Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)

Szarpanie, dławienie silnika V8 benzyna

(1/3) > >>

Tomasz Wawa:
Na zimnym silniku objawy są b. wyraźne, na ciepłym mniej, ale nadal nie jest dobrze. Objaw taki jakby w cylindrze lub cylindrach nie dochodziło do spalania. Zalałem Shell Racing 100 i płyn do czyszczenie wtryskiwaczy, poganiałem go trochę i dalej to samo. Pojechałem do koleżki, podłączyliśmy kompa i wyskoczyły dwa błędy:

P0332 - Niskie napięcie wejścia obwodu czujnika spalania stukowego 2
1. Gdzie mieszczą się czujniki spalania stukowego, czy są na wierzchu czy pod kolektorem dolotowym, dużo rozbierania? Koś wymieniał? Jaki koszt, jaki nr katalogowy?
2. Czy błąd ten ewidentnie świadczy o uszkodzonym czujniku, czy może reaguje on błędem np. na drgania silnika wynikające z braku zapłonu mieszanki (lub niewłaściwej mieszanki), na skutek lewego powietrza, lejącego wtrysku/ów, zaniku iskry?
3. Czy niewłaściwy luz zaworowy może powodować takie objawy? Reguluje się zawory w tym silniku? Jeśli tak, to są tam jakieś płytki zaworowe? Idzie zrobić to samemu?
4. Czy uszkodzony czujnik spalania stukowago może dawać takie objawy?

P0430 - Sprawność katalizatora za mała (Bank 2)
1. Czy kiepskie paliwo może wywołać ten błąd?
2. Czy aby na pewno katalizator zapchany? Czy może błąd ten pojawił się w wyniku niedopalonej mieszanki, czyli pierwotnie z braku iskry lub lejącego wtrysku?
3. Jakie są objawy lejącego wtrysku?


Po podpięciu kompa, jakie parametry należałoby śledzić podczas pracy silnika, aby trafnie zdiagnozować usterkę?

Z góry dzięki za pomoc.

ZAIC:
Witam, kiedy wymieniałeś  świece? Może kable, ewentualnie cewki? Co do błędu związanego z katalizatorem, mam dokładnie taki sam, ale nie powoduje on u mnie niestabilnej pracy silnika. Za niedługo planuję downpipe (bez katalizatorów). Mam przebieg 220 tysięcy, podejrzewam poprostu zatkane katy.

Tomasz Wawa:
Świece całkiem nie dawno, jakieś 10000 km. Kable, cewki, wszystko możliwe, ale nie chciałbym wymieniać pół auta. Jak sam piszesz, niewydajny kat nie trzęsie u Ciebie silnikiem, więc ja u siebie nie będę stawiał na starcie na katalizator. Ponoć kata można wypłukać podobnie jak filtry DPF. Masz błąd na jednym czy dwóch katach? Napisz coś więcej o downpipe. Sam chcesz to zrobić? Wstawisz strumienice i emulator? Kto zrobi program? Jakie koszty?

Boodzio2:
Czujniki stukowe są po wew stronie głowic nie wiem jak w wersji bez kompresora ,ale w wersji xjr jest troche roboty. Czujniki dziłaja jak mikrofon i bardzo istotne jest dokrecenie ich z odpowiednia siła kluczem dynometrycznym. Jak miałem s typa i okazało się ,że dolny czujnik się wykręcił to przy dodawaniu gazu było słychać jakby rozrząd ( taki odgłos jak kiedyś w maluchu) .nr czesci Knock Sensor C2S29878 .

Tomasz Wawa:
Dzięki Bodzio. Zorientowałem się, znalazłem i przejrzałem przewodnik techniczny,jest rysunek z umiejscowieniem. Więc trzeba odkręcić kolektor dolotowy, ciekawe czy również przepustnice trzeba ściągać i co tam jeszcze. Ktoś wie jak sprawdzić czujnik sp. stukowego?
Zastanawiam się, czy mogę wykluczyć cewki zapłonowe, skoro nie pojawił się błąd dotyczący cewek.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej