Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)

Problem z poziomem zawieszenia X350

(1/2) > >>

rd5:
Witam serdecznie,
mam następujący problem:

Po wymianie tylnego lewego amortyzatora na używany (zakupiony w znanym nam wszystkim miejscu) pod koniec 2016 roku samochód zaczął stać wysoko jak traktor, zero tłumienia nierówności - tak jakby były wszystkie amortyzatory napompowane na maksa.
Do dzisiaj raz stoi wysoko, raz nisko, zależy od humoru. Przejazd przez śpiącego policjanta powoduje mocne walnięcie (zawieszenie jest bardzo twarde). Nie jest to z pewnością sytuacja normalna.

Amortyzatory przednie wymienione na nowe Arnott - z allegro, podobno lepsze. Sprawność ich natomiast to ok 68-69% - różnica 2% - dlaczego taka niska sprawność? Przebieg to teraz to max. 1000 km
Amortyzatory tył różnica 25% - rozumiem, że do wymiany? Oba czy tylko lewy? Czy ktoś z Was używał już amortyzatorów firmy Arnott.

Teraz clou pytania czy do usterka programowa (ew. czujnika) czy może amortyzatory do wymiany? Koszt wiadomo spory więc zanim kupię dobrze by było wiedzieć, że to pomoże.

Zmierzyłem poziom od ziemi do początku (dolnej krawędzi) nadkola.
71 prawy tyl
73 lewy tyl
Po jezdzie tyl to samo
Przod 72 l i p

To są wartości zmierzone przy włączonym silniku. Auto ściąga na prawo może tu jest przyczyna?

Załączam wydruk z badania, zwróćcie proszę uwagę na pomiar siły hamowania, czy jest taki jak u Was? (SV8 hamulce Brembo, tarcze nowe oryginalne). Mam wrażenie, że auto zaczęło hamować bardzo słabo.

Pozdrawiam serdecznie
rd5

MicGin:
68-69% to niska sprawność? Nawet dla nowych amortyzatorów do bardzo dobry wynik. Jeżeli różnica pomiędzy prawym i lewym to 2% to wynik jest wręcz wzorowy.

promotion:
ja bym zaczął od czujnika poziomowania z tyłu , jeśli on jest trafiony to tak może się zachowywać . co do wysokości różnej po lewej i prawej stronie to powinna być zrobiona kalibracja po wymianie amorków
u mnie akurat dzisiaj kot opadł z przodu podczas jazdy  ( tył stoi normalnie ) i wyświetla błąd zawieszenia , resetowanie nic nie pomaga , nie słyszę załączania kompresora , bezpieczniki sprawdziłem , przekaźnik kompresora też - podejrzewam , że to czujnik z przodu , już zamówiłem drugi , zobaczymy czy to coś pomoże ? a może ma ktoś jakieś sugestie ?

rd5:
Ok tak podpowiem serwisowi dzięki Wam za informacje. Co do sprawności nowych amorów to nie miałem pojęcia jaka powinna być, na logikę około 99-100%.

A co siły hamowania moglibyście u siebie zerknąć na dane z przeglądu? Czy są zbliżone?

Pozdrawiam
rd5

MicGin:
Tu masz nawet ciekawie wytłumaczone co tak naprawdę jest mierzone w SKP jako sprawność amortyzatora:
https://www.off-road.pl/badanie-amortyzatorow-tajemnice-wynikow/

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej