Autor Wątek: XF przedliftowy - na co zwrocic uwage przy zakupie  (Przeczytany 2760 razy)

Offline Raccon

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
XF przedliftowy - na co zwrocic uwage przy zakupie
« dnia: Marzec 28, 2019, 21:07:23 pm »
Witam. Przymierzam się do XFa od dłuższego czasu. Trochę info tez juz nazbieralem ale jeszcze wiele brakuje. Z tąd kilka pytań na które odpowiedzi nie znalazłem.
Na początek cos z banalow - wszystkie fotele sa wentylowane?
Pomijając jakieś wycieki i ewentualne wycia itd jak sprawdzić dyfer?
To samo pytanie odnośnie skrzyni. Ostatnio z 7 lat temu jeździłem automatem. Na ile mogę sprawdzić sam? Szarpanie, drgania?
Silnik 4.2 wolnossacy i raczej nie bede nawet patrzył na inne może poza wersja z kompresorem. Z tego co juz wyczytałem to raczej mało awaryjne. Jako V zakładam ze pocenie się pod pokrywami to dość częsta wada? Na co jeszcze zwracać uwagę?
Rdza. Gdzie poza tylna klapa jej szukać?
Widzę ze większość ma szyberdach, który uwielbiam ale wiem ze bywają problemy z nimi. Jak jest w XF?
Przedlift z racji silnika i wygladu. I tu kolejne pytanie; jakie najnowsze mapy można wgrac i czy da się bez większych problemów przerobić ekran centralny na poliftowy? Jednak trochę ładniejsze grafiki a biorąc pod uwagę ze obecnie w fordzie mam conversa to w jaguarze wygląd grafik to prehistoria. Da się to zrobić programowo czy jednak wymiana którychś modulow?
Czy zwykłym elm dam rade posprawdzać cos czy raczej tylko vcm lub ewentualnie klon mongoose? Ten ostatni chyba najwięcej potrafi?
Wiem ze część modułów land rovera jest wspólnych z fordem czy volvo a różnią się jedynie adresami can wiec i tu się cos znajdzie zapewne z czego da się zczytac czy przebieg bardzo kręconych był itp.
Na koniec kilka pytań o detale. Przyciski poliftowe na desce różnią się tylko kolorem?
Jakieś różnice w zegarach?
Które wersje miały czarne podsufitki? Tylko xfr czy w zależności co ktoś zamawiał w salonie?
Kierownica poliftowa przypuszczam tez pasuje? Choć ładniejsza jest od xj lub xf II.
Autko raczej na kilka latek planuje a pewnie później dla żony jak to w tradycji juz jest wiec tez co nie co chciałbym zrobić pod siebie. Ogólnie wolałbym młodszego przedlifta ale specjalnie nie zależy mi na tym. Jedyne co wyczytałem ze pierwsze roczniki 2008 miały swoje niedoróbki...jak to wygląda w rzeczywistości? Usterki typu nieotwierające się nawiewy, problemy z zamkami itp to nie problem. Jeżdżę obecnie fordem wiec to mam na codzien:)

Jakieś sugestie co wysprawdzac mile widziane.

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: XF przedliftowy - na co zwrocic uwage przy zakupie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 29, 2019, 07:48:12 am »
Cytuj
Przedlift z racji silnika i wygladu. I tu kolejne pytanie; jakie najnowsze mapy można wgrac i czy da się bez większych problemów przerobić ekran centralny na poliftowy?

Moim zdaniem nie tylko nie da się łatwo przerobić systemu multimedialnego ale nawet dołożenie czegoś (np. muzyki z USB) jest sporym problemem. Musisz kupić samochód, który ma już wszystko, czego potrzebujesz.
Mapy są do kupienia przez Internet (30 funtów za jedną płytę, 60 za komplet, niby-legalne), teoretycznie są z tego roku.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: XF przedliftowy - na co zwrocic uwage przy zakupie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 29, 2019, 10:16:57 am »
Na początek cos z banalow - wszystkie fotele sa wentylowane?

Zaleznie od wersji - moga byc nie wentylowane lub wentylowane z przodu ( nie jestem pewien co do tych z tylu - nie mialem w XFie wentylowanych.

Pomijając jakieś wycieki i ewentualne wycia itd jak sprawdzić dyfer?
To samo pytanie odnośnie skrzyni. Ostatnio z 7 lat temu jeździłem automatem. Na ile mogę sprawdzić sam? Szarpanie, drgania?
Silnik 4.2 wolnossacy i raczej nie bede nawet patrzył na inne może poza wersja z kompresorem. Z tego co juz wyczytałem to raczej mało awaryjne. Jako V zakładam ze pocenie się pod pokrywami to dość częsta wada? Na co jeszcze zwracać uwagę?

Tu sie nie wypowiem bo doswiadczenia nie mam z tym motorem ale jakby to byl moj wybor to szukalbym z kompresorem

Rdza. Gdzie poza tylna klapa jej szukać?

Nie mialem nie przjemnosci walczenia z rdza w moim.

Widzę ze większość ma szyberdach, który uwielbiam ale wiem ze bywają problemy z nimi. Jak jest w XF?

NIe mialem w XF- w XJ technologia podobna - zadnych problemow

Przedlift z racji silnika i wygladu. I tu kolejne pytanie; jakie najnowsze mapy można wgrac i czy da się bez większych problemów przerobić ekran centralny na poliftowy? Jednak trochę ładniejsze grafiki a biorąc pod uwagę ze obecnie w fordzie mam conversa to w jaguarze wygląd grafik to prehistoria. Da się to zrobić programowo czy jednak wymiana którychś modulow?

Mapy - mimo ze ludzie sprzedaja "najnowesze" to tak naprawde support tego systemu skonczyl sie w 2012 roku takze o ile koledzy ze wschodu nie zrobili niczego ciekawego to nic nowszego raczej nie znajdziesz.

System audio i ekran to juz inna bajka - do wymiany bardzo duzo elementow i modulow i calej jednostki sterujacej.


Czy zwykłym elm dam rade posprawdzać cos czy raczej tylko vcm lub ewentualnie klon mongoose? Ten ostatni chyba najwięcej potrafi?
Wiem ze część modułów land rovera jest wspólnych z fordem czy volvo a różnią się jedynie adresami can wiec i tu się cos znajdzie zapewne z czego da się zczytac czy przebieg bardzo kręconych był itp.

ELM zczyta podstawowe bledy z glwonych modulow ale nie spodziewaj sie cudow - do JAGA tylko SDD

Na koniec kilka pytań o detale. Przyciski poliftowe na desce różnią się tylko kolorem?

Polift ma dodatkowy przyicisk do wylaczenia STOP START

Jakieś różnice w zegarach?

Zegary sa inne z wygladu i maja inny modul sterujacy

Które wersje miały czarne podsufitki? Tylko xfr czy w zależności co ktoś zamawiał w salonie?
Kierownica poliftowa przypuszczam tez pasuje? Choć ładniejsza jest od xj lub xf II.
Autko raczej na kilka latek planuje a pewnie później dla żony jak to w tradycji juz jest wiec tez co nie co chciałbym zrobić pod siebie. Ogólnie wolałbym młodszego przedlifta ale specjalnie nie zależy mi na tym. Jedyne co wyczytałem ze pierwsze roczniki 2008 miały swoje niedoróbki...jak to wygląda w rzeczywistości? Usterki typu nieotwierające się nawiewy, problemy z zamkami itp to nie problem. Jeżdżę obecnie fordem wiec to mam na codzien:)


Jakieś sugestie co wysprawdzac mile widziane.
[/quote]
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: XF przedliftowy - na co zwrocic uwage przy zakupie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 29, 2019, 10:51:19 am »
JRL SDD - urządzenie do kupienia na allegro za 750. Soft do ściągnięcia z sieci i uruchomienia za free.

Ja mam mapy ściągnięte z sieci. Nie dam głowy, ale wydaje mi się, że mam wersje z 2014 lub 2015. Nie wiem co dokładnie ma na myśli przedmówca mówiąc, że support skończył się w 2012 roku, ale wydaje mi się, że ten sam system i te same mapy były też w Volvo, które wypuszczało aktualizację dłużej. Tak czy siak u mnie jest w całości np. S2 wokół Wawy, ale np. S8 Łodź-Wrocław nie ma.

Rdza tylnej klapy - chodzi o łączenie plastikowego elementu na którym są lampki oświetlenia rejestracji z pionowym elementem, do którego mocowana jest rejestracja.

Jak będziesz sprawdzał auto przejedź się nim co najmniej 30-40km. W tym czasie sprawdź, czy:
- nie zapalają się kontrolki od czujników ciśnienia w oponach (można je bez problemu skasować w SDD, ale to nie rozwiązuje problemu i ponownie zapalają się po mniej-więcej takim dystansie)
- czy nie zapalają się same światełka w kabinie nad głową kierowcy i pasażera
- czy po wrzuceniu wstecznego kamera cofania działa i nie śnieży (jeśli są problemy, prawdopodobnie wiązka łącząca auto z klapą bagażnika jest na wykończeniu)

Ja mogę powiedzieć, że układ jezdny i napędowy - zero jakichkolwiek problemów.


Offline Raccon

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Odp: XF przedliftowy - na co zwrocic uwage przy zakupie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 30, 2019, 12:41:31 pm »
Dzięki wielkie, juz cos więcej wiem:) i nie spodziewałem sie specjalnie odzewu a tu mile zaskoczenie:).
Czy jlr sdd to taka "bardziej oryginalna" wersja mongoose? Na sieci jak przeglądałem to wydaje mi się ze vcm II współpracuje z oprogramowaniem do jaguara, przynajmniej z takimi opisami się spotkałem Vcm i ucds do forda mam bo w mondeo mkV dokładałem wszystko co się dało poza conversem i sync czyli multimediami. Wiec jakiegoś rozgrzebania modułów itp się nie boje. Jeśli sa do ogarnięcia przy pomocy kabelka to nie problem. Przy swoim aucie wole sam grzebać i tak prawdę powiedziawszy większość rzeczy robię sam czy to elektryka czy mechanika. Po pierwsze lubię a po drugie zbyt dużo razy przejechałem się na mechanikach i to nawet "renomowanych".

Co do ekranu centralnego nurtuje mnie czy może na przełomie liftu były przedlifty z wnetrzem poliftowym? Raz się spotkałem na ogłoszeniach z taka konfiguracją choć nie jestem pewien czy ktoś po prostu nie poskladal tamtego auta... Nurtuje mnie czy ktoś przekładał te multimedia z fl do prefl.
Mapy do przeżycia w dzisiejszych czasach. Sa telefony:) choć wygodniej je mieć w aucie.
Wentylowane fotele z przodu oczywiście mnie interesują. Tył to nie moja strefa:)

Czy skora na fotelach jest na prawdę dobrej jakości ( w porównaniu np do forda) czy to tylko wrażenie?
Oglądałem xf z przebiegiem 300kkm i fotel wyglądał bdb- jakieś lekkie ślady. Fakt ze większość na trasie ale jednak.

Czy bać się pierwszych roczników? Czy raczej patrzeć na te z przed liftu?

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: XF przedliftowy - na co zwrocic uwage przy zakupie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 30, 2019, 22:24:06 pm »
Cytuj
Nurtuje mnie czy ktoś przekładał te multimedia z fl do prefl.
Tak, na angielskich forach jest taki magik. Z Ukrainy zresztą. Chyba nawet przymierzał się do przełożenia InControla.

Cytuj
Mapy do przeżycia w dzisiejszych czasach.  Sa telefony:) choć wygodniej je mieć w aucie.
Dlatego do zwykłej jazdy te aktualizowane wystarczą. Notabene za 100 zł można sobie dokupić transmitter audio telefon -> bluetooth ze sterowaniem odtwarzaniem, bardzo wygodne rozwiązanie do odtwarzania muzyki z telefonu.


Cytuj
Czy skora na fotelach jest na prawdę dobrej jakości ( w porównaniu np do forda) czy to tylko wrażenie? Oglądałem xf z przebiegiem 300kkm i fotel wyglądał bdb- jakieś lekkie ślady. Fakt ze większość na trasie ale jednak.

Jakość skóry zależy chyba od poziomu wyposażenia. Jak sądzę przy fotelach wentylowanych będzie ta najlepsza - i moim zdaniem jest dobrej jakości. Do Forda porównania nie mam, mam do Mercedesa. I albo Mercedesami jeżdżą brudasy i niechluje, albo Niemcy oszczędzali mocno ;-)

Skóra na desce i kierownicy też jest niezła, tylko trzeba chronić przed letnim słońcem.

Offline Raccon

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Odp: XF przedliftowy - na co zwrocic uwage przy zakupie
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 04, 2019, 18:12:33 pm »
Właśnie gdzieś trafiłem na zagraniczne forum i cos rzucilem okiem na szybko. Koledzy ze wschodu chyba tak samo jak w fordzie maja dostęp i wiedze wieksza niż sam ford :) Tutaj zapewne podobnie bedzie. Z tego co wyczytałem to dolozenie w razie "w" usb to mały kłopot (głównie z pendrive'a słucham,radia bardzo rzadko). Widziałem właśnie ze jakieś tablety podpinaja pod AV.
Puki co rozglądam się i zbieram info, w sumie juz drugiego kotka obejrzałem ale pewnie potrwa trochę zanim nie doszukam się gołym okiem kręconego licznika albo wymiany całych ćwiartek:)
Jakieś zagraniczne fora polecicie? Bo widzę ze w pl trochę ciężko inne fora znaleźć:)

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: XF przedliftowy - na co zwrocic uwage przy zakupie
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 04, 2019, 19:23:14 pm »

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Odp: XF przedliftowy - na co zwrocic uwage przy zakupie
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 04, 2020, 03:15:55 am »
Kolego daj znać czy udało Ci się zakupić swojego kotka. Zawsze dobrze pogadać z kimś, kto lubi pogrzebać we własnym aucie. Ja ubolewam bo nie mam kanału a nie lubię nic robić na podnośnikach. Więc jak się nie da bez kanału to niestety muszę do mechanika.

Za to chętnie bym się dowiedział co udało się pozmieniać w samochodzie.

Ja w moim XF-ie mam najechane 290k i skóry wyglądają bardzo dobrze.

ELM raczej tylko do czytania co się dzieje z samochodem i kasowanie błędów. Żeby zrobić coś więcej to bez SDD lepiej nie próbować.

Teraz szukam dobrego kabla VCI żeby dobrze działał z SDD
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)