Autor Wątek: Jaguar XF 3.0 V6 S/C supercharged  (Przeczytany 1088 razy)

Offline Gabriel001

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Kocham to forum
Jaguar XF 3.0 V6 S/C supercharged
« dnia: Czerwiec 14, 2019, 06:55:22 am »
 Witam wszystkich
    Jestem posiadaczem białego jaga już od roku, jestem z niego bardzo zadowolony wiadomo były problemy ale zdołałem sobie z nimi poradzić hehehehe czy mógł by mi ktoś powiedzieć gdzie mogę szukać informacji na temat mojego silnika? gdzie mogę zmienić softa aby pokazywał mi temperaturę cieczy chłodzącej? i czy to normalne że bierze troszeczkę oleju? kupiłem go jak miał 120 tys km obecnie ma 145 tys km wiec nie wiem czy wcześniej brał wiem że wymiany dokonywali co 30tys w serwisie  ja już dwa razy zmieniłem choć bardzo drogi jest ten 0W20.
     Bardzo mało informacji jest na temat 3.0 C6 S/C supercharged w benzynie bo diesel to bardzo dużo macie hahahaha a wiec jeśli ktoś ma kotka z tym silnikiem proszę smiało pisać tutaj, czy też jeśli macie pytania proszę pytać z checią odpowiem
szukam szukam zmiany ale xf nie pozwala

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Jaguar XF 3.0 V6 S/C supercharged
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 14, 2019, 12:29:12 pm »
Nie sądzę, by istniała modyfikacja oprogramowania pokazującą temperaturę  cieczy chłodzącej... Za to czytnik OBD + aplikacja na telefon pokażą ją elegancko i na wykresie.

Offline Gabriel001

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XF 3.0 V6 S/C supercharged
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 24, 2019, 06:30:02 am »
Tylu czyta i nikt nie zostawia śladu po sobie szkoda  :-cry myślałem że pozyskam informacje na temat tego modelu, może gdzie szukać albo coś w tym stylu
szukam szukam zmiany ale xf nie pozwala

Offline bananix

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 104
  • XF 3.0 S/C
Odp: Jaguar XF 3.0 V6 S/C supercharged
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 24, 2019, 11:37:57 am »
Cześć Gabriel001,

Również jestem w posiadaniu Jaga z tym samym silnkiem od roku. Z tego co się orientuję najwięcej info na temat tego silnika uzyskasz na zagranicznych forach. Silnik 3.0 S/C (AJ126) to jest to samo co jednostka 5.0 S/C (AJ133) więc dolegliwości mogą być podobne. Kompresory w obu motorach są za to zupełnie inne (3.0 ma model Eaton TVS R1320, a w 5.0 jest Eaton TVS R1900). Z tego co wyczytałem ludzie narzekają na ubywający płyn chłodniczy, na przegrzewanie się silnika (low coolant level), na sprzęgiełko kompresora. Za silnkiem znajdują się plastikowe przewody które lubią się rozszczelniać co gdzieś wyczytałem i zostało potwierdzone w serwisie (nie żebym miał taką przypadłość, tylko że to się zdarza).

Jeśli chodzi o olej to ja nie dolewam choć go ubywa bo od wymiany do wymiany (10k km) komputer pokazuje żeby dolać 0,5L, a że korzystam z pełnych obrotów na codzień więc uważam że jest ok.
W benzyniakach niektórym hałasuje łańcuch rozrządu. Tak po za tym to ciężko coś jeszcze znaleść. Użytkownicy narzekają na różne stuki podczas jazdy / ruszania. Sam mam taką przypadłość i nie wiem co jest nie tak, może to napęd, może hamulec ręczny... trudno powiedzieć.