Autor Wątek: Przygotowanie do zakupu Jaguara XF  (Przeczytany 1568 razy)

Offline matthew41

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Przygotowanie do zakupu Jaguara XF
« dnia: Czerwiec 16, 2019, 13:43:11 pm »
Cześć.
Po kilkuletnim ujeżdżaniu opli i audi za 10 tysięcy stwierdziłem, że czas na zmianę. Dorosłem już chyba do jeżdzenia samochodem z ponad 200 końmi pod maską i powoli zaczynam poszukiwania wymarzonego samochodu. Spośród setek BMW, Audi A6 i Merców klasy E rzucił mi się Jaguar XF.

Chciałem zadać kilka pytań co do tego samochodu. Zaznaczę jeszcze, że zakup planuję dopiero na początku przyszłego roku, jeśli ma to jakieś znaczenie. Research jednak wolę zrobić odpowiednio wcześniej, dlatego zakładam ten temat już teraz.

No ale po kolei:

1. Potrzebuję samochodu do codziennych zastosowań, przede wszystkim do dojazdów do pracy, a zabłyśnięcie i flexowanie w pięknym samochodzie przy weekendzie to bonus :). Czy takie auto jest w ogóle dla mnie? Czy raczej jednak target jest skierowany w amatorów, dbających o auto bardziej niż o żonę? ;)

2. Na drugi ogień idzie kwestia chyba najważniejsza, czyli kasa. Planuję dysponować pieniędzmi w granicach 45-50 tys zł.
Przeglądając ogłoszenia na polskim rynku można w tej cenie odnaleźć wersje przedliftowe. Nawet jeśli za tyle pieniędzy uda się znaleźć jakikolwiek polift to raczej wahałbym się z zakupem, bo chyba raczej nie  warto pchać się w najtańszą opcję danego modelu. Co sądzicie? Da się w tych pieniądzach znaleźć ciekawy przedlift czy jednak to za mało?

3. Jeśli nie polski rynek, to może sprowadzenie samochodu z zachodu? Na zagranicznych portalach da się znaleźć przedlifty w granich 7-8 tys. euro (deklarownay przebieg ~200-250k), plus koszty sprowadzenia, rejestracja i inne pierdolety - więc koniec końców przy dzisiejszym kursie ojro i tak wyszłoby ponad 40k. Warto się zainteresować?

4. Silnik jaki mnie interesuje to przede wszystkim benzyna 3.0 V6 238 KM. Diesli jakoś nie trawię. Poza tym, długie trasy jakie diesel lubi będą występować u mnie raczej rzadko. No ale wracając do 3.0 v6 - taki motor chciałbym zagazować. Z tego co wyczytałem na forum to jednostki 3.0 i 4.2 V6 bardzo fajnie pracują na gazie. Prawda to? :)

5. Jeszcze w nawiązaniu do LPG w Jagu - nie mogłem odszukać konkretnych informacji o wtrysku silników benzynowych w poliftach. Czy tam już faktycznie jest wtrysk bezpośredni i nie da się założyć standardowej instalacji gazowej? Jak wspominałem wcześniej - na polifta raczej nie liczę, ale chciałbym też być doinformowany na ten temat.

6. Z tego co się dowiedziałem z różnych materiałów na YT to system infotainment w przedlifcie jest już dość mocno przeterminowany. Jak to faktycznie wygląda? Świeża nawigacja i muzyka przez usb/bt są łatwe do ogarnięcia w tym systemie?

7. Jak XF znosi warunki pogodowe? O rdzy słyszałem głównie w okolicach tylnej belki na klapie. A poza tym? Auto byłoby trzymane na posesji, niegarażowane.

8. I na koniec utrzymanie. Na gazie ceny paliwa w takim samochodzie raczej by mnie nie zabiły, a jak jest z serwisowaniem? Trzeba zostawić równowartość passata w rozliczeniu za każdą drobną naprawę, czy da się przeżyć?
Domyślam się, że przy jagu to raczej tylko ASO. Chociaż, z drugiej strony, do renomowanego garażu M4K gdzie robią dosłownie wszysko mam bardzo blisko, więc to też byłaby jakaś zapewne tańsza alternatywa.

Mam nadzieję, że nie zanudziłem. Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2019, 15:51:17 pm wysłana przez matthew41 »

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Przygotowanie do zakupu Jaguara XF
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 16, 2019, 16:59:38 pm »
> 2. Na drugi ogień idzie kwestia chyba najważniejsza, czyli kasa. [...]bo chyba raczej nie  warto pchać się w najtańszą opcję danego modelu.

Dołożenie jakichkolwiek funkcji to zwykle droga przez mękę (i to droga ;-) Jak chcesz coś mieć - znajdź egzemplarz, który już to posiada.


> 6. Z tego co się dowiedziałem z różnych materiałów na YT to system infotainment w przedlifcie jest już dość mocno przeterminowany. Jak to faktycznie wygląda? Świeża nawigacja i muzyka przez usb/bt są łatwe do ogarnięcia w tym systemie?

Nawigacja nadaje się do okazjonalnego dotarcia na miejsce. Do jazdy po autostradach zachodnich - już tak sobie (brak informacji o pasie jazdy). Najnowsze mapy można dosyć tanio (koło 30 funtów) kupić w necie. Wyglądają jak legalne ;-)

Audio przez USB (pendrive) będziesz miał tylko wtedy, jeżeli opcja ta była pierwotnie zamówiona. Retrofit to już skomplikowana i raczej kosztowna sprawa. Muzyka z telefonu - niestety, nie. Ale za jakieś 100 zł można kupić urządzonko do transmisji. Podłączasz do AUX i można puszczać muzykę z telefonu. Tylko sterowanie (następny/poprzedni/pauza) jest wtedy z tego urządzonka, ale to niespecjalnie przeszkadza. Dodatkowy bonus jest taki, że gadżet ów może służyć jako zestaw głośnomówiący (jeśli nie będziesz miał wbudowanego).


> 8. I na koniec utrzymanie. Na gazie ceny paliwa w takim samochodzie raczej by mnie nie zabiły, a jak jest z serwisowaniem? Trzeba zostawić równowartość passata w rozliczeniu za każdą drobną naprawę, czy da się przeżyć? Domyślam się, że przy jagu to raczej tylko ASO. Chociaż, z drugiej strony, do renomowanego garażu M4K gdzie robią dosłownie wszysko mam bardzo blisko, więc to też byłaby jakaś zapewne tańsza alternatywa.

Zależy, jak znajdziesz kogoś, kto się zna na Jagach to ASO niekoniecznie. Koszty serwisu zależą od stylu jazdy, przy dynamicznej opony do zmiany co dwa lata, klocki i tarcze hamulcowe co półtora. Wszystkie naprawy - no, tanio nie będzie.

Offline matthew41

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: Przygotowanie do zakupu Jaguara XF
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 16, 2019, 17:36:20 pm »
Zależy, jak znajdziesz kogoś, kto się zna na Jagach to ASO niekoniecznie. Koszty serwisu zależą od stylu jazdy, przy dynamicznej opony do zmiany co dwa lata, klocki i tarcze hamulcowe co półtora. Wszystkie naprawy - no, tanio nie będzie.

Mógłbyś przybliżyć co dokładniej masz na myśli przez "tanio nie będzie"? Masz może porównanie z innymi markami w tej klasie/budżecie?

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: Przygotowanie do zakupu Jaguara XF
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 17, 2019, 09:04:18 am »
Po pierwsze, było kilka wątków na temat używania XF jako auta na co dzień i było przytaczanych wiele opinii, że to auto ma mnóstwo pierdołowatych usterek, które w dłuższej perspektywie bardzo irytują.

Po drugie, skoro się tak rozwodzisz nad tym gazem, raczej nie stać Cię na to auto.

Po trzecie, ASO nie istnieje. Jeśli będziesz miał kiedykolwiek pomysł jechać do ASO - zapomnij.

Po czwarte - tylko V8.

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Przygotowanie do zakupu Jaguara XF
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 17, 2019, 15:16:06 pm »
Mógłbyś przybliżyć co dokładniej masz na myśli przez "tanio nie będzie"? Masz może porównanie z innymi markami w tej klasie/budżecie?

Mogę. Miałem drobną stłuczkę - nie wyhamowałem. Samochód przede mną miał lekko zarysowany tylny zderzak, w Jagu na przestrzeni 5 mm wygięła się maska, pękła atrapa chłodnicy i pękły mocowana reflektorów. Ponieważ jestem burżuazyjnie ubezpieczony w 100%, naprawę robiłem w ASO z AC. Wymieniono reflektory, maskę, przedni zderzak, atrapę grilla. Koszt? ponad 30000 zł. Oczywiście - z nowych, oryginalnych części. Ale daje to pewne pojęcie o skali problemu. I raczej nie licz na jakieś tanie zamienniki oryginalnych części.
Zwykła coroczna zmiana oleju w 3-litrowym dieslu - 1000 zł (już nie w ASO).
Wymiana klocków i tarcz - coś koło 3000 zł.

Jak jest super, jak jeździ. Ale jeśli chcesz kupić samochód z przebiegiem 200 kkm to licz się z tym, że raz w roku będziesz miał jakąś naprawę. I minimum 5000 rocznie na to sobie zarezerwuj.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2019, 15:41:13 pm wysłana przez MicGin »

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 435
Odp: Przygotowanie do zakupu Jaguara XF
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 20, 2019, 15:33:16 pm »
Ja w tamtym roku wymieniłem 4 razy olej Millers + filtry w xf S i wyszło mnie max 1600zł. Klocki tarcze tył trw + brembo czujnik 500zł, przód 700zł komplet. Nie wiem co to za olej za 1000zł z robocizną... wszystko robię sam jedyne za dynamiczną wymianę oleju przy 80tkm dałem 500zł + olej i filtr 1100zł
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2019, 19:22:57 pm wysłana przez MicGin »

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Przygotowanie do zakupu Jaguara XF
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 20, 2019, 18:29:04 pm »
Nie każdy ma zdolności manualne, narzędzia warsztatowe, miejsce w garażu i nie każdy lubi brudną robotę ;-)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2019, 19:23:31 pm wysłana przez MicGin »

Offline wierciu

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 127
  • Kocham to forum
Odp: Przygotowanie do zakupu Jaguara XF
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 21, 2019, 11:16:58 am »
@milet Serio wydawałeś takie pieniądze na serwis Jaga? To gdzie ty ten olej wymieniałeś? Bo realia i to Warszawskie są zupełnie inne:
Koszty jakie poniosłem na serwisowanie XF 2,2D 200KM 2014:
- Serwis olejowy
- Wymiana filtra paliwa
- Wymiana filtra powietrza
Koszt 317 zł brutto + części ( olej Motul 6l, filtry firmy MANN, korek miski olejowej - koszt łączny 414 zł brutto)

Serwis klimatyzacji:
- sprawdzenie szczelności, odgrzybianie, wymiana filtra, uzupełnienie czynnika
Koszt: 346 zł brutto

Wymiana tulei wahaczy przednich:
- Wymiana - 301 zł brutto
- ustawienie geometrii - 240 zł brutto
- Tuleje wahacza przedniego Lemforder - 361 zł brutto ( za 2 sztuki)
Koszt łączny: 902 zł brutto

Także nie jest tak źle jeśli chodzi o serwis Jaguara nie robiony gdzieś u Mirosława w garażu.

Offline bananix

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 104
  • XF 3.0 S/C
Odp: Przygotowanie do zakupu Jaguara XF
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 21, 2019, 11:46:41 am »
Skoro tak się już tutaj rozpisujecie na temat kosztów to dodam też coś od siebie.
Rok temu nabyłem Jaga, oto jakie do tej pory poniosłem koszty serwisowe:

- wymiana świec, pasków osprzętu, przegląd: 2k
- wymiana pompy wody: 1,5k
- wymiana oleju w skrzyni biegów 1,3k
- regeneracja kompresora: 4k
- regeneracja pompy wspomagania: 1k
- klocki przód / tył: 700zl (zamienniki, same części)
- 2x wymiana oleju: 1k (same części)

Jak na auto do przemieszczania się to sporo, jak na swoją moc i przyjemność z jazdy to może być  :-A

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: Przygotowanie do zakupu Jaguara XF
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 21, 2019, 13:10:39 pm »
Moim zdaniem problem z tym autem tkwi w nieco innym miejscu.

Koszty serwisu - wiadomo, że są. Jednak jak ktoś kupuje auto za 200-300k chyba powinien mieć świadomość, że serwis będzie kosztował. Moim zdanie zupełnie nie chodzi o koszt oleju czy filtru.

Moim zdaniem z tym autem są dwa zasadnicze problemy, które powodują, że ja nigdy w życiu nie kupiłbym go sobie jako auta na co dzień.

Po pierwsze brak sensownych serwisów, które kompleksowo zajmują się tematyką Jaguara. I to nie jest kwestia pieniędzy. To jest kwestia tego, że ich po prostu nie ma.

Po drugie to auto ma milion irytujących szczegółów. Nie wyobrażam sobie, abym mógł nim jeździć na co dzień. To nie są poważne usterki. Pierdoły, ale są irytujące, występują często, a przy braku sensownych serwisów, są trudne do wyeliminowania.

Nie będę wchodził w szczegóły, bo napisano o tym dużo. Jak ktoś lubi siedzieć w garażu i sobie w czasie wolnym grzebać w aucie - idealnie. Mam porównanie z różnymi autami z różnych segmentów i absolutnie żadne nie było tak kapryśne i pierdołowate jak XF.