Autor Wątek: 4,0 rzechot  (Przeczytany 341 razy)

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 172
4,0 rzechot
« dnia: Marzec 29, 2019, 07:18:58 am »
Witam czy 4,0 jest głośniejszy od 3,2 ? Po wymianie silnika wydaje mi się ze u dołu silnika słychać lekki  rzechot. Czyżby rozrząd. ? Choć może takie wrażenie bo w 3,2 szumiala mi pompa wody i zagluszala dźwięk silnika, no i moje 3,2 słyszałem poraz ostatni w październiku zeszłego roku :-bry

Offline katar83

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 773
Odp: 4,0 rzechot
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 03, 2019, 10:27:51 am »
Nie powinien byc glosniejszy(mój jest ale z innych powodów) jakkolwiek przy przebiegach rzedu 200 tys km normalne, ze rozrzad moze pracowac glosniej w roznych silnikach. U mnie generalnie glosniej pracuje na zimnym silniku, jak sie rozgrzeje to nie ma roznicy miedzy 3.2 a 4.0.

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 172
Odp: 4,0 rzechot
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 16, 2019, 18:54:53 pm »
Tylko że najlepsze jest w  tym to.ze moje 3,2 miało nakulane 240 tyś a 4,0 które kupiłem rzekomo 180 tys .jak w prosty sposób zdiagnozować przebieg. ?

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.070
Odp: 4,0 rzechot
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2019, 00:29:44 am »
Nie da się zdiagnozować przebiegu.

Sprawny 3.2 i 4.0 pracują tak samo. Aksamitnie, cicho, równo  8) Przy wyższych obrotach rasowo ;)

Czy przy odpalaniu zdarza mu się zagrzechotać?

Do oceny rozrządu można zrzucić paski i odpalić silnik na chwilę.
Daimler XJ40 1993 r., 4.0, KingFisherBlue

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 172
Odp: 4,0 rzechot
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2019, 21:16:58 pm »
Robi się mega nie ciekawie. Dziś sprawdziłem na bagnecie stan , silnik bierze olej .czyżby wyjechały silnik , czy nie odpowiedni olej. Wlałem valwoline synpower 5w 40, 3,2 zawsze jeździłem na polsyntetyku :-cry
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2019, 06:27:49 am wysłana przez Choina »

Offline katar83

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 773
Odp: 4,0 rzechot
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 20, 2019, 00:33:14 am »
Jaguar co to nie bierze oleju to nie Jaguar  :-hehe

Zalezy ile ci brakuje, u mnie zawsze cos gdzies pocieknie, jak nie po ramie to z pokrywy, czesc pojdzie w dolot, w kazdym badz razie nie kopci wiec zaden problem, po prostu raz na jakis czas sprawdzam i doleje jak trzeba(nie zawsze).

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 348
Odp: 4,0 rzechot
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 20, 2019, 11:34:13 am »
Mój nie bierze, wcześniej na valvoline maxlive 10w40 od wymiany do wymiany, 15 tys. km. bez dolewek. Ostatnia wymiana na motul xcess 5w40, tyle, co na miarce, czyli koło litra ubywa na 15 tys. km. Jazda głównie miejska, więc zużycie większe. Mam delikatne pocenie przy deklu zaworów i wrócę chyba do 10w40 albo do 5w40, na pewno z valvoline max. Co do rzężenia napinaczy i łańcucha, w moim 4 litrowym słychać tak samo, jak 10 lat temu, czyli tyle, co nic. Mój ma około 240 tys. przebiegu.
Jeśli tak u ciebie jest, zarówno przy starcie, jak i w czasie jazdy to wyślizgane ślizgi łańcucha, może luźny łańcuch. Jeśli tylko przy starcie to być może tylko napinacze. Jednak wydaje mi się, że masz problem z silnikiem.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 172
Odp: 4,0 rzechot
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 10, 2019, 16:52:12 pm »
Tylko ze sprawdzam ciśnienie na cylindrach na wszystkich równo  14,9

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 348
Odp: 4,0 rzechot
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 10, 2019, 19:56:12 pm »
Pisząc problem z silnikiem, miałem na myśli wyciągnięty łańcuch, lub wyślizgane ślizgi. Branie oleju, sprawdź kilka razy po nocy, może zły pomiar albo nierówne podłoże.
Przebieg, no cóż, tylko serwis może mają gdzieś daty z przeglądów. I szukanie w internecie po numerach vin, rejestracyjnych itp.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 712
Odp: 4,0 rzechot
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 10, 2019, 20:30:23 pm »
Taki dziwny rzechot ja miałem na swoim starym konwerterze. Po regeneracji tego nie ma. Było to zawsze słyszalne przy zimnym silniku przez chwilę i ustawało. Dźwięk tak się rozchodził że też mi się wydawało że to dół silnika rozrządu. Przebieg teraz 203tys. Zalany olej 5w10.
Też swego czasu sprawdzałem kompresję i cuda mi wyszły bo wynik był jakiś mocno nierówny. Ale pewnie źle zrobiłem. Bo jakoś szczególnie u mnie tego oleju nie bierze. Przy 10tys dolałem niecały litr z tymże kapnie mi czasem z pod pokryw już nie wspomnę że się leje z solenoidów VVT. Muszę to uszczelnić wkońcu i wtedy sprawdzić. A już czas bo ten olej ma 12tys a jak był świeży to tak nie ciekło. Albo zrobię znów test kompresji bo rozbudziliście moją ciekawość znów  ;D