Autor Wątek: Xk x100 4.0 vs 4.2  (Przeczytany 369 razy)

Offline Ninja

  • Aspirant
  • Wiadomości: 1
  • Kocham to forum
Xk x100 4.0 vs 4.2
« dnia: Maj 30, 2019, 14:41:31 pm »
Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem kupna x100. Przejrzałem setki ofert z kraju, Europy i USA. Różnice cenowe między 4.0 a 4.2 są znaczne. W związku z tym moje pytanie. Czy 4.0 bez nikasilu (01-02) to dobra inwestycja czy ciulac dalej i tylko 4.2? Na forum jest taki temat ale już sporo wody w Wiśle upłynęło i liczę na to że doświadczeni posiadacze 4.0 z kolejnymi kilometrami na karku będą w stanie mi doradzić :)  :-thank

Offline Jagi_wu

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
Odp: Xk x100 4.0 vs 4.2
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 30, 2019, 17:08:09 pm »
Ja także poszukuję XK8 tudzież XKR, z tego co się dowiedziałem to lepsze jest 4,2, wyeliminowano w nim poprzednie niedogodności. Co do nikasilu, to wszystko zależy od stylu jazdy i dbania o Kotka przez właściciela. Osobiście skupiam się na roczniku od 2002. Polecam stronkę http://www.jagrepair.com Tam jest sporo informacji, wprawdzie w języku angielskim, ale w razie co jest tłumacz google.

A tu jeszcze link do stronki do poczytania o silnikach i takich tam  ;) https://www.pistonheads.com/news/ph-buying-guide-contents/jaguar-x100-buying-guide-powertrain/27196
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2019, 02:15:02 am wysłana przez Choina »

Offline chris1796

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 353
  • XJ6 1993r
Odp: Xk x100 4.0 vs 4.2
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 31, 2019, 22:28:26 pm »
Jak finansowo to nie jest problem to celuj w końcówkę produkcji. 4.0 a 4.2 to nie tylko modyfikacja silnika, do 4.0 były zazwyczaj skrzynie ZF 5 biegowe (niekoniecznie z najtrwalszym koszem) a od 4.2 już lepsze 6 biegowe. Co zatem idzie eksploatacja 4.2 vs 4.0 jest korzystniejsza plus dodatkowo zmniejszenie problemów. Nikasil to problem ale głownie chyba dla aut z USA gdzie jakość paliwa (zasiarczenie) było większe niż w EU. Jak silnik 4.0 chodzi ładnie to bym się go nie bał, tylko podpytał czy coś z rozrządem było robione. Jak nie to załóż sobie pewnie ok 4000 pln na części, może teraz jest taniej. Jakbym miał do wyboru wolnossące 4.2 vs 4.0 z kompresorem to bym się nie zastanawiał nad wyborem. Ale to kwestia własnych priorytetów