśnięcie nie reaguje prawie wcale a potem już dosyć agresywnie redukuje i wyrywa auto do przodu.

Napęd 4x4 ... Cóż ... Będąc szczery jest to jedna ze słabszych stron tego auta, a właściwie całe przeniesienie napędu. Problemy możesz mieć w zasadzie ze wszystkim - skrzynią kątową, dyferencjałem (nie należą do zbytnio trwałych), podporą wału napędowago lub przegubami, a także półosiami i łożyskami kół (nie należą do bardzo tanich).
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline aksel

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 39
Odp: Zakup Jaguara z automatem i 4x4
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 15, 2019, 19:22:10 pm »
Mam 3,0 z LPG i manualem, średnie spalanie z 90 procent jazdy poza miastem mam ok. 13 litrów, jak pociskam do max 16 litrów na 100 . Mam go od roku i zrobiłem 42000km. Napędy działają zadowalająco, co do awarii to ja mam spokój. Wymieniałem tylko świece, uszczelki kolektora i cewki. Polecam autko.
są:
x type 3,0
Ford Mondeo Hybryd
Citroen C5
Citroen C-elysee
Renault Espace
Renault Trafic

Offline tomek_n

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Zakup Jaguara z automatem i 4x4
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 23, 2019, 18:10:55 pm »
Czy mógłby ktoś jeszcze wypowiedzieć się na temat instalacji LPG w X-typie ? Przy takim spalaniu zamontowanie gazu jest kuszące, ale jeśli będzie wymagał częstego serwisu może taniej będzie lać benzynę.

Offline aksel

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 39
Odp: Zakup Jaguara z automatem i 4x4
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 23, 2019, 20:46:07 pm »
Znalezienie kogoś kto dobrze zamontuje w tym aucie  LPG graniczy z cudem, ale jest to wykonalne. Jeśli ktoś to zrobi dobrze to będziesz jeździł długo, tanio i bezproblemowo.
są:
x type 3,0
Ford Mondeo Hybryd
Citroen C5
Citroen C-elysee
Renault Espace
Renault Trafic

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Zakup Jaguara z automatem i 4x4
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 25, 2019, 08:06:15 am »
Jest problem z LPG przez pompę paliwa, w której ciężko oszukać ciśnienie paliwa, a nawet najmniejsze rozjazdy kończą się wywalaniem błędu o zbyt ubogiej mieszance i przez to sporo tych aut nie jeździ w 100% prawidłowo na LPG. Dlatego wsadza się dobry emulator lub mechaniczny przelew o konkretnych przekrojach przewodów. Oba rozwiązania mają swoich zwolwnników. Dużo przydatnego info znajdziesz w innych tematach.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: Zakup Jaguara z automatem i 4x4
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 25, 2019, 22:13:54 pm »
sztandi7, skąd to info o ubogiej mieszance? Bo w mojej opinii powoduje P0191, chyba że przy źle skonfigurowanym emulatorze, to P2635.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Zakup Jaguara z automatem i 4x4
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 25, 2019, 22:28:07 pm »
Z autopsji oraz z obserwacji innych samochodów posiadających LPG.  Walczyłem ze swoim kotem, jeżdziłem z podpiętym komputerem i zbierałem wykresy z pracy sond, korekt, ciśnienia paliwa etc. Uboga mieszanka pojawiała mi się zazwyczaj wtedy kiedy spadało ciśnienie na pompie, auto jeszcze przez chwilę próbowało ustabilizować pracę i kilka/kilkanaście sekund później pojawiał się check.  O dziwo P0191 wyświetliło mi się może kilka razy.  A problemem był właśnie LPG.

Puenta jest taka, że hmm...Jakby to powiedzieć - niektóre zczytane błędy z Naszych iksów nie do końca mają sens, mimo że jasno określają przyczynę usterki, która de facto nią nie jest :) Ten typ już tak ma. To coś jak z kobietami, nie zawsze da się je zrozumieć  :-gwizd
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: Zakup Jaguara z automatem i 4x4
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 25, 2019, 22:37:20 pm »
Ok, nie kwestionuję, aczkolwiek, ja trochę wykresów z moich aut się naoglądałem, ale takiej zależności nie zauważyłem.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline tomek_n

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Zakup Jaguara z automatem i 4x4
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 26, 2019, 17:34:18 pm »
Wiele czasu w aucie spędzam poza domem i robię sporo kilometrów. Zależy mi na niezawodności auta, więc instalacja LPG raczej odpada, skoro lubi być kapryśna. Hmm... chyba jednak będę musiał zdecydować się diesla, ze względu na ekonomię.
Pozwolę sobie wypytać się o diesla w tym temacie, żeby nie tworzyć kolejnego, Zastanawia mnie klasyczny problem silników 2.0 i 2.2, wtryski uszkadzane przez pompę paliwa. Czy jest jakiś sposób na profilaktykę w temacie pompy, może wymiana ? W końcu taniej wymienić pompę niż 4 wtryski.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: Zakup Jaguara z automatem i 4x4
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 26, 2019, 20:49:45 pm »
Niezawodność, diesel - wybierz jedno z dwóch :D
Naprawdę zdrowszy będziesz użytkując Pb+LPG.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Zakup Jaguara z automatem i 4x4
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 26, 2019, 21:01:16 pm »
Najlepszy sposób, żeby uniknąć awarii diesla to kupić benzyniaka. I mówię to całkiem poważnie. Nie warto bawić się w diesle w X-Type. Ani to dynamiczne, ani jakoś szczególnie oszczędne, a i z wyposażeniem zazwyczaj bywa gorzej.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Kao

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 103
  • X-type 2.0
Odp: Zakup Jaguara z automatem i 4x4
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 03, 2019, 00:01:21 am »
a moja przygoda taka że chciałem 3.0 4x4 w automacie ale tyle trupów sie naoglądałem ( jednego nawet kupiłem, przejechałem 6 km) że zakupiłem przypadkowo diesla 2.0 w biedziem dałem na niego 9k mówię co będzie to będzie, mam go już 3 lata i nie żałuje zakupu, obeszło się bez żadnej awarii, miałem jakieś 1.5 roku temu problem z głośną pracą wtrysków ale kilka razy zastosowany środek do czyszczenia i problem rozwiązany, dynamika spoko, jedynie to przy wyższych predościach ma za wysokie obroty bo no 140 to już 3 tyś, przydała by się 6. Co więcej, spalanie jakieś 6,5 litra chociaż bywa i 8 jak latam autostradą bo cały czas 150+ psioczą na diesla a mój ma juz 260k nie ma lekkiego zycia a jakoś smiga i się nie obraża. Ważne żeby kupić tego po 2005 roku bo jest zmieniona pompa wtryskowa i już nie opiłkuje, ewentualnie jakby wtryski padły to zmienić na te starsze bo po 2005 poszło na eko i są pod euro4 czyli trochę bardziej zaawansowane. Co do napędu na 4 to powiedz mi po co Ci to? Zabiera moc, zwiększa spalanie i psujak większy się robi. Mam niesmak po Audi, miałem kiedyś zwykłą a potem trafiła mi się z tym samym silnikiem i quattro a potem stwierdziłem że bez sensu jak się z niego nie korzysta