Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

Silniki.

(1/7) > >>

qsedan:
Witam nie mogłem odszukać dokladncyh informacji na ten temat.

Interesują mnie 2 silniki w xf:

3.0 v6 238 km oraz 4.2 v8 298 km

1.Jakie problemy maja te silniki?
2.Jak wyglądaja koszty serwisu ?
3.W jakich autach sa montowane jeszcze te silniki i jakiej są produkcji ?

MicGin:
V6 to Ford. Zdaje się nawet że to ucięte o 2 garnki V8. Miły dla ucha i nie sprawia problemów. Mogą od czasu do czasu paść cewki i sporadycznie problemy z lewym powietrzem. Wcześniej montowany w S-typie. Ciężki dostęp do jednej strony z powodu głupio poprowadzonego kolektora dolotowego.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_AJ-V6_engine
V8 to autorski Jaguar. Jeden z najlepszych silników.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_AJ-V8_engine

qsedan:
z 4.2 v8 nie ma żadnych problemów ?

A jak wyglada sprawa rozrzadu w tych silnikach ?

Pasek ? Łancuch ? Co jaki czas wymiana i koszta ? :)

Lojer:
W 3.0 wymiana oleju w silniku ,skrzyni + misa oraz wszystkie filtry (zaplacilem 1900zl)

sobrus:
V6 to Ford-Cosworth-Porsche-Jaguar-Mazda, ale poza blokiem silnika wszystko jest Jaguara (nic nie pasuje ani z Forda ani z Mazdy). Rozrząd na łańcuchu nic się z nim nie robi.

A, jest to typowa V6, 60 stopni, nie było innych wersji. Następca AJ126 też był chyba montowany w XF i to jest faktycznie AJ-V8 ucięte o 2 gary i z kątem 90 stopni.

Wydaje mi się źe 3.0S/C to jest AJ126, a wolnossący to AJ-V6. Ale mogę sie mylić.


Osobiście bym się trzymał z daleka od AJ126. Jest ciężki i duży jak V8 i z tego co słyszałem awaryjny dużo bardziej od starego. Samo to że Jaguar chce go zastąpić Ingenium R6 o czymś świadczy.
Ale ma kompresor.  Stare V6 zostało wycofane z powodu Euro IV.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej