Autor Wątek: Szarpanie, dławienie silnika V8 benzyna  (Przeczytany 2310 razy)

Offline Tomasz Wawa

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • XJ8 X350 3.5 V8 2003r
Szarpanie, dławienie silnika V8 benzyna
« dnia: Lipiec 25, 2019, 19:09:24 pm »
Na zimnym silniku objawy są b. wyraźne, na ciepłym mniej, ale nadal nie jest dobrze. Objaw taki jakby w cylindrze lub cylindrach nie dochodziło do spalania. Zalałem Shell Racing 100 i płyn do czyszczenie wtryskiwaczy, poganiałem go trochę i dalej to samo. Pojechałem do koleżki, podłączyliśmy kompa i wyskoczyły dwa błędy:

P0332 - Niskie napięcie wejścia obwodu czujnika spalania stukowego 2
1. Gdzie mieszczą się czujniki spalania stukowego, czy są na wierzchu czy pod kolektorem dolotowym, dużo rozbierania? Koś wymieniał? Jaki koszt, jaki nr katalogowy?
2. Czy błąd ten ewidentnie świadczy o uszkodzonym czujniku, czy może reaguje on błędem np. na drgania silnika wynikające z braku zapłonu mieszanki (lub niewłaściwej mieszanki), na skutek lewego powietrza, lejącego wtrysku/ów, zaniku iskry?
3. Czy niewłaściwy luz zaworowy może powodować takie objawy? Reguluje się zawory w tym silniku? Jeśli tak, to są tam jakieś płytki zaworowe? Idzie zrobić to samemu?
4. Czy uszkodzony czujnik spalania stukowago może dawać takie objawy?

P0430 - Sprawność katalizatora za mała (Bank 2)
1. Czy kiepskie paliwo może wywołać ten błąd?
2. Czy aby na pewno katalizator zapchany? Czy może błąd ten pojawił się w wyniku niedopalonej mieszanki, czyli pierwotnie z braku iskry lub lejącego wtrysku?
3. Jakie są objawy lejącego wtrysku?


Po podpięciu kompa, jakie parametry należałoby śledzić podczas pracy silnika, aby trafnie zdiagnozować usterkę?

Z góry dzięki za pomoc.

Offline ZAIC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 189
  • XF SV8
Odp: Szarpanie, dławienie silnika V8 benzyna
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 26, 2019, 07:09:51 am »
Witam, kiedy wymieniałeś  świece? Może kable, ewentualnie cewki? Co do błędu związanego z katalizatorem, mam dokładnie taki sam, ale nie powoduje on u mnie niestabilnej pracy silnika. Za niedługo planuję downpipe (bez katalizatorów). Mam przebieg 220 tysięcy, podejrzewam poprostu zatkane katy.

Offline Tomasz Wawa

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • XJ8 X350 3.5 V8 2003r
Odp: Szarpanie, dławienie silnika V8 benzyna
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 26, 2019, 07:59:29 am »
Świece całkiem nie dawno, jakieś 10000 km. Kable, cewki, wszystko możliwe, ale nie chciałbym wymieniać pół auta. Jak sam piszesz, niewydajny kat nie trzęsie u Ciebie silnikiem, więc ja u siebie nie będę stawiał na starcie na katalizator. Ponoć kata można wypłukać podobnie jak filtry DPF. Masz błąd na jednym czy dwóch katach? Napisz coś więcej o downpipe. Sam chcesz to zrobić? Wstawisz strumienice i emulator? Kto zrobi program? Jakie koszty?

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Szarpanie, dławienie silnika V8 benzyna
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 26, 2019, 11:36:53 am »
Czujniki stukowe są po wew stronie głowic nie wiem jak w wersji bez kompresora ,ale w wersji xjr jest troche roboty. Czujniki dziłaja jak mikrofon i bardzo istotne jest dokrecenie ich z odpowiednia siła kluczem dynometrycznym. Jak miałem s typa i okazało się ,że dolny czujnik się wykręcił to przy dodawaniu gazu było słychać jakby rozrząd ( taki odgłos jak kiedyś w maluchu) .nr czesci Knock Sensor C2S29878 .
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Tomasz Wawa

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • XJ8 X350 3.5 V8 2003r
Odp: Szarpanie, dławienie silnika V8 benzyna
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 26, 2019, 14:11:27 pm »
Dzięki Bodzio. Zorientowałem się, znalazłem i przejrzałem przewodnik techniczny,jest rysunek z umiejscowieniem. Więc trzeba odkręcić kolektor dolotowy, ciekawe czy również przepustnice trzeba ściągać i co tam jeszcze. Ktoś wie jak sprawdzić czujnik sp. stukowego?
Zastanawiam się, czy mogę wykluczyć cewki zapłonowe, skoro nie pojawił się błąd dotyczący cewek.

Offline ZAIC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 189
  • XF SV8
Odp: Szarpanie, dławienie silnika V8 benzyna
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 26, 2019, 14:19:49 pm »
Napisz coś więcej o downpipe. Sam chcesz to zrobić? Wstawisz strumienice i emulator? Kto zrobi program? Jakie koszty?
Zamierzam zmienić cały wydech od kolektorów: downpipe (najprawdopodobniej 2,5 cala - żadnej strumiennicy) + x-pipe + pełny przelot + końcowe tłumiki. Myślę, że obejdzie się bez emulatora, aczkolwiek nie wykluczam. Zlecam ogarnięcie tematu firmie, koszt to około 2,5 tysiąca za wydech od kolektorów do końcowych tłumików. Sam downpipe napewno wyszedłby taniej. Jak już uporam się z tematem to napewno podzielę się informacjami.

Offline Tomasz Wawa

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • XJ8 X350 3.5 V8 2003r
Odp: Szarpanie, dławienie silnika V8 benzyna
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 26, 2019, 14:33:28 pm »
A jak wygląda sytuacja na przeglądzie technicznym? Diagnosta wejdzie pod auto i zauważy wycięte katy. Można jeździć bez katów?

Offline ZAIC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 189
  • XF SV8
Odp: Szarpanie, dławienie silnika V8 benzyna
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 26, 2019, 14:59:05 pm »
A jak wygląda sytuacja na przeglądzie technicznym? Diagnosta wejdzie pod auto i zauważy wycięte katy. Można jeździć bez katów?
W kilku autach miałem "wycięte" katalizatory i ani razu nikt mi nie zwrócił na to uwagi. Jednak napewno jest to niezgodne z prawem. Montaż sportowych katów zamyka temat odnośnie stacji diagnostycznych oraz emisji spalin (np: AWG 200cell, cena około 300 zł za sztukę). Z racji tego, że planuję trochę więcej mocy w moim aucie, idę w kierunku pełnego przelotu. Założę sportowe katalizatory tylko wtedy, jeśli będę miał problemy na przeglądzie.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Szarpanie, dławienie silnika V8 benzyna
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 26, 2019, 21:51:21 pm »
Co do problemów. Sprawdź aby dobrze który "stukowiec" bo to od niego cały problem. Błąd od sondy również jest pochodną błędu P0332
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Tomasz Wawa

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • XJ8 X350 3.5 V8 2003r
Odp: Szarpanie, dławienie silnika V8 benzyna
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 27, 2019, 01:43:53 am »
Naprawdę jesteś pewien? W błędzie czujki stuku na końcu jest dwójka, w błędzie kata również jest dwójka, jeśli dobrze rozumiem, to jest to głowica po stronie kierowcy? Po odkręceniu czujki jest możliwość zbadania jej np multimetrem? Orientujesz się czy kolektor dolotowy demontuje się razem z przepustnicą? Bo chyba są ze sobą skręcone. Jakieś wskazówki przy demontażu?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2019, 14:50:33 pm wysłana przez MicGin »

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Szarpanie, dławienie silnika V8 benzyna
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 28, 2019, 21:25:36 pm »
Rozumie że ktoś będzie liczył te modyfikacje na wydechu. Pierwsze lepsze znany w silnikach nie doładowanych raczej pogarszają osiągi. Zakłucisz prawidłowe napełnianie cylindrów ,a jedynie co zyskasz to większy hałas .

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.