Autor Wątek: wypadające zapłony  (Przeczytany 1153 razy)

Offline juniorbm

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
  • Kocham to forum
wypadające zapłony
« dnia: Marzec 16, 2019, 22:39:16 pm »
Witam forumowiczów.
Mam problem z którym już trzech mechaników nie poradziło sobie.
Mianowicie przy niskich temperaturach już koło 5 i poniżej rozruch silnika trwa długo (kilka sekund) czasem uda się że od strzału. Po odpaleniu silnik pracuje nie równo, Dopiero po zagrzaniu się jego praca się stabilizuje. Bywa że mruga Check Engine, bywało, że zapalał się i przechodził w serwis. Oddałem samochód do mechanika, "przeczyścił" katalizatory, zamontował emulator sondy lambda więc może błąd P0420 zniknie. Samochód odebrałem wczoraj więc niewiele km przejechałem. Na LPG samochód jeździ OK. Błędy jakie wyświetlał:
P0300 jednocześnie w wielu cylindrach wykryte wypadanie zapłonów
P0301 cylinder nr 1 wypadanie zapłonów
P0305 cylinder nr 5 wypadanie zapłonów
P0341 obwód czujnika A położenia wałka rozrządu (blok cylindrów sygnał nr 1
P0420 zdolność katalizatora do usuwania poniżej wymaganej wartości...
P1313
I tak, świece wymienione choć wydaje mi się że niepotrzebnie bo nie dały efektu, cewki zamienione względem Banków 1 a 2, czujnik położenia wałka wymieniony, uszczelki kolektora sprawdzone.

Pokusiłem się o dokonanie odczytów na zimnym silniku, na ciepłym i na LPG, nie mam jednak pojęcia to teraz. Może ktoś rzuci okiem na te dane i zasugeruje co robić byłbym bardzo wdzięczny. Dotyczy X -a 2,5 V6 196 kM z LPG.

Z góry dziękuje za okazaną pomoc.

załącznik z parametrami
 |
 |
 V
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2019, 12:47:05 pm wysłana przez MicGin »

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: wypadające zapłony
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 17, 2019, 11:03:33 am »
Korekty paliwa masz całkowicie rozjechane. Ładnie to wszystko opracowałeś  :-super
Przydałby się jeszcze przykładowy zrzut wszystkich parametrów w chwili np gdy wywala checka (wszystkie parametry na raz, aktualne odczyty, można to ładnie zrobić programem Piston na Androida).

Już z tego co pokazałeś widać, ze z korektami jest jakaś masakra. W tej sytuacji przede wszystkim chwilowo zapomnij o LPG. W ogóle go nie włączaj - bo prawdopodobnie jest źle wyregulowany. Przy takich korektach nie da się go wyregulować, więc wizyta u gazownika to również póki co strata pieniędzy. Uczciwy gazownik odmówi Ci regulacji.

Odłącz akumulator na 5 minut i zapomnij o LPG. I zobacz przez około 50-100km jak silnik będzie się zachowywać.

Korekty masz mocno dodatnie - możliwe, że zasysa Ci lewe powietrze w dużych ilościach. Poza uszczelkami kolektora jest jeszcze parę innych miejsc - uszczelki zaworów IMT, zaworek do serwo hamulcowego oraz zawór i rurka PCV.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline juniorbm

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
  • Kocham to forum
Odp: wypadające zapłony
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 17, 2019, 13:03:44 pm »
Dziękuję za szybką podpowiedź. Zrobię jak radzisz, odpięcie aku nie wiem czy coś pomoże. Już kilka razy kasowałem błędy, problem wracał po kilkudziesięciu km. Ale wykonam. Poszukam lewego powietrza. Z odczytami parametrów w chwili wyświetlania błędów ale spróbuję.
Pozdrawiam

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: wypadające zapłony
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 17, 2019, 17:50:00 pm »
Odpięcie aku resetuje korekty i pompę paliwa (która może rozregulować się od pracy na LPG - to osobny temat)

Kasowanie błędów tych rzeczy nie robi.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: wypadające zapłony
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 17, 2019, 18:36:57 pm »
Sprawdź odczyt z map sensora. Na postoju powinno być między 0,32-0,36 bar
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: wypadające zapłony
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 17, 2019, 20:31:50 pm »
Zacznijmy od tego że są to typowe objawy zmęczonych życiem uszczelek kolektora ssącego, przedewszystkim dolnych uszczelek. Wymień komplet (pytanie czy ktokolwiek odkręcał dolną część kolektora). Jakiekolwiek korekty powinno się robić dopiero po ich wymianie. Należy również pamiętać żeby po wymianie odpiąć aku na kilka minut, dopiero wtedy ECU dostosuje mapy na nowo.

Offline juniorbm

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
  • Kocham to forum
Odp: wypadające zapłony
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 17, 2019, 22:34:49 pm »
Witam ponownie. Dziękuję za wszystkie sugestie. Odpiąłem aku. X odpalił bez problemu, nie faulował. Jest jednakże bardzo ciepło w porównaniu z temperaturami jeszcze tydzień temu. Korekty wtrysku z minut na minutę spadały. Również odczyty Map sensora spadały. Załączam 3 pliki odczytów wraz ze wzrostem temperatury silnika. Kolejno pokusiłem się o włączenie LPG. I tu zaskoczenie. Dwukrotnie zdusiło kota i zgasł. Nigdy tak nie reagował przy przejściu z PB na LPG. Mało tego wszystkie parametry korekt i Map ruszyły momentalnie w górę. Pojeżdże trochę na benzynie i zrobię jeszcze odczyty. Czyżby instalacja LPG nie do końca prawidłowo ustawiona (a propos jest przelew bez emulator)?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: wypadające zapłony
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 17, 2019, 22:41:51 pm »
Trochę wysokie te odczyty z map sensora. Dopiero w normie jest przy 90 stopniach. Stąd masz szarpanie i nierówna pracę na zimno
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline juniorbm

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
  • Kocham to forum
Odp: wypadające zapłony
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 18, 2019, 09:40:28 am »
Przejeżdżę trochę km na PB i zobaczę co wówczas. Dziękuje za informację.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: wypadające zapłony
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 18, 2019, 16:27:20 pm »
Korekty na Pb i na LPG nie powinny się zmieniać przy przełączaniu. Im większa zmiana, tym gorzej wyregulowana instalacja.

Oczywiście zakładając, że wszystko jest sprawne.
X-Type 3.0, Rover 416Si