Autor Wątek: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...  (Przeczytany 5397 razy)

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 20, 2019, 18:49:32 pm »
Może nagrzewnica puszcza?
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline Dodo88

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
  • x-type, x308
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 20, 2019, 19:01:32 pm »
W okolicach nagrzewnicy zupełnie sucho.

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 21, 2019, 18:02:22 pm »
Może jest zapowietrzona któraś z głowic i się gotuje? Mam jeszcze v6 z nissana i tam podobno jest taka przypadłość, że jak dobrze się nie odpowietrzy układu, to są objawy podobne do twojego. Nawet taką procedurę wymyślili, że trzeba najechać, dokładnie nie powiem ci z której strony, na krawężnik lub podjazd, i pod skosem auto przegazować z otwartym zbiorniczkiem wyrównawczym.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline Dodo88

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
  • x-type, x308
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 21, 2019, 19:27:41 pm »
Dzięki za wskazówkę. Podobno xj8 odpowietrza się sam i problem w tym, ze w moim przypadku nic się niebgotuje. Wskazówka stoi po nagrzaniu idealnie  W polowie. Choc dzis podlaczylem go pod obd i zauważyłem ze według komputera silnik nagrzewa się nawet do 95 stopni a według wskazówki do 90 stopni,wentylator sie nie włącza.
Który to przekaźnik od wentylatora i gdzie znajdę sensor termiczny odpowiedzialny za włączenie wentylatora w danej temperaturze ?

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 480
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 21, 2019, 21:08:30 pm »
Hej,
A działa Ci klima ?
Mi się silnik gotował jak padł mi czujnik od klimatyzacji. Wiatraki chodziły tylko na pierwszym biegu i to było za mało.
Mi też powoli znika płyn - dolewam dobre pół litra co dwa tygodnie.
Piotr

Offline Dodo88

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
  • x-type, x308
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 21, 2019, 21:22:05 pm »
Tak, klima działa - po włączeniu wentylator włącza się co jakiś czas przy pracy silnika na postoju. Po wyłączeniu klimy temp. utrzymuje się według podłączonego komputera przy około 94 stopniach ale wiatrak się samoczynnie nie włącza. Raz zaobserwowałem po jeździe gdy wysiadłem otworzyć bramę, że wentylator chodzi na wyższym biegu ale na 'jedynce'chyba go jeszcze nie widziałem...
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2019, 23:44:53 pm wysłana przez MicGin »

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 22, 2019, 18:49:29 pm »
Wydaje mi się, ale tylko wydaje, że jak klima jest włączona, to wentylator powinien pracować cały czas.  Zewrzyj na krótko wtyczki wentylatora i sprawdź, czy pracuje na drugim biegu. Jeśli tak to zobacz, czy będzie się gotował. Jeśli nie to już masz winnego. Przekaźnik padł. Jeśli tak to jest grubszy problem.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline Dodo88

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
  • x-type, x308
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 22, 2019, 19:22:09 pm »
Dzięki za wskazówki, spróbuję jeszcze dziś to zbadać i dać odpowiedź w poście.
Gdzie szukać przekaźnika wentylatora w razie jego dysfunkcji ??

Offline Dodo88

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
  • x-type, x308
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 01, 2019, 22:27:55 pm »
...melduję się po przerwie.
Otóż sprawdzałem jeszcze kilka rzeczy, w tym płukałem chłodnicę (czysta),  wentylator porobiony 'na krotko' ale bez efektu.
Postanowiłem zrobić ponownie test na obecność spalin w układzie chłodzenia...- po zamontowaniu fiolki z czynnikiem -nie zmienia on barwy na inny niż niebieski ale ciśnienie krążące w układzie jest takie ,że częściowo wypycha ten niebieski czynnik na zewnątrz bądź miesza go z płynem chłodzącym. Posiadam nagranie lecz ze względu na rozmiar pliku nie jestem w stanie go zamieścić...

Offline Dodo88

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
  • x-type, x308
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 06, 2019, 09:17:40 am »
Skorzystam z okazji i zapytam Was i sposób odpowietrzania układu chlodzacego w v8 - czy robicie to jakimiś sposobami ?- są różne teorie ,niektórzy twierdzą że układ odpowietrza się sam choć może  Tak nie jest w każdym przypadku... ?
...I czy jakaś dysfunkcja w układzie ogrzewania może  mieć  wpływ na chlodzenie silnika? - nie mam na myśli wycieków bo ich nie ma ale np.uszkodzony jakiś elektrozawor czy coś takiego... ?

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 674
  • XJ x300 sovereign
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 06, 2019, 11:41:19 am »
Słuchaj, Co prawda ja mam R6, ale trafił mi się podczas jazdy podobny problem. Ot pojawiła się kontrolka braku płynu.
Temperatura silnika nie wzrosła, więc trasę dokończyłem.
No, ale zbiorniczek był już pusty.
Na pierwszy rzut oka wszystko było ok, ale kiedy płyn uzupełniłem, auto się nagrzało i wzrosło ciśnienie w układzie, zwróciłem uwagę że gródź silnika jest wilgotna. Pomacałem przewody i pojawiła się stróżka wody. Dosłownie jakby ktoś nakłuł przewód szpilką. I to zaraz za króćcem wyjścia płynu z bloku. Bardzo "wygodne" miejsce.

Weź sobie mocną latarkę, napełnij układ, rozgrzej silnik (żeby wzrosło ciśnienie w układzie wodnym) i ponagniataj przewody. Szukaj połyskującej wilgoci.

Jeszcze PS. W innym x300 też był problem z pękniętym przewodem przy obwodzie elektrozaworów nagrzewnicy. Po zajrzeniu do środka okazało się, że większość tego pękniętego kawałka jest w środku doszczętnie spękana. Trzeba było dosztukować cały odcinek.
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2019, 11:46:57 am wysłana przez truten23 »
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline Majestic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 25, 2019, 01:57:50 am »
No i co z tym ubywaniem płynu ? Temat urwany bez wyjaśnienia ?  Dopiero dziś wszedłem na forum po długiej nieobecności. W XJ 8 4.0 Daimler (2001) z przebiegiem 135K też pojawił mi się taki komunikat (na wskaźniku temperatura była OK) i zniknął po dolaniu płynu. Ale po kilku dniach rozpadła się rura przed termostatem a panowie mechanicy dokończyli demolkę wyrywając obudowę termostatu. Po wymianie elementów na nowe komunikat się nie pojawiał przez około 20 tysięcy km, jeden raz wyświetlił się we wrześniu i rzeczywiście do zbiorniczka dało się wlać około 100 ml borygo. Przestałem o tym problemie myśleć, ale może warto zacząć ?
Norbert Senior

Offline Wentyl

  • JCPF Club Member
  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
  • Kocham to forum
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 09, 2019, 20:46:09 pm »
Witam

mam podobny problem w XJ8 308 3,2
jadąc ostatnio na wigilię, co jakiś czas wyświetlał mi zbyt niski poziom płynu chłodzącego.
wystraczy pojechać nieco dynamicznej i załącza sie od strzału, jak jadę jakieś 80-90 km/h jest ok.
wskaźnik temperatury cały czas wskazuje właściwą, temperatura nie wzrasta, w zbiorniczku wyrównawczym cały czas jest płyn.
rzeczywioście jakiś czas temu zerwało mi wąż idący od silnika do chłodnicy (pomyślałem, że obejma była stara). Układ został zalany nowym płynem, podobno odpowietrzony.
zauważyłem też, że nawiew - klima jakby słabiej działał, zaś dziś po wieczornych oględzianch zauważyłem małe zapocenie przy głowicy, niemniej jednak płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym nie ubyło w sposób znaczący, można powiedzieć że cały czas jest stan.
może ktoś ma jakiś pomysł ?
pompa wody, czujnik w zbiorniczku, ale z drugiej strony co to ma wspólnego, skoro płyn w wyrównawczym cały czas jest?
dodam, że białych spalin też nie ma
bedę wdzięczny za sugestie

pozdrawiam wszystkich :-JCPF
wentyl

Offline Majestic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 09, 2019, 21:10:26 pm »
Postanowiłem zasymulować Twój przypadek. Trochę nietypowo, bo bez ciśnienia w układzie chłodzącym: odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego, dolałem borygo pod korek, uruchomiłem silnik a potem stalem i wycierałem płyn, który się wylewał w miarę podgrzewania silnika. Jak już miał około 50 stopni poprosiłem dziecko, aby raptownie dodał gazu. Zrobił to z mistrzostwem. Silnik wskoczył na około 5 tysięcy i płyn w zbiorniczku opadł kilka centymetrów. Koniec testu. Dziecko dostało batonik.
Moim zdaniem masz zbyt elastyczne rury za pompą chłodziwa. Pompa na większych obrotach rzuca więcej borygo, a przez chłodnicę i dalej do bloku przepłynie określona ilość. Rury przed chłodnicą rozciągają się i spada poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Po zdjęciu nogi z gazu stan taki jeszcze przez jakiś czas trwa, potem wszystko wraca do normy.
Zastrzegam - przy zakręconym korku zbiorniczka wyrównawczego może być zupełnie inaczej. Ot - taki głos w dyskusji
U mnie sprawa sama się rozwiązała - mam awarię sondy, cały czas się świeci restricted performance, nie mam czasu pojechać do warsztatu i nauczyłem się jeździć "lekką stopą"  - low coolant level się już nie zapala. Jednak oprócz wymiany sondy zamierzam wymienić wszystkie rury układu chłodzenia. Jak tylko znajdę wolny czas (pewnie wcześniej znajdę milion na chodniku).
Norbert Senior

Offline Wentyl

  • JCPF Club Member
  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
  • Kocham to forum
Odp: Xj8 4.0 v8 - częste ubytki płynu, dziwny przypadek...
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 10, 2019, 18:05:41 pm »
hej

dzięki za info, obejrzę te przewody.
może głupio zapytam, ale sonda też może mieć w tym swój udział?
mam walniętą jedną, chyba sterująca, wymieniłem na nową, podobno pasującą, ale check nadal się świeci.
wcześniej tego nie powiązałem ze sprawą płynu chłodzącego

pozdrawiam
wentyl