Autor Wątek: Silnik 2.7 - obrócona panewka?  (Przeczytany 3405 razy)

Offline bartekxf

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Kocham to forum
Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« dnia: Kwiecień 20, 2019, 00:39:34 am »
Witam

Dzisiaj podczas wypalania DPF kiedy już zgasło info o konieczności wypalenia zaczeło coś stukać w silniku. Przejechałem tak może z 200m i na pobocze, chwile posłuchałem "klekotania" i zgasiłem. Z tego co słyszałem i czytam to chyba sa słynna panewka w 2.7
Olej wymieniany co 15k Motul dedykowany do 2.7. Czy wymiana co 10 by pomogła....czy po prostu pech.

Auto sholowane i w przyszłym tygodniu rozbieramy. Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie? Widzę ze na alledrogo są całe motory po szlifie z panewkami ale za 10k?! To jak na wyjęcie wału , zrobienie szlifu i założenie panewek które kosztują 1000zł to trochę dużo?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 20, 2019, 16:02:07 pm »
Chłopie a żeby wyjąć wał to wiesz że trzeba rozebrać cały silnik? A żeby to zrobić to trzeba go wyjąć z auta. Ja za taki remont za sama robotę wziąłbym w granicach 3,5-4 tys zł. Do tego uszczelki, pompa oleju, planowanie głowic itp itd.

Wymiana oleju wg mnie co 15 tys km w tych silnikach to za dużo. 10 tys optimum, 12 tys max. To samo 3.0.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 20, 2019, 16:25:43 pm »
Nie licząc tego że wał idzie na szłif, polerke, korbowody na lealizacje, blok tak samo, mycie, nowe broki, śruby, simeringi i kupa dupereli

Offline bartekxf

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Kocham to forum
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 20, 2019, 22:25:18 pm »
Mi też mechanik za robotę zaśpiewał 3,5k, części koło 1,5 to mamy 5 a nie 12k jak na alledrogo ktoś oferuje.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 20, 2019, 22:49:17 pm »
No ale silnik za darmo też nie jest. Jak twój jest cały to rób swój, tylko że ze dwa tygodnie z autem sie pożegnasz. Zresztą dowiesz sie dopiero jak go otworzysz

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 633
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 21, 2019, 22:58:11 pm »
Niestety urok 2.7d jest taki, że to padlina...
GO HARD OR GO HOME...

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 22, 2019, 14:12:08 pm »
Skąd ten majster te ceny pobral. Jak już się robi taką operację to się wymienia praktycznie wszystko. Sam rozrząd z pompą wody to koszt około 700. Uszczelki głowic, uszczelniacze wału, uszczelki kolektorów itp itd.

Remont najtaniej z robota to około 7 tys. I to najtaniej gdzie połowa uszczelek pójdzie starych.

Sam szlif wału pewnie wyjdzie z 500. Każda z głowic też około 300-400 za szt.

Czyli na szybko i licząc byle jak
Robota mechanika 3,5k
Szlif wału 500
Głowice 800
Rozrząd z pompą 700
Kpl. uszczelek ok. 800
Panewki 1000
Kpl filtrów i olej z płynem 400

Czyli mamy ok. 7 tys. A na 100% się na tym nie skończy

Wypadałoby jeszcze dać nowe pierścienie i zregenerować turbiny. Jak już silnik jest wyjęty. Ale wtedy dobijamy do 10 tys zl
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Maretti

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 24, 2019, 09:42:16 am »
A jaki przebieg masz teraz? tez mam ten sam silnik i az strach pomyslec ze cos takiego moze si estac, u mnie jest 198000 przebiegu

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 565
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 24, 2019, 10:24:57 am »
Z tego co słyszałem i czytam to chyba sa słynna panewka w 2.7

Jaki jest problem tego silnika tylko w postaci panewek?

Nie można ich wymienić profilaktycznie aby uniknąć awarii? Nie interesowałem się nigdy tym a do tych przemyśleń natchnał mnie post użytkownika Maretti.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 24, 2019, 10:35:02 am »
Profilaktycznie nawet powinno sie wymieniać panewki bo sam producent zaleca wymiany przy 200tys. Druga sprawa to panewki nawet jak nie mają superowego smarowania to za ich wytrzymałość odpowiada ich szerokość która w przypadku krótkich bloków jest mała

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 26, 2019, 16:44:21 pm »
po co przy wymianie panewek wału zrzucać głowice?

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 26, 2019, 20:41:15 pm »
Generalnie niby nie trzeba, ale jak ci blok pójdzie do legalizacji to potem wszystkie opiłki z tego dostaną sie do silnika, a wtedy dopiero jest problem z wyczyszczeniem tego i łatwiej zdjąć głowice i obrobić sam blok niż po takiej obróbce rozbierać i czyścić kanały olejowe

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 27, 2019, 20:40:34 pm »
co to znaczy legalizacji i po co to robić?

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 27, 2019, 23:15:51 pm »
Legalizacja siedliska wału jest wtedy gdy otwory w karterze nie są okrągłe i nie przechodzą w jednej osi

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 29, 2019, 19:56:47 pm »
znaczy osiowanie podpór głównych.Właściwie to się domyślałem ,ale sądzę że, aby profilaktycznie wymienić panewki korbowe tego nie musimy robić.Natomiast kiedyś na forum chyba ktoś pisał o sensowności wymiany profilaktycznej, chodziło o wymiary czopów korbowych wału,chyba.