Autor Wątek: Silniki.  (Przeczytany 5313 razy)

Offline qsedan

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Silniki.
« dnia: Lipiec 08, 2019, 10:40:11 am »
Witam nie mogłem odszukać dokladncyh informacji na ten temat.

Interesują mnie 2 silniki w xf:

3.0 v6 238 km oraz 4.2 v8 298 km

1.Jakie problemy maja te silniki?
2.Jak wyglądaja koszty serwisu ?
3.W jakich autach sa montowane jeszcze te silniki i jakiej są produkcji ?

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 778
  • JCPF Club Member
Odp: Silniki.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 08, 2019, 13:36:46 pm »
V6 to Ford. Zdaje się nawet że to ucięte o 2 garnki V8. Miły dla ucha i nie sprawia problemów. Mogą od czasu do czasu paść cewki i sporadycznie problemy z lewym powietrzem. Wcześniej montowany w S-typie. Ciężki dostęp do jednej strony z powodu głupio poprowadzonego kolektora dolotowego.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_AJ-V6_engine
V8 to autorski Jaguar. Jeden z najlepszych silników.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_AJ-V8_engine
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR

Offline qsedan

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Silniki.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 08, 2019, 14:01:22 pm »
z 4.2 v8 nie ma żadnych problemów ?

A jak wyglada sprawa rozrzadu w tych silnikach ?

Pasek ? Łancuch ? Co jaki czas wymiana i koszta ? :)

Offline Lojer

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Silniki.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 08, 2019, 14:20:26 pm »
W 3.0 wymiana oleju w silniku ,skrzyni + misa oraz wszystkie filtry (zaplacilem 1900zl)

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Silniki.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 08, 2019, 14:21:46 pm »
V6 to Ford-Cosworth-Porsche-Jaguar-Mazda, ale poza blokiem silnika wszystko jest Jaguara (nic nie pasuje ani z Forda ani z Mazdy). Rozrząd na łańcuchu nic się z nim nie robi.

A, jest to typowa V6, 60 stopni, nie było innych wersji. Następca AJ126 też był chyba montowany w XF i to jest faktycznie AJ-V8 ucięte o 2 gary i z kątem 90 stopni.

Wydaje mi się źe 3.0S/C to jest AJ126, a wolnossący to AJ-V6. Ale mogę sie mylić.


Osobiście bym się trzymał z daleka od AJ126. Jest ciężki i duży jak V8 i z tego co słyszałem awaryjny dużo bardziej od starego. Samo to że Jaguar chce go zastąpić Ingenium R6 o czymś świadczy.
Ale ma kompresor.  Stare V6 zostało wycofane z powodu Euro IV.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2019, 14:47:39 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline qsedan

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Silniki.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 08, 2019, 20:05:26 pm »
A jak sprawa z v8 4.2 ?

Wolnossący i doładowany motor to konstrukcyjnie to samo  ?

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Silniki.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 09, 2019, 07:57:14 am »
Nie do końca ma inny układ smarowania silnika i dodatkowy natrysk oleju na spód tłoków.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Silniki.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 09, 2019, 08:16:09 am »
Ale ogólnie konstrukcje identyczne. Niestety wyciągają się trochę łańcuszki pomiędzy wałkami rozrządu aczkolwiek to też nie jest nagminne. Jeden przelata 300-400 tys, a w drugim trzeba będzie zmienić przy 200 tys km.

Ogólnie silnik do polecenia.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline qsedan

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Silniki.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 10, 2019, 20:37:34 pm »
Wyciąga sie sam łańcuch ? czy też koła zębate sie wycierają jak to w v8 od MB.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Silniki.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 10, 2019, 21:38:27 pm »
Sam łańcuch
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline qsedan

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Silniki.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 15, 2019, 17:50:15 pm »
Jakie są koszta wymiany takiego łańcuszka ?

Który motor bardziej polecacie jeśli chodzi o bezawaryjność 3.0 czy 4.2 ?

Offline qsedan

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Silniki.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 21, 2019, 17:28:13 pm »
Jakie mieliście problemy z tymi silnikami lub osprzętem i przy jakich przebiegach,pamięta ktoś ?  :-thank
 :logojcpf:

Offline ZAIC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 189
  • XF SV8
Odp: Silniki.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 22, 2019, 07:08:02 am »
Nie zastanawiaj się, bierz 4.2 ;D

Offline qsedan

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Silniki.
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 02, 2019, 20:42:48 pm »
Rozglądam sie za egzemplarzami z jednym jak i drugim silnikiem,martwi mnie tylko to,ze na temat v8 jest w sieci tak mało informacji. ??????

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Silniki.
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 03, 2019, 10:02:48 am »
Dobrego się nie opisuje ,jak by się coś z nim działo wtedy fejtu by nie brakowało.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.