Autor Wątek: XJ40 V12  (Przeczytany 1894 razy)

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 763
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
XJ40 V12
« dnia: Maj 11, 2019, 22:09:10 pm »
Witam, tak czytam i czytam milion tematow na zagranicznych forach o XJ40 w V12 i w sumie nie wpadlem na to aby zaczac od naszego forum. Czy ktos mial, jezdzil takowym, jakie ma wrazenia, plusy, minusy i ogolnie wasze opinie. Chodzil mi kiedys V12 po glowie ale wolalem zaczac od 4.0. Kolejny raz mi o tym przypomnial kolega z forum Jaguar XJ6 wspominajac ze kiedys moze takiego poszuka jako klasyka w ramach swojej rozbitej 40stki. Wertujac jak co dzien nasze oraz zagraniczne XJ40 wystawiane na sprzedaz byla jedna V12 w pierwszym lakierze, bardzo ladnie wygladala itd za 20 kola i sie nad nia zastanawialem ale z kolei znajac rynek ze ich ceny sa duzo wyzsze zwatpilem i w ciagu tygodnia ktos ja kupil. Mimo wszystko kusi aby miec ta wisenke na torcie wsrod 40stek tymbardziej ze malo jezdze w przeciagu roku wiec mysle iz tragedii by nie bylo. Rozmawiajac z Krzyskiem z V12 doradzil mi ze jesli juz kupywac to tylko z udokumentowanymi naprawami, przebiegami itd. ponadto mowil ze silnik jak silnik nie ma z nim problemow ale osprzet jest kijowy... Mam swiadomosc ze uzytkownikow V12 jest jak na lekarstwo u nas ale moze ktos cos wie i doradzi.

Offline katar83

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 997
Odp: XJ40 V12
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2019, 01:11:38 am »
Sprawa generalnie jest prosta, same v12 oprocz silnika ma te same bolaczki co 4.0, v12 pracuje przecudownie i nic nie pobije tego dzwieku. Jesli poprzedni wlasciciel dbal o auto to nie bedzie z nim wiekszych problemow, chyba ze z poduszkami hydraulicznymi ktorych juz nigdzie nie dostaniesz. Jesli trzeba bedzie cos robic z silnikiem to mozesz spedzic pol roku i dalej byc w polowie drogi. Nie do konca rozumiem sprawe osprzetu.
Pozatym jak z kazdym Jaguarem, jak sam nie potrafisz robic wiekszosci napraw to zawsze bedzie grubo kosztowac.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: XJ40 V12
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2019, 11:38:02 am »
Pozostaje pytanie - po co? ;)

Akurat V12 Jaguara brzmi nijak. Zresztą jak wiele V12 w luksusowych autach.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 990
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: XJ40 V12
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2019, 18:19:32 pm »
Ee tam , jak dobrze przerobić wydech , to dźwięk będzie nawet bardziej niż zadowalający ( zobacz filmik z XJS-em który wkleiłem na forum ) . Jak wytrzymam psychicznie z X350  , to w przyszłości przytulę XJ81 ( jest taki jeden , pojawia się i znika za 32 czasami 35 K i na niego zapoluję ) .   
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: XJ40 V12
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 12, 2019, 21:26:25 pm »
Pozostaje pytanie - po co? ;)

Akurat V12 Jaguara brzmi nijak. Zresztą jak wiele V12 w luksusowych autach.

Usuwasz ostatnie tłumiki i już ładnie się drze ;)
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 763
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XJ40 V12
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 13, 2019, 12:02:09 pm »
Tak dla przykladu, ten ktorego wykupili po tygodniu co opisywalem poszedl za 20 tysi i wygladal naprawde dobrze ale o silniku nic sie nikt nie rozpisywal a np. jest jeden do sprzedania za 40tysi w ktorego za naprawy silnika wlozono przez 2 lata 20tysi i gosciu odpuszcza temat i teraz sprzedaje, inny z kolei wlozyl w przekladanie silnika oraz jego remont 40tysi i wystawil go za 35tysi... takich historii jest duzo dlatego strach kupowac cos ponizej 40tysi.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: XJ40 V12
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 13, 2019, 23:54:03 pm »
Łe tam. Przy starym Jaguarze V12 to Ty jesteś Panem sytuacji.

Ludziska często wpakowali furmanki pieniędzy bez pomysłu i teraz rozpaczliwie próbują odzyskać choć część.

Po 24 miesiącach prób sprzedawania skłonność do negocjacji rośnie  8)

@V12 - drze się zapewne ładniej (nie słyszałem takiego wariantu na żywo) ale odnoszę wrażenie, że jednak V12 BMW czy Mercedesa brzmią lepiej. I generalnie są lepszymi konstrukcjami. Tyle, że wpakowane są w mało atrakcyjne opakowania ;)
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: XJ40 V12
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 14, 2019, 09:01:57 am »
Można jeszcze stożki dołożyć jak komuś za cicho ;)
BMW - miałem 750iL, padały skrzynie i nikasil, a Mercedes - pakiet cewek ponad 12 tys. zł...
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline jako_tako

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 100
  • X308 4.0 & X308 XJR
Odp: XJ40 V12
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 14, 2019, 09:33:20 am »
Wydaje mi się, że V12 nie powinien brzmieć. Powinien być cichy i tyle.

Offline jzw

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: XJ40 V12
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 14, 2019, 10:40:32 am »
@Demo: mam mysle ze dosyc ciekawego XJ81 którego moge sprzedać. Nie jest ideałem za 40k€, ale byl dobrze serwisowany, wiec mysle ze nie powinien sprawiac niespodzianek (mi nie sprawiał :)). Jakby co to daj znac na priv.
XJR '96 manual | X300 '97 4.0 | XJ40 '90 4.0 manual | XJ81 '93 | DD6 Majestic '94 | DD6 Insignia '93 | XJ40 XJR '90 manual

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 763
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XJ40 V12
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 14, 2019, 13:06:50 pm »
Narazie nie kupuje, robie tylko rozeznanie i doksztalcam sie na przyszlosc kiedy przyjdzie ta "pora"  :-chyt ale nie mniej kolega moze wyslac mi na maila fotki swojego to z checia obejrze jakim egzemplarzem dysponujesz.

Offline wwiecha

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Kocham to forum
Odp: XJ40 V12
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 02, 2019, 08:52:24 am »
ja jeżdżę xj12 z '94 (modelowo '95, to sam początek budy x300, ale w zasadzie te auta niczym się nie różnią) - brzmienia w nim nie szukaj, każde amerykańskie v8 brzmi zdecydowanie lepiej. Auto płynie, jest bardzo ciche, mocy ma pod dostatkiem ;) u mnie poza drobnymi zapoceniami zero problemów z silnikiem czy skrzynią. Nie jeżdżę nim na codzień, ale te kilka tysięcy w roku robię. Ostatnio chociażby 170 km (po Krakowie w godzinach szczytu -> trasa 60 km -> wokół komina -> powrót -> Kraków godziny szczytu) ze spalaniem średnim 17/100. W trasie jadąc emerycko schodzi poniżej 12, w mieście w korkach jakieś 23-24

Offline Asaf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 108
  • Działdowo
Odp: XJ40 V12
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 13, 2019, 18:58:13 pm »
Jestem użytkownikiem XJ 81 1993 Daimlera Double Six od......20 lat :) Kupiłem go jako szescio letni. 6.0 l V12 Dużo nie jeżdżę ale cieszy mnie już od wielu lat. Jestem zachwycony. Wygląda jak nowy. Jedzie super. Problem po latach jest tylko z hydraulicznym zawieszeniem. Reszta bez zarzutu. Zero rdzy. Wewnątrz jak z fabryki. Nie do sprzedania. Zostanie ze mną na zawsze. Wczoraj dokupiłem do dopracowania  Daimler Double Six  seria III   V12 5.3 l Pewnie dokupię Serię II Daimlera  V12 . Konkludując : Proszę sobie nie odmawiać.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2019, 19:03:56 pm wysłana przez Asaf »
Daimler Double Six 1993  6,o l  V12  XJ81
Daimler Double Six Seria III 1989 V12 5.3l
Był Daimler   X308       1999  4,0 l   V8