Autor Wątek: Bicie kół, koła proste  (Przeczytany 211 razy)

Offline rd5

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Kocham to forum
Bicie kół, koła proste
« dnia: Maj 22, 2019, 22:39:43 pm »
Witam serdecznie,
czy mocne bicie kół może być spowodowane np. oponami? Samochód stał kilka miesięcy w serwisie.

W 2018 kupiłem nowe Micheliny (topowe, nie pamiętam modelu) 20 cali, serwis się grzebał z postawieniem auta na nogi.

Teraz auto ma bicie, od 80 km/h przy czym najmocniejsze do 110 km/h, później też bije ale już mniej. Felgi wg. wyważarki idealnie proste, ciężarki 10g wystarczyły. Auto zrobiło ostatnio trasę 1000 km ale nie pomogło to.
Geometria OK, wahacze nowe, amortyzatory przód nowe, tył właśnie się wymieniają.

Czy macie jakiś pomysł co jeszcze może być przyczyną?

Pozdrawiam
Rd5

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 737
Odp: Bicie kół, koła proste
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 22, 2019, 22:54:00 pm »
Jeśli taki okres stał i nie był przestawiany ,zdarza się że opona odkształci się.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
X 350 xjr Czarny Książe

Offline bibor80

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Kocham to forum
Odp: Bicie kół, koła proste
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 23, 2019, 10:39:08 am »
To że opona, która stoi dlugo i może się odkształcić to jedno.
Ale trochę ciężko mi uwierzyć, żeby koła 20cali z oponami wymagały tylko 10g ciężarków.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Offline rd5

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Kocham to forum
Odp: Bicie kół, koła proste
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 23, 2019, 14:02:50 pm »
Umówiłem się na poniedziałek do firmy Autobalans na doważanie na samochodzie.

Koła były prostowane na tip top a przebieg mają symboliczny, może nie jest tak źle...
W jednym serwisie stwierdzili, że dwie felgi są "dziwne" i z trudem udało się wyważyć, 60g poszło na felgę. Bicie trochę mniejsze, teraz byłem w innym, wywalili wszystko, poszło 10g i bije duużo mniej. Ale dalej trochę.

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 223
Odp: Bicie kół, koła proste
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 23, 2019, 22:14:59 pm »
U mnie w X300 kiedyś po zimowaniu też się odkształciły opony. Auto w określonym zakresie prędkości wpadało w spore wibracje i jazda autostradami praktycznie odpadała. Sporo się nakombinowałem i właśnie na doważaniu kół na samochodzie serwisant znalazł źródło problemu: patrząc na rozpędzone koło widać było, jak bieżnik faluje góra-dół.

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 198
Odp: Bicie kół, koła proste
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 23, 2019, 22:48:02 pm »
Żeby dobrze wywarzyć koła 20 calowe trzeba mieć dobry sprzęt i znać się na robocie, pierwsza lepsza wulkanizacja tego nie zrobi, sam się z tym problemem bujalem dość długu, i za każdym razem wciskali kit że coś jest walnięte w zaieszeniu. Dopiero kiedy trafiłem na wulkanizację z prawdziwego zdarzenia z profesjonalnym sprzętem, w tym przypadku wyważarki Hunter które wyważają z TESTEM DROGOWYM nastał błogi spokój

Online Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.143
Odp: Bicie kół, koła proste
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 23, 2019, 23:20:45 pm »
Sam mam w domu auto na 20 calowkach i robię klientom 18,19,20 i 21 się zdarzylo. Nie ma opcji wyważyć tego na 10g. Najmniej mam chyba coś około 40 i to siedziałem nad nią z 10 min .
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - 2006 Passerati 3.2 4Motion DSG
Był - 2003 Jaguar S-Type 3.0

Offline PeterX

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 27
  • X358L/4.2/2008
Odp: Bicie kół, koła proste
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2019, 15:35:50 pm »
Dobrze by było, gdybyś doprecyzował co to za bicie: może szarpać kierownicą na boki /więcej przy hamowaniu/, ale też samochód może podskakiwać jakby jadąc na jajowatych kołach.
Jak rozumiem, chodzi jednak chyba o koła przednie. Bicie pionowe odczuwalne od kół napędzanych może pochodzić np. również od walniętego przegubu wewnętrznego.
W każdym przypadku /mając w miarę pewność jak piszesz, że koła są jednak wyważone/ przystawiłbym czujnik zegarowy; najpierw do boku felgi, gdzieś w okolicy rantu mierząc bicie boczne, potem od środka do powierzchni walca felgi mierząc bicie góra-doł /dwukrotnie: od strony zew+wew/. Jeśli bicie wystąpi idziesz dalej, zdejmujesz felgi i mierzysz bicie na tarczy, tu wystarczy boczne, mierzysz przy krawędzi tarczy. Jeśli będzie bicie idziesz dalej, zrzucasz tarczę i mierzysz boczne bicie piasty. Krzywa piasta doprowadza do skrzywienia tarczy i bicia koła. Piastę może skrzywić patałach dokręcający felę hardokorowym narzędziem na 300 niutonów, ale też można ją uszkodzić uderzeniowo. Co do opony, to przyłóż jakiś dobrze osadzony przymiar /listewkę etc/ , puść koła w ruch, będziesz widział czy opona jest  jajkowata. Jeśli piasta jest skrzywiona, nie zamieniaj kół przyód/tył, możesz skrzywić zdrową felgę.